خرید عمده کتاب

خرید عمده کتاب
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
عباس

دعا چیست؟

دعا به معنای فراخوانی و درخواست کمک برای حل مشکلات خالق شما است.
تفاوت اساسی بین افراد و سایر موجودات در سه چیز است.
اول: 

تفکر انسان عالی و قدرتمند است.

دوم:

 اقتدار و اراده او برای دستیابی به خواسته های مختلف و برآورده کردن نیازهای وی.
سوم: عشق همراه با خدا -آگاهی ، که یکی از جلوه های این عشق و شیفتگی با دعا ، خواسته ها و به اشتراک گذاری اسرار با خدا است.


با توجه به آیه کریما: Mala Jabo Beckme Rabbi Lo La La La Dukekem. (سوره فوکان ، آیه 77). نماینده مجلس ما ، به ummot بگویید که اگر برای دعاهای شما نبود ؛ خدا توجه نکرد .


ناظر همان معنی را دارد ؛ یعنی دعا تنها راه برای برقراری ارتباط با منشأ است و این تنها وسیله ای است که خدای متعال تصمیم گرفته است با خودش ارتباط برقرار کند.

همچنین بخوانید : فروش عمده کتاب دعا

 به عبارت دیگر ، مجموعه دادخواستهای MAA (به نقل از ماسومین) پیوندی بین آفرینش و خالق برقرار می کند که اگر این رابطه و توجه منشأ وجود نداشته باشد ، خداوند مراقبت ویژه خود را قطع می کند. در این حالت ، بندگان توانایی پذیرش این رحمت را از دست می دهند و از نیاز به رحمت خدا غفلت می کنند.

 صورت؛ قرآن محترم این شرط را نوعی استکبار می داند ، یعنی موجودی که هیچ عزت جز عزت رابطه و خدمات ندارد: و خداوند گفت: "Advani ، من از شما می پرسم ، کسانی که متکبر هستند وارد آتش می شوند "(سوره گفیر ، آج 60) و خدای خود را گفت. برای پاسخ به دعاهای خود با من تماس بگیرید. 

و کسانی که به نماز و عبادت من گوش نمی دهند به زودی در جهنم در تحقیر و تحقیر خواهند بود. در نتیجه ، از مجموع چنین آیاتی ، می توانیم درک کنیم که چرا قرآن صادقانه از مردم خواست که با تفسیرهای مختلف دعا کنند. به عنوان مثال ، آیه: آنها به کسانی که به جهنم درونی افتخار می کنند افتخار می کنند و آیاتی دیگر که مربوط به این مسئله مهم هستند و با پیامدهای ناگوار ترک دعا سر و کار دارند ، مانند:


Ayet: و به پروردگار من بیایید و با من آشتی کنید ، قبل از اینکه رنج ببرم ، بنابراین ما را باور نکنید: (سوره زومار ، آیت 54)
و آیه: و یهدی به من خواهد آمد.(سوره جوری ، آیه 13) و خدا کسی را که با ادعای و ادعای به حیاط خود باز می گردد ، هدایت می کند.
و آیه: بیش از حد ، ما به جز من به یاد نمی آوریم (گافیر ، آیه 13).
و آیه: و کسانی که از ال تگ خودداری می کنند ، عبادت می کنند و اجداد خود را به خدا برای خیر بشر می آورند. (سورات ال زمر ، آج 17) و کسانی که از پرستش برچسب ها دور شدند و با توبه و توبه به خدا بازگشتند ، زیرا آنها خبر خوب رحمت است.
توجه در این آیات دو سؤال را نشان می دهد: یکی حل مجازات و نذرهای دشوار ترک نماز و دیگری سرب ، رشد و مراقبت های برجسته در نتیجه تصاحب در این زمینه است. آنها خاطرنشان كردند كه واقعاً هیچ بهانه ای برای هر مرد اسیر و درمانده باقی نمانده است.
این توسط امام سادیک (صلح بالاتر از او) بیان شده است:: در چشم خدا موقعیتی وجود دارد که فقط از طریق دعا می توان به آن دست یافت. (آدای ص 29)
من علی دارم ، همانطور که گفته می شود نیز می توانید از امواج تصادف دعا محافظت کنید.
شرایطی برای پاسخ به دعاها
به دنبال چیزهایی از خزانه داری او باشید که هیچ کس نمی تواند به جز او بدهد.
مانند: زندگی طولانی تر ، سلامتی ، فراوانی پشتیبانی ، روحیه مداوم ، صلح ، (بارها و بارها به دنبال خدا باشید) ، بنابراین وقتی می خواهید ، می توانید درهای نعمت های خدا را با دعا باز کنید ، رحمت خدا بر شما باشد.
هرگز از تأخیر در پاسخ به نماز ناامید نشوید.
زیرا بخشش خدا برابر با قصد است ،
بعضی اوقات جواب دعا به تأخیر می افتد به طوری که جایزه مولور بیشتر است و پاداش مشتاق کامل تر است.
بعضی اوقات شما درخواست می کنید ، اما به شما پاسخ نمی دهد.
از آنجا که به زودی در یک زمان معین ، بهتر از آنچه خواسته اید به شما می دهد.
یا بهتر از آنچه خواسته اید ، به نماز پاسخ داده نمی شود.از آنجا که شاید خواسته های شما به گونه ای باشد که زیبایی و زیبایی شما ذخایر عصبانیت و دشواری شما را از بین ببرد ، و نه دارایی های جهان شما را دوام نخواهد آورد ، و نه برای املاک جهان باقی نخواهید ماند.
همانطور که می دانیم نامه از آثار ما دو بار در هفته به امام می رسد. خوب ، هنگامی که ما اشتباه کردیم ، قلب امام صدمه می زند ، و هنگامی که گناه نکرده ایم ، بی نهایت زمان فداکاری معنوی از ما راضی است.
در این دعا ، ما در واقع از خدا می خواهیم که ما را تنها نگذارد و به ما کمک کند تا گناه نکنیم. و با معرفی نام مبارک امام در این دعا ، ما بیشتر بر درخواست خود تأکید می کنیم.
بعضی اوقات ، مکان ها و عبارات تأثیر بسزایی در پاسخ سریعتر به دعا دارند. به عنوان مثال ، اگر زاکر سالاوات را می خوانید (خداوند محمد و خانواده محمد را برکت می دهد و بهبودی آنها را تسریع می کند) قبل و بعد از دعای شما) ، که یک دعای بزرگ است ، احتمال وجود دعای شما؟ ما این را داریم که دعای شما قطعاً خواهد بود جواب داد. این به دلیل دلخراشی است که شما برای نماینده مجلس و خانواده اش ارسال کرده اید.
آیا به عنوان مثال ، شخصی را دیده اید که می خواهد سریعتر ادعای خود را بدست آورد ، نام شخصی را قرار می دهد که می داند آن شخص برای دوست خود عزیز است و او را بسیار دوست دارد. ، و بنابراین درخواست او را می پذیرد؟
در اینجا ما به طور مستقیم به خدا نمی گوییم: "خدا ، به ما کمک کنید تا گناه نکنیم" (گرچه می توانیم اینگونه دعا کنیم و در بسیاری از مناطق این را دعا می کنیم) ، بلکه فرصتی عالی برای اینکه خدا به ما پاسخ دهد ، برای ما متفاوت دعا کنید راه. ما در زمان خود دعا می کنیم و دعاهای خود را با نام امام مبارک تزئین می کنیم تا بتوانیم سریعتر جواب بگیریم.
اگرچه این مثال با رابطه بین بنده و خالق قابل مقایسه نیست و خدا از این کلمات بسیار به بنده خود نزدیکتر است ، اما برای پاسخ به این سؤال در ذهن شما ، من این مثال را آورده ام.4- کسى که خداوند مال بسیارى به او بخشید و آن را ضایع کرد، مى گوید: «تکرار کن.
5- مردی که بر همسایه خود نماز می خواند، در حالی که ممکن و ممکن است از همسایه نقل مکان کند.
6- اصرار و اصرار بر گناه و ظلم به بندگان خدا
حرام خوار و ظالمان لعنت شده اند هر چند دسته دسته بخوانند.
شرایط متقاضی
الف - شناخت خدا
دعا کننده باید نسبت به خداوند متعال ((علم)) داشته باشد. و این بدان جهت است که ((دعا)) به معنای ((خواندن و خطاب) است). و در خطاب و خواندن، انسان باید مخاطب خود را بشناسد، هر چه این شناخت و معرفت بیشتر باشد، دعای انسان حقیقت بیشتری پیدا می کند; یعنی انسان بهتر می فهمد چه بگوید و چگونه بگوید. در واقع علت اینکه بسیاری از ما انسانها دعا نمی کنیم و از خداوند متعال درخواست نمی کنیم، عدم معرفت و عدم معرفت نسبت به خداوند متعال است. البته در هر سطح معرفتی می توان و باید به درگاه خداوند دعا کرد. و همین علم را باید از خود خدا جویا شد.
ب - امید به خدا
دعا کننده باید با امید و اطمینان کامل دعا کند نه شک و شبهه. در دعای ((ابی حمزه سمالی)) این را می گوید
بارالها!می دانم تو در جایگاهی و در جایگاهی هستی که به تو امیدوار است
و در آثار (27 رجب) آمده است.
و
خداوند! با دعا و تلاوت به شما التماس می کنم که یک فرد امیدوار اینگونه شما را دعا کرد و تو او را به آرزویش رساندی.
ج - ترک گناه
شرط دیگر این است که دعا کننده از اعمال و گناهانی که موجب اجابت نشدن دعا می شود دوری کند.از آنجایی که گناه در واقع نافرمانی از خدای متعال است، چگونه می توانیم انتظار داشته باشیم که با کسی مخالفت کنیم اما او با ما موافق باشد. پس هر چه گناه انسان كمتر باشد و گناهانش كمتر باشد، دعاي او به مقصود اجابت نزديكتر است، پس انسان نيز بايد از گناه دوري كند و به نحوي گناهان گذشته خود را تطهير و برطرف كند. به همین دلیل حضرت علی (علیه السلام) در دعای کمیل چنین می فرماید:
خدایا گناهانی را که مانع نماز است ببخش
خداوند! گناهانی را که مرا بسته و نماز نخواندم ببخش
و در جای دیگر در همان دعا همین را می گوید
یا سیدی! فعاصلوک بیضواتکه أن لا یحجب انک نماز، عمل بد و مؤثر
ای سرور و سرور من! به عزتت قسم! خواهش می کنم اعمال و رفتار بد من باعث پوشیده شدن دعای من به شما نشود.

نظرتان را بنویسید