راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری زبان

راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری زبان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

داوطلبانی که بر اساس اعلام نتایج اولیه کنکور هنر 1401 مجاز به انتخاب رشته محل های دانشگاه های روزانه و غیر روزانه شدند می بایست به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و فرم اینترنتی انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۱ را تکمیل نمایند.

 

داوطلبان کنکور هنر بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری و مطلع شدن از تراز و رتبه کسب کرده خود همچنین با توجه به توضیحات کارنامه کنکور سراسری، در زمان انتخاب رشته دانشگاه های سراسری می بایست نسبت به انتخاب کد رشته محل های سراسری اقدام نمایند.

 انتخاب رشته محل های دانشگاه های سراسری به منظور ادامه تحصیل در دوره های روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان صورت گرفته و داوطلبان واجد شرایط در صورت مجاز بودن می توانند در این مرحله شرکت نمایند. داوطلبان هنر می بایست با توجه به گروه آزمایشی خود، لیست رشته محل های مورد نظرشان را در سایت انتخاب رشته کنکور 1401 وارد نمایند. 

داوطلبان هنر در این مرحله مجاز به انتخاب 150 کد رشته محل هستند که نحوه چینش این انتخاب ها بر اساس علاقه فرد صورت می گیرد. در این مقاله قصد داریم به نحوه انتخاب رشته هنر ۱۴۰۱ و جزئیات مهم مربوط به آن بپردازیم.

 

زمان انتخاب رشته هنر 1401

انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۱ مرحله ای سرنوشت ساز برای داوطلبان می باشد که باید بر اساس رتبه و تراز داوطلب و سایر فاکتورهای تاثیرگذار صورت گیرد. بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۱، دفترچه انتخاب رشته بر روی سایت انتخاب رشته کنکور 1401 به آدرس sanjesh.org قرار می گیرد.

 

داوطلبان هنر که در کارنامه اولیه کنکور خود مجاز به انتخاب رشته در دوره های مذکور شده اند در زمان اعلام شده توسط سازمان سنجش می توانند نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته بر اساس توضیحات کارنامه و رتبه اکتسابی در زیر گروه های کنکور هنر اقدام کنند.

 

با توجه به زمان انتخاب رشته کنکور هنر سال گذشته که در مهر ماه انجام شده بود، پیش بینی می شود امسال داوطلبان طبق روال همیشگی در نیمه دوم مرداد ماه بتوانند فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند. در حال حاضر زمان دقیق آن از سوی سازمان سنجش اعلام نگردیده و داوطلبان باید منتظر اطلاعیه از سوی سازمان مذکور بمانند.

 

 

به محض دریافت هر گونه اطلاعیه ای و یا هر گونه تغییری در زمان انتخاب رشته کنکور هنر سال 1401 این مقاله بروز رسانی خواهد شد.

 

همچنین داوطلبان می توانند با عضویت در کانال تلگرام کنکور سراسری و یا صفحه مجازی اینستاگرام از آخرین اخبار مرتبط با انتخاب رشته کنکور هنر 1401 سایر گروه های آموزشی مطلع گردند و اقدامات لازم برای دانلود فرم پیش نویس را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

 

 

نحوه انتخاب رشته هنر 1401

در زیر بخشی از کارنامه که به بررسی دوره های مجاز به انتخاب رشته پرداخته است قرار داده شده است.

 

 

داوطلبان هنر کنکور 1401 در زمان انتخاب رشته می بایست فاکتور های زیر را در نظر داشته باشند

 

علاقه

 

توجه به نمره کل، رتبه و مقایسه آن با رتبه آخرین نفر پذیرفته شده

 

ظرفیت رشته محل های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

 

کیفیت دانشگاه

 

مسافت تا محل سکونت و شهریه دوره های غیر روزانه حتما مورد بررسی قرار گیرد.

 

اطلاع از بازار کار و آینده شغلی رشته مورد نظر

 

استعداد و توانایی ورود به رشته گرایش انتخابی

 

 

انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۱ به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. داوطلبان می توانند قبل از ورود به سایت انتخاب رشته از فرم پیش نویسی در انتهای دفترچه انتخاب رشته کنکور 1401 قرار داده شده است استفاده نمایند. فرم پیش نویس انتخاب رشته از پنج ستون نام ردیف، کد رشته محل، نام رشته / گرایش، نام دانشگاه یا موسسه محل قبولی تشکیل شده است.

 

پس از تایید نهایی به سایت sanjesh.org مراجعه کرده و در فرم اینترنتی مربوطه ثبت نمایند. در پایان یک کد رهگیری 15 رقمی به داوطلب داده می شود در نظر داشته باشید تا زمانی که کد رهگیری 15 رقمی را دریافت نکرده اید انتخاب رشته شما تکمیل نشده است.

 

 

به محض دریافت هر گونه اطلاعیه ای و یا هر گونه تغییری در زمان انتخاب رشته کنکور هنر سال 1401 این مقاله بروز رسانی خواهد شد.

 

توجه داشته باشید تمامی داوطلبان هنر که در کنکور سراسری شرکت کرده اند ودر جلسه آزمون حضور داشتند، با داشتن کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد که در انتهای کارنامه اولیه کنکور سراسری 1401 درج شده است، می توانند بعد از مطالعه دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱، به صورت جداگانه در انتخاب رشته آزاد ۱۴۰۱ شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر

 

 

 

 

مشاوره اختصاصی انتخاب رشته هنر 1401

کنکور هنر جزو گروه های آزمایشی شناور است که داوطلبان همه گروه های آزمایشی اصلی (علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی) می توانند در کنار کنکور گروه اصلی خود در آن شرکت کنند.

 

از جمله رشته های پرطرفدار گروه آزمایشی هنر می توان به سینما، عکاسی، چاپ، صنایع دستی و مرمت و احیاء بناهای تاریخی، موسیقی، طراحی لباس اشاره کرد که در دوره های روزانه و نوبت دوم ( شبانه ) و بر اساس سوابق تحصیلی ارائه شده است. دفترچه انتخاب رشته هنر شامل کد رشته محل های متمرکز و نیمه متمرکز می شود.

 

منظور از متمرکز : رشته هایی هستند که پذیرش صرفاً با رتبه داوطلب صورت می گیرد و آزمون عملی یا مصاحبه ندارد مانند سینما، صنایع دستی، چاپ و ...

 

منظور از نیمه متمرکز: رشته هایی هستند که پذیرش در آن ها علاوه بر رتبه، به آزمون عملی یا مصاحبه نیز بستگی دارد.

 

مثال : گرافیک، طراحی صنعتی، مجسمه سازی، نقاشی، ادبیات نمایشی و... آزمون عملی دارند.

 

داوطلبان رشته های گروه آزمایشی هنر و سایر گروه ها می توانند در کانال تلگرامی و یا صفحه اینستاگرامی هیوا از آخرین اخبار مرتبط با انتخاب رشته هنر 1401 و اطلاعیه های دیگر در این زمینه مطلع گردند. همچنین پیشنهاد می شود مقاله زیر را نیز مطالعه و از زیر گروه های رشته هنر با خبر گردند. 

بیشتر بخوانید: زیر گروه های رشته هنر

 

 

 

در نظر داشته باشید مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی پاسخگوی تمامی سوالات داوطلبان هنر عزیز پیرامون نحوه انتخاب رشته اصولی و صحیح باشند.

 

لازم به ذکر است در همین راستا مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نرم افزارهایی تهیه کرده تا مجاز شدگان به انتخاب رشته بتوانند با کمک آن محدوده ای که شانس قبولی در آن دارند را مشاهده نمایند. لینک دسترسی به این نرم افزار در ادامه قرار داده شده است.

در ادامه بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری هیوا 



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ چگونه می توان از وضعیت مجاز بودن داوطلب برای شرکت در انتخاب رشته کنکور هنر 1401 مطلع شد؟  

✔️ وضعیت مجاز بودن داوطلب برای شرکت در انتخاب رشته دانشگاه های سراسری در کارنامه اولیه کنکور درج می شود که توضیحات بیشتر در متن این مقاله ارائه شده است.

 



 

2- ✔️ برای شرکت در انتخاب رشته کنکور هنر 1401 باید هزینه ای پرداخت کرد؟  

✔️ انتخاب رشته دانشگاه های سراسری روزانه و غیر روزانه رایگان بوده و هزینه ای ندارد برای اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۱ مقاله را مطالعه کنید.

 



 

3- ✔️ هر داوطلب کنکور هنر امکان انتخاب چند کد رشته محل را در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری دارد؟  

✔️ حداکثر 150 کد رشته محل که نحوه اولویت بندی انتخاب ها در فرم انتخاب رشته در متن مقاله ارائه شده است.

منبع : انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۱

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/YPDK
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر