نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری 1400

نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
انتخاب رشته یکی از مراحل مهم آزمون دکتری 1400 است که اهمیت بالای آن سبب می شود تا داوطلبان با اطلاع از نحوه انجام آن ، در مراحل بعدی دچار مشکل نشوند . هر ساله امکان تکمیل فرم انتخاب رشته دکترا 1400 از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org برای داوطلبان مجاز شده فراهم می شود .




پس از انتشار کارنامه اولیه آزمون دکتری توسط سازمان سنجش داوطلبان می توانند به بررسی وضعیت خود برای انتخاب رشته دکتری سراسری و انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اقدام نمایند . در این مرحله امکان انتخاب حداکثر 50 کد رشته محل برای داوطلب وجود دارد که نحوه چینش این انتخاب ها از اهمیت بالایی برخوردار است . در صورت اشتباه در انتخاب رشته دکتری داوطلب از کسب رتبه قبولی بازمانده و شانس خود را برای ورود به این مقطع از دست می دهد .

از این رو تحلیل صحیح نتایج اولیه آزمون دکتری و اطلاع از نحوه انتخاب رشته دکتری سراسری 1400 ، مسیر درست را به داوطلب نشان داده و شانس قبولی او را افزایش می دهد . عوامل بسیاری در این مرحله موثر می باشند که شناخت آن ها انتخاب رشته ای اصولی و حساب شده را برای داوطلبان به ارمغان می آورد . در این مقاله توضیحاتی مختصر پیرامون زمان ، شرایط و نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری 1400 ارائه کرده ایم .





زمان و شرایط انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری 1400
انتخاب رشته دکتری 1400 کمی بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری آغاز شده و برای داوطلبان آزمون های سراسری و آزاد به صورت جداگانه انجام می گیرد . برای اطلاع از زمان دقیق انتخاب رشته آزمون دکتری می توانید عضور کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا شوید .




به محض مشخص شدن زمان انتخاب رشته دکتری سراسری 1400 این مقاله به روز رسانی خواهد شد .



شرایط انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری 1400

سازمان سنجش برای تمامی داوطلبانی که در مرحله ثبت نام آزمون دکتری شرکت کرده و سر جلسه آزمون حاضر بودند نتایج را در قالب کارنامه اولیه آزمون دکتری بر روی سایت خود به نشانی sanjesh.org منتشر می کند . این دسته از داوطلبان می توانند به وسیله اطلاعات ثبت نامی ، کارنامه خود را مشاهده و دریافت کرده و از وضعیت علمی خود مطلع شوند و همچنین آگاه شوند که مجاز به انتخاب رشته در چه دوره یا دوره هایی شدند . تمامی متقاضیان مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، غیرانتفاعی ، پیام نور و پردیس خودگردان می توانند در انتخاب رشته دکتری 1400 شرکت کنند .








راهنمای تصویری نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری 1400
داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری می بایست در زمان مقرر شده از سوی سازمان سنجش ، به سایت انتخاب رشته دکتری رفته و فرم اینترنتی انتخاب رشته را به صورت رایگان تکمیل کنند . توصیه می شود داوطلبان قبل تکمیل این فرم حتما دفترچه انتخاب رشته دکتری را دانلود کرده و با دقت مطالعه کنند . در ادامه نحوه انتخاب رشته دکتری سراسری 1400 را شرح می دهیم :



1. ورود به سایت سازمان سنجش sanjesh.org و انتخاب " دکتری تخصصی " از منوی سمت راست








******************************************************************************


2. انتخاب لینک " انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دکتری ( نیمه متمرکز ) phd سال 1400 "








******************************************************************************


3. مطالعه نکات مهم گفته شده در سایت سنجش و انتخاب دکمه " تائید و ادامه - گام بعدی "








******************************************************************************


4. وارد شدن به صفحه انتخاب رشته با استفاده از دو روش موجود ( شماره پرونده و شماره پیگیری ثبت نام یا شماره داوطلبی و شماره پرونده و کدملی )








با وارد شدن به صفحه جدید می بایست کد رشته محل های مورد نظر خود را به ترتیب اولویت در فرم وارد کرده و پس از آن که از صحت اطلاعات وارد شده اطمینان پیدا کردید بر روی گزینه “ ثبت ” کلیک نمایید و در نهایت رسید انتخاب رشته دکتری را دریافت کنید .



******************************************************************************

 تصاویر فوق مربوط به انتخاب رشته دکتری سال گذشته بوده و با آغاز انتخاب رشته دکتری 1400 این مطلب به روز رسانی می شود .

******************************************************************************



آن دسته از داوطلبانی که اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده و در دسترس ندارند ، می توانند از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش درخواست ثبت نموده و اطلاعات خود را دریافت کنند .

حتما بخوانید: نحوه ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش











مشاوره انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری 1400
سازمان سنجش از طریق دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری 1400 تمامی شرایط و ضوابط شرکت در این مرحله از آزمون دکتری را در اختیار داوطلبان قرار می دهد و هر فرد موظف است این دفترچه را با دقت مطالعه کرده تا در مراحل بعدی دچار مشکل نشود . داوطلبان می توانند در صورت دارا بودن شرایط انتخاب رشته دکتری سراسری ، حداکثر 50 کدرشته محل را با توجه به رشته امتحانی خود انتخاب کرده و در زمان انتخاب رشته دکتری 1400 وارد فرم اینترنتی کنند .

ترتیب اولویت این انتخاب ها در مرحله مصاحبه دکتری تاثیری ندارد یعنی اگر داوطلب حدنصاب دعوت به مصاحبه تمامی رشته محل های انتخابی خود را کسب کرده باشد ، می تواند سر جلسه مصاحبه هر یک حاضر شود . اما ترتیب الویت های انتخابی در نتایج نهایی دکتری موثر است . چون سازمان سنجش پس از بررسی نمرات مصاحبه ، تاثیر سهمیه های موثر در آزمون دکتری و نمره آزمون کتبی هر داوطلب ، نتایج نهایی را بر اساس ترتیب اولیت هایی که در فرم وارد کرده است  اعلام خواهد کرد . از این رو توصیه می شود انتخاب ها را بر اساس فاکتورهایی همچون علاقه ، کیفیت ، هیئت علمی ، مسافت دانشگاه تا محل سکونت و شهریه دکتری هر دانشگاه در فرم انتخاب رشته دکتری وارد نمایید .

داوطلبان می توانند به منظور تکمیل فرم انتخاب رشته خود ابتدا از نرم افزار انتخاب رشته دکتری هیوا استفاده نمایند و پس از اطمینان از ترتیب اولویت های خود ، رشته محل های مورد علاقه را وارد سایت سازمان سنجش کنند . مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا می توانند از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی فرم انتخاب رشته دکتری سراسری 1400 را به بهترین نحو ممکن برای علاقه مندان تکمیل نمایند .

در ادامه بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته دکتری هیوا









سوالات متداول


1-  آیا برای تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری سراسری نیازی به پرداخت هزینه است ؟
 خیر انتخاب رشته دکتری سراسری رایگان است و می توانید راهنمای گام به گام انجام انتخاب رشته را در متن مقاله مطالعه کنید .




2-  هر داوطلب امکان انتخاب چند کدرشته محل را در فرم انتخاب رشته دکتری سراسری دارد ؟
 داوطلبان می توانند حداکثر 50 کدرشته محل را با توجه به رشته امتحانی خود در فرم انتخاب رشته وارد کنند .




3-  آیا محدودیتی برای دعوت به مصاحبه داوطلبان در دانشگاه های سراسری وجود دارد ؟
 خیر . داوطلبان می توانند به جلسه مصاحبه دکتری تمامی کدرشته محل هایی که حدنصاب دعوت به مصاحبه شان را کسب کرده اند بروند .

منبع : نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/YgnA
نظرتان را بنویسید