نحوه حذف ترم و دفاع از رساله دوره دکتری در نیمسال دوم دانشگاه تهران

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
معاونت آموزشی دانشگاه تهران ، طی بخشنامه‌ای دستورالعمل آموزشی دانشگاه تهران برای نیمسال دوم سال تحصیلی 99-1398 دوره دکتری را ابلاغ کرد .

در بخشنامه معاونت آمورشی دانشگاه تهران آمده است؛ با توجه به شرایط کنونی کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا، به منظور تداوم برگزاری کلاس‌ها و ارائه تسهیلات لازم به دانشجویان ، این دستورالعمل با مشارکت اعضای شورای آموزشی دانشگاه تدوین و جهت اجرا ابلاغ می‌شود .

امور آموزشی مشترک میان مقاطع

1. ارائه دروس نظری نیمسال جاری کماکان با استفاده از سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه ودیگر سامانه‌ ها به شیوه مجازی برگزار شود . در صورتی که استادی تاکنون کلاس‌های خود را به شیوه یاد شده برگزار نکرده باشد ؛ استفاده از عضو هیأت علمی جایگزین برای برگزاری و ارائه درس بلامانع است . معاونان آموزشی پردیس / دانشکده بر حسن اجرای دروس در بستر سامانه‌های یادشده نظارت می‌ کنند و در صورت مشاهده هر گونه کاستی به موقع به حل و فصل مشکل می‌ پردازند .

2. دروس عملی و کارگاهی پس از بازگشایی حضوری دانشگاه به صورت فشرده برگزار خواهد شد . در صورت عدم امکان اتمام این دروس تا پایان ترم جاری با تأیید استاد راهنما و گروه ، وضعیت درس ناتمام اعلام شده و در نیمسال بعد بدون محاسبه در سقف واحد های دانشجو ، ارائه خواهد شد .

3. در مورد دروس نظری – عملی ، بخش نظری درس به صورت الکترونیکی ارائه شود . درباره بخش عملی این دروس همانند بند 2 عمل شود .

4. دانشجویانی که در نیمسال جاری کارآموزی دارند و امکان گذراندن دوره برای آنان فراهم نیست ، زمان کارآموزی با هماهنگی واحد تمدید شود .

5. ارائه دروس پروژه و سمینار دوره‌های کارشناسی و کارشناسی‌ ارشد در صورت امکان به صورت مجازی بلامانع است .

6. برگزاری امتحانات میان ترم اختیاری است. توصیه می‌شود اعضای هیأت علمی با ارزیابی‌های مستمر آموزشی به صورت غیرحضوری و با ارائه تمرین و تکالیف درسی ، پیشرفت تحصیلی دانشجویان را مورد ارزیابی قرار دهند .

7. اعضای هیأت علمی که دروسی را با همکاری دستیاران آموزشی ارائه می‌دهند ، کماکان می‌توانند از مشارکت دانشجویان به عنوان دستیار در تدریس استفاده کنند . نحوه دسترسی و مشارکت دستیار آموزشی ، توسط مرکز یادگیری الکترونیکی اعلام خواهد شد .

8. برای دانشجویان کارشناسی و دکتری عمومی دامپزشکی حذف اضطراری سه درس و برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد حذف اضطراری یک درس ، تا دو هفته قبل از امتحان امکان‌پذیر است .

9. سقف تعداد دروس قابل ارائه در مقطع کارشناسی از طریق « معرفی به استاد » تا سه درس امکان‌پذیر است .

10. حذف ترم « با احتساب در سنوات » تحصیلی مطابق با مقررات آموزشی دانشگاه بلامانع است . در این صورت دانشجویی که درخواست حذف ترم با احتساب در سنوات را دارد باید تقاضای خود را تا پایان اردیبهشت ماه 99 از طریق پست الکترونیکی به پردیس / دانشکده مربوط ارائه کند . حذف ترم « بدون احتساب در سنوات » با درخواست دانشجو و ارائه مدارک و مستنداتی که از طریق پست الکترونیکی مذکور ارسال می‌ شود ، با تأیید کمیسیون موارد خاص دانشگاه امکان‌پذیر است . حذف ترم برای دانشجویانی که در سنوات اضافی و ارفاقی در حال تحصیل هستند مجاز نیست . اما دانشجویانی که به دلایلی خارج از اراده خود نتوانسته‌ اند از این فرصت استفاده کنند ، درخواست خود را همراه مدارک و مستندات لازم از طریق پست الکترونیکی ارسال کنند . پس از بررسی و تأیید کمیسیون موارد خاص دانشگاه حذف ترم برای این دانشجویان نیز قابل انجام است .

11. دانشجویان شهریه‌پرداز در صورت حذف درس و یا نیمسال به دلیل موجه، به میزان مبلغ شهریه پرداختی بابت حذف دروس یا تمام ترم بستانکار خواهند شد .

12. دانشجویان در طول مدت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در دانشگاه ، امور اداری خود را از طریق سامانه و یا پست الکترونیکی پردیس / دانشکده پیگیری نمایند . مسئولان واحد ها و اداره کل خدمات آموزشی دانشگاه موظف به پاسخگویی سریع و به موقع درخواست‌ های دانشجویان هستند . آدرس پست الکترونیکی مدیران گروه‌ های آموزشی و کارشناسان آموزش از طریق سامانه واحد ها اطلاع‌رسانی شود . 

امور آموزشی تحصیلات تکمیلی

1. با توجه به تاکید معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، آن دسته از دانشجویان دکتری که برای انجام امور رساله خود نیاز به حضور فیزیکی و فعالیت در آزمایشگاه ، کارگاه ، مزرعه و … دارند، صرفاً در صورت تأیید استاد راهنما و گروه آموزشی مبنی بر ضرورت حضور دانشجو و با اخذ گواهی سلامت از مرکز بهداشت دانشگاه می‌ توانند به صورت حضوری به فعالیت‌های پژوهشی خود در پردیس / دانشکده ادامه دهند . نحوه ارائه درخواست ، پذیرش و چگونگی حضور این گروه از دانشجویان متعاقباً از طریق سامانه‌ ای که اعلام خواهد شد ، انجام می‌ شود .

2. پیشنهاد ( پروپوزال ) پایان‌نامه / رساله از طریق سامانه جامع آموزش قابل ارسال است. گروه / دانشکده پروپوزال دانشجو را بررسی و تصمیم‌گیری کنند .

3. آزمون جامع دانشجویان دکتری بعد از آغاز آموزش حضوری برگزار خواهد شد. دانشجویانی که نمره زبان را تا زمان برگزاری آزمون جامع احراز نکرده‌اند ، می‌توانند در آزمون جامع بعدی که در آبان ماه برگزار می‌شود ، شرکت کنند .

4. اعضای محترم هیأت علمی که راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه / رساله دانشجویان را بر عهده دارند تا بازگشایی حضوری به شیوه الکترونیکی دانشجویان را راهنمایی کنند . در این رابطه ضروری است استادان محترم راهنما ترتیبی اتخاذ کنند تا به طور هفتگی در جریان پیشرفت کار دانشجویان قرار گیرند .

5. پیرو بخشنامه شماره 122/پ/2345 در 19 فروردین‬ تأکید می‌ شود در مدت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور دانشجویان در دانشگاه ، جلسه دفاع از پایان‌نامه / رساله با تأیید استاد راهنما و هیأت داوران و با رعایت شرایط اعلام شده به صورت مجازی (ا لکترونیکی ) قابل برگزاری و امضا هیأت داوران به صورت الکترونیکی پذیرفته است .

6. دانشجویانی که در نیمسال قبل تا پایان سال 98 مجاز به دفاع از پایان‌نامه / رساله خود بوده و نتوانستند به دلیل وضع موجود دفاع نمایند تا 31 شهریور با ایجاد سرترم و بدون پرداخت شهریه مجاز به دفاع هستند .

7. همه دانشجویانی که برای دفاع از پایان نامه / رساله خود در ترم جاری برنامه‌ریزی کرده‌اند ، می‌ توانند تا 30/‏07/‏1399‬ دفاع کنند .

8. ضوابط مندرج در این دستورالعمل به دانشجویانی که پذیرش آنها بر پایه آموزش الکترونیکی بوده است ، قابل تعمیم نیست . زمان و افزایش مدت ترم به منظور برگزاری کلاس‌های عملی و کارگاهی و نحوه و زمان برگزاری امتحانات متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد .

منبع : نحوه حذف ترم و دفاع از رساله دوره دکتری در نیمسال دوم دانشگاه تهران
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/n48p
نظرتان را بنویسید