سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
انتخاب واحد دانشجویان تمامی واحدهای آموزشی ، مقاطع و رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و از طریق سامانه آموزشی یکپارچه دانشگاه آزاد انجام می شود . دانشجویان دانشگاه آزاد برای انجام انتخاب واحد دانشگاه آزاد نیمسال تحصیلی اول ، دوم و تابستان سال تحصیلی 99 - 1400 باید وارد سایت آموزشیار شوند.




دانشجویان دانشگاه آزاد در بدو آغاز هر نیمسال تحصیلی خود، در هر مقطع و رشته ای که باشند باید پس از پرداخت شهریه تعیین شده ، واحد های درسی خود را انتخاب کنند. این دسته از دانشجویان پس از بررسی چارت درسی و دروس لازم برای اخذ در نیمسال جاری سال 99 - 1400 می بایست وارد سایت آموزشی دانشگاه شوند.

داوطلبان برای تکمیل ثبت نام ترم خود و انتخاب واحد های درسی مورد نظر باید وارد سامانه یکپارچه آموزشی دانشگاه آزاد تخت عنوان سامانه " آموزشیار " شوند. دانشجویان دانشگاه آزاد باید دقت داشته باشند که امکان انتخاب واحد آموزشیار در محدوده های زمانی مشخصی و مطابق با تقویم اعلام شده میسر خواهد بود .

به منظور تسهیل روند انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه آزاد در ادامه این مقاله علاوه بر لینک مستقیم ورود به سایت آموزشیار انتخاب واحد دانشگاه آزاد ، راهنمای ورود به سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد نیمسال تحصیلی 99 - 1400 را نیز ارائه داده ایم .



سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد 99 - 1400
 دانشجویان دانشگاه آزاد باید با مطالعه چارت درسی پیشنهادی خود از لیست دروس مناسب برای هر نیمسال که بر اساس هم نیازی و پیش نیازی چیده شده ، واحد های درسی قابل اخذ در ترم جاری را بررسی کنند. سپس داوطلبان باید طبق اطلاعیه زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد که از سوی مرکز این دانشگاه و سامانه آموزشی منتشر شده ، برای انتخاب دروس اقدام کنند.



 پیش از این نیز اشاره شده است که انتخاب واحد دانشگاه آزاد 99 - 1400 به صورت اینترنتی انجام می شود . پیش از انتخاب واحد دانشگاه ها به صورت مجزا و طریق سامانه سیدا آن دانشگاه انجام می شد . اما با راه اندازی سامانه آموزشی یکپارچه آموزشیار ، به مرور فرآیند انتخاب واحد دانشگاه های آزاد در این سامانه تجمیع شده است.



 دانشجویان دانشگاه آزاد برای انجام فرآیند انتخاب واحد نیمسال اول ، دوم و تابستان سال تحصیلی 99 - 1400 باید طیق تقویم آموزشی نیمسال جاری به سامانه آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir مراجعه کرده و با ورود به صفحه شخصی خود ، از میان دروس ارائه شده موارد دلخواه را انتخاب کنند.



 در ادامه لینک ورود سایت آموزشیار انتخاب واحد دانشگاه آزاد را ارائه داده ایم . دقت داشته باشید که به محض آغاز فرصت انتخاب واحد دانشگاه آزاد 99 - 1400 هر یک از نیمسال های تحصیلی مهر ، بهمن با تابستان در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا اطلاع رسانی خواهد شد .



 برای ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد کلیک کنید 






راهنمای ورود به سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد 99 - 1400
 دانشجویان دانشگاه آزاد با مراجعه به سایت آموزشیار باید وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور وارد صفحه شخصی خود در این سامانه شده و از طریق این پرتال انتخاب واحد خود را انجام دهند . همچنین دانشجویان می توانند از طریق آدرس آدرس stdn.iau.ac.ir به صورت مستقیم وارد پرتال دانشجویان در آموزشیار شوند .



 به منظور تسهیل روند انتخاب واحد دانشگاه آزاد در سامانه آموزشیار ، در ادامه این مقاله راهنمای تصویری مرحله به مرحله انتخاب واحد دانشگاه آزاد سال تحصیلی 99 - 1400 در سایت آموزشیار را ارائه داده ایم .



 راهنمای تصویری مراحل انتخاب واحد دانشگاه آزاد 99 - 1400 :



1 - ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد از طریق لینک ارائه شده در این مقاله







2 - ورود به سایت آموزشیار انتخاب واحد و کلیک بر گزینه " دانشجو "







3 - وارد کردن شماره دانشجویی و انتخاب گزینه ورود







4 - وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور برای دسترسی به صفحه شخصی







5 - انتخاب گزینه برنامه ریزی درسی از منوی سایت به منظور مشاهده لیست دروس ارائه شده







6 - انتخاب گزینه ثبت نام دانشجو و انتخاب واحد از منوی سمت راست صفحه سایت آموزشیار







7 - انتخاب گزینه " انتخاب کلاس درس از دانشکده دانشجو " برای انتخاب واحد های عمومی و " انتخاب کلاس درس از دروس رشته دانشجو " برای انتخاب واحد های اختصاصی رشته دانشجو







 دانشجویان دانشگاه آزاد مخصوصا دانشجویان جدیدالورود می توانند پیش از این که برای انتخاب واحد دانشگاه آزاد سال تحصیلی 99 - 1400 در سایت آموزشیار اقدام کنند ، نخست مقاله زیر را مطالعه کرده و پس از کسب اطلاعات کامل در خصوص جزئیات انتخاب واحد این سامانه ، نسبت به ورود و تکمیل فرآیند اخذ دروس خود اقدام کنند .

حتما بخوانید: انتخاب واحد دانشگاه آزاد









 اگر پس از مطالعه جزئیات سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد 99 - 1400 سوالی در این خصوص دارید ، پاسخ سوالات و ابهامات خود را می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا دریافت کنید .



 همچنین دانشجویان می توانند برای اطلاع از جزئیات انتخاب واحد دانشگاه آزاد نیمسال اول ، دوم و یا تابستان سال تحصیلی 99 - 1400 و سایر اخبار آموزشی مزبوط به این دانشگاه در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا عضو شوند .



 دانشجویان دانشگاه آزاد برای آشنایی با سامانه دان آموزش های مجازی و غیر حضوری دانشگاه های آزاد می توانند مقاله زیر را مطالعه کرده و در صورت تشکیل شدن کلاس های خود در این سامانه ، از طریق لینک ارائه شده وارد سایت دانان شوند .

در ادامه بخوانید: سایت دان دانشگاه آزاد









سوالات متداول


1- انتخاب واحد دانشگاه آزاد از چه سایتی انجام می شود ؟
انتخاب واحد این دانشگاه از سایت آموزشیار انجام می شود که جزئیات آن در این مقاله ارائه شده است .




2- چگونه می توان وارد سایت آموزشیار انتخاب واحد دانشگاه آزاد شد ؟
دانشجویان باید با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور وارد این سامانه شوند که لینک مستقیم و نحوه ورود در این مقاله ارائه شده است .




3- سایت انتخاب واحد دانشگاه ازاد چه زمانی باز می شود ؟
همانطور که در این مقاله اشاره شده ، لینک انتخاب واحد این سامانه سالیانه 3 بار برای نیمسال اول ، دوم و تابستان در محدوده زمانی مشخصی باز می شود.

منبع : سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/V325
نظرتان را بنویسید