آموزش پایان نامه و مقاله نویسی

آموزش پایان نامه و مقاله نویسی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مستر وبگرد
پژوهش گران برای حل مسائل مورد توجه خود و در فرآیند پژوهش خویش از روش های گوناگونی استفاده می نمایند. گوناگونی این روش ها به لحاظ زمینه علمی، هدف پژوهشگر و نوع مسائل مورد پژوهش می باشد. تفاوت آشکاری بین دو روش گسترده گرد آوری داده ها در پژوهش وجود دارد.

روش پژوهش کمی شامل گرد آوری داده ها علمی به صورت سیستماتیک، معمولاً تحت شرایطی که بتوان کنترل قابل ملاحضه ای بر متغیرها اعمال نمود و تحلیل دادها را به روش های آماری انجام داد صورت می پذیرد. در حالی که پژوهش کیفی می تواند به صورت سیستماتیک، داده های علمی را گرد آوری کند، ولی حداقل کنترل را بر متغیر ها خواهد داشت.

انتخاب روش مناسب در پژوهش، تا حدودی به علایق شخصی پژوهش گر، فلسفه او و همچنین تا حد زیادی به طبیعت پژوهش وابسته است. در برخی پژوهش ها ضروری است که متغیر ها با معیار های دقیق کمی اندازه گیری شوند.بنابراین، تمایل فزاینده ای در راستای پژوهش های کمی وجود دارد. ذکراین واقعیت در اینجا اجتناب ناپذیر است که پژوهش کمی و اندازه گیری دقیق متغیر ها در تمام شرایط وجود ندارد و پژوهشگران ناچارند از روش های پژوهشی کیفی استفاده نمایند.

پژوهش کمی بیشتر بر استدلال قیاسی، قوانین منطقـی و ویژگی های قابل اندازه گیری تجربیات انسان تکیه دارد.

شایان ذکر است که پژوهش های کمی مانند پژوهش های کیفی و طبعاً با درجات متفاوت دارای نکات قوت و ضعف خاص خود می باشند.

معمولاً تحلیل داده ها در پژوهش کمی با مقوله هایی شامل سطح اندازه گیری، آمار توصیفی، آمار استنباطی و تحلیل آماری چند متغیره سر و کار دارد که در جای خود تا آنجا که در گستره این مجموعه بگنجد، شرح داده خواهد شد.

در این کانال نرم افزار Word به صورت کامل در جهت نوشتن پایان نامه و مقاله در قالب فایل PDF آموزش داده شده است
لینک مرجع https://t.me/pajoohehgroup
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qx4G
نظرتان را بنویسید