پالت های عملیات حرارتی چیست؟

پالت های عملیات حرارتی چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
takinplast

این سؤالی است که احتمالاً می پرسید اگر قبلاً در مورد آنها نشنیده اید. شما در این مورد تنها نیستید، زیرا پالت های چوبی قدیمی معمولی تر هستند.

حالا چرا پالت ها باید گرم شوند؟ پالت ها با حرارت دادن برای اطمینان از کشته شدن تمام حشرات و لاروهای ذاتی، قبل از استفاده از پالت ها برای حمل و نقل بین المللی کالا، پردازش می شوند. این به تنهایی در مورد پالت ها صدق نمی کند، بلکه جعبه ها، جعبه ها و سایر ظروف چوبی مورد استفاده برای حمل و نقل بین المللی را نیز شامل می شود.

عملیات حرارتی یک فرآیند بهداشت گیاهی است که توسط IPPC (کنوانسیون بین المللی حفاظت از گیاهان) توسعه یافته و توسط ISPM 15 (استانداردهای بین المللی برای اقدامات بهداشتی گیاهی) برای کاهش خطر انتشار حشرات و بیماری های چوب در سراسر جهان تنظیم شده است.

فرآیند تصفیه شامل حرارت دادن پالت ها، جعبه ها یا جعبه ها تا دمای هسته 140 درجه برای حداقل 30 دقیقه است. این کار حشرات و لاروهای موجود در پالت ها را از بین می برد.

پالت های عملیات حرارتی در بسیاری از کشورهای جهان اجباری هستند. با این حال، همه کشورها استاندارد ISPM 15 را برای پالت ها پذیرفته اند. این به این دلیل است که قبل از فشار برای استانداردسازی بین المللی، هر منطقه استانداردهای خاص خود را در مورد جعبه ها، جعبه ها و پالت های مورد استفاده برای حمل و نقل بین المللی دارد.

اگر صادرکننده ای هستید که اقلام را به کشورهای مختلف حمل می کنید، مهم است که کشورهایی را بشناسید که از شما می خواهند کالاهای خود را در پالت های عملیات حرارتی ارسال کنید تا از ناامیدی جلوگیری کنید. اکثر کشورها در حال حاضر در استاندارد ISPM 15 شرکت می کنند، بنابراین باید تکالیف خود را به خوبی انجام دهید.

علاوه بر جلوگیری از گسترش بیماری های چوب و حشرات، یکی دیگر از مزایای پالت های عملیات حرارتی این است که عملیات حرارتی رطوبت چوب های نرم مورد استفاده در ساخت برخی از پالت ها را از بین می برد. این باعث تقویت الیاف چوب شده و آن را قوی تر می کند.

وسایل نقلیه چوبی که نباید درمان شوند:

· بشکه های چوبی که قبلاً در طول فرآیند درمان شده اند

· چوب پردازش شده مانند تخته خرده چوب

· مواد بسته بندی با ضخامت کمتر از 6 میلی متر

· قطعات چوبی به طور دائم به وسایل نقلیه باری و کانتینرها متصل شده است

· تخته های روکش ساخته شده با فشار، چسب و حرارت

·      تراشه های چوب

· پشم چوب

· خاک اره چوب

درمان شیمیایی

این یک روش جایگزین برای درمان چوب است، اما به طور گسترده قابل قبول نیست. اولاً، گران‌تر است، و ثانیاً، خطری در آن وجود دارد. درمان شیمیایی می تواند برای افرادی که با آنها کار می کنند خطرناک باشد و همچنین می تواند برخی از خریداران را خسته کند. علاوه بر این، قابلیت بازیافت پالت ها را محدود می کند. به همین دلیل است که عملیات حرارتی مطلوب تر است.

خط پایین

پالت های عملیات حرارتی نه تنها ضروری هستند، بلکه برای محیط زیست و ایمنی کاربر نیز مهم هستند. علاوه بر این، آنها ایمن تر، قوی تر و مقرون به صرفه تر هستند.

اگر صادرکننده هستید و از پالت های عملیات حرارتی استفاده می کنید، باید مطمئن باشید که کسب و کار شما مطابقت دارد. به علاوه، نگران عبور از گمرک نباشید. نکته دیگر، اطمینان حاصل کنید که با علامت عملیات حرارتی روی پالت‌های خود آشنا شده‌اید، بنابراین دقیقاً بدانید چه چیزی از تامین‌کننده خود دریافت می‌کنید.

لینک مرجع https://takinplast.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/26YM
نظرتان را بنویسید