فرم وصول مهریه از طریق اجرای ثبت

فرم وصول مهریه از طریق اجرای ثبت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

با پر کردن فرم وصول مهریه از طریق اجرای ثبت، می توان، به مطالبه مهریه پرداخت. هر فرم وصول مهریه از طریق اجرای ثبت، شامل قسمت هایی نظیر اطلاعات شخصی مربوط به درخواست کننده صدور اجراییه، اطلاعات شخصی متعهد پرداخت مهریه، موضوعی که اجرای آن مورد تقاضا است، می باشد. برای دریافت نمونه فرم وصول مهریه از طریق اجرای ثبت، می توان، به دایره اجرا در اداره ثبت، یا دفتر ازدواجی که عقد نکاح، در آن ثبت شده است، مراجعه نمود.

 

 

بعد از اینکه زوجین، در زندگی خانوادگی، به مشکل برخورد نمودند، یکی از مهمترین دعاوی که ممکن است از این اختلافات ناشی بشود، دعوای وصول مهریه است. مهریه، دینی است که بر عهده متعهد آن (شوهر) است، و باید پرداخت شود. بر اساس قانون، وصول مهریه، به ترتیب، به دو روش، می تواند انجام بشود: ابتدا از طریق  اجرای ثبتدادگاه، و سپس از طریق دادگاه. 

همانگونه که گفتیم، برای مطالبه و وصول مهریه، زنان، ابتدا باید، از طریق اجرای ثبت، اقدام نمایند. وصول مهریه از طریق اجرای ثبت، روند و مراحل خاص خود را دارد. مهم ترین نکته در  وصول مهریه از طریق اجرای ثبت، دریافت و پر کردن فرم وصول مهریه از اجرای ثبت می باشد که شیوه خاص خود را دارد.

به همین مناسبت، در این مقاله، قصد داریم تا ابتدا، به بررسی وصول مهریه از طریق اجرای ثبت پرداخته و سپس، فرم وصول مهریه از طریق اجرای ثبت را بررسی کرده و یک نمونه فرم وصول مهریه از طریق اجرای ثبت را جهت دانلود، خدمت شما عزیزان، ارایه دهیم. چنانچه پیرامون فرم وصول مهریه از طریق اجرای ثبت، سوالاتی دارید، با ما، همراه باشید.



 

وصول مهریه از طریق اجرای ثبت

یکی از روش های مطالبه مهریه بر اساس قانون، مطالبه مهریه از طریق اجرای ثبت است. امروزه در مطالبه مهریه، ابتدا باید از طریق اجرای ثبت، اقدام نمود. در واقع، به دلیل اینکه سند ازدواج، یک سند رسمی و ثبت شده است، در ابتدا، باید، بدون اینکه به دادگاه مراجعه کرد، اجرای مفاد آن را از ثبت، درخواست کرد. در این حالت، بر خلاف مطالبه مهریه از طریق دادگاه که نیازمند ثبت دادخواست مطالبه مهریه می باشد، ثبت هیچ گونه دادخواستی، نیاز نیست، و صرفا باید، هزینه وصول مهریه از طریق اجرای ثبت که نیم عشر است را پرداخت نمود.

در این روش، زن، یا نمایندگان قانونی وی، مثل وکیل یا قیم او، باید، مستقیما، به دفترخانه ای که عقد نکاح، در آنجا منعقد و ثبت شده است، مراجعه نماید و نمونه فرم وصول مهریه از طریق اجرای ثبت را پر کنند. پس از تقاضای وصول مهریه از طریق اجرای ثبت، استعلامات چهارگانه از پلیس راهور، مخابرات، اداره اسناد و املاک، بانک ها و شرکت سپرده گذاری توسعه مرکزی، صورت می گیرد. در صورت وجود اموالی برای مرد و استنکاف وی از پرداخت مهریه، زن، می تواند اقدام به وصول مهریه خود، از طریق فروش اموال، در مزایده نماید.

حتما بخوانید : مهریه چیست

 

فرم وصول مهریه از طریق اجرای ثبت

در قسمت قبل، توضیح دادیم، از راه های وصول مهریه، مطالبه مهریه از طریق دادگاه و مطالبه مهریه از طریق ثبت است و امروزه، ابتدا باید از طریق ثبت، اقدام نمود. بر اساس ماده سوم از " آیین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا و طرز رسیدگی به شکایت از عملیات اجرایی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور"، مصوب 1387، فرم وصول مهریه از طریق اجرای ثبت، باید طبق فرم مخصوص تنظیم شود و بایستی شامل نکات ذیل باشد :

اطلاعات کامل درخواست کننده صدور اجراییه یا نماینده قانونی او؛ این موارد، شامل نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، محل صدور، نام پدر، تاریخ تولد، کدملی، محل اقامت، شماره دفترخانه‌ای که سند در آن ثبت شده و یا قبوض اقساطی صادر گردیده ‌است.

اطلاعات کامل متعهد به پرداخت که در صورت فوت او، اطلاعات مربوط به وراث قانونی وی، داده خواهد شد.

موضوعی که اجرای آن، تقاضا شده‌است.

بیشتر بخوانید: مطالبه مهریه از طریق ثبت

 

 

 

نمونه فرم وصول مهریه از طریق اجرای ثبت

در قسمت قبل، در خصوص نکات ضروری در نمونه فرم وصول مهریه از طریق اجرای ثبت، بر اساس آنچه که در آیین نامه آن، آمده است، توضیح دادیم. در این قسمت، قصد داریم، یک نمونه فرم وصول مهریه از طریق اجرای ثبت را خدمت شما عزیزان ارایه دهیم. یک نمونه تنظیم شده نمونه فرم وصول مهریه از طریق اجرای ثبت، به صورت زیر می باشد :

مسئول محترم دفترخانه ازدواج شماره ………………. شهرستان ………………، احتراما با توجه به تصویر مصدق عقدنامه پیوست که اصل آن، در آن دفترخانه تنظیم شده است، اینجانب ………….. فرزند ……………. دارنده شماره شناسنامه ………………. صادره از ………………… به شماره ملی ……… ساکن……………….. درتاریخ ................. در قبال مبلغ ………………………….. به عنوان مهریه به عقد ازدواج دایم همسرم آقای ……………….. فرزند …………………. دارنده شماره شناسنامه …………. صادره از ………………… متولد ………………. به شماره ملی ………………….. ساکن …………….. در آمده ام.

به ­طوری ­که مستحضر هستید، چون مهریه، به عنوان دین، بر ذمه زوج بوده و عندالمطالبه، قابل وصول می ­باشد، نام برده، با وجود درخواست­ های مکرر اینجانب، عمدا از تادیه مهریه قانونی، امتناع می­ نماید. لذا خواهشمند است، به موجب این درخواست، ضمن صدور اجراییه، نسبت به وصول مهریه اینجانب، اقدام لازم را به عمل آورید.

جهت دانلود نمونه فرم وصل مهریه از طریق اجرای ثبت، از طریق لینک زیر، اقدام نمایید.

نمونه فرم وصول مهریه از اجرای ثبت

  • نمونه فرم وصول مهریه از اجرای ثبت
  • حجم فایل: 316KB

دانلود فایل

در ادامه بخوانید: راه های مطالبه مهریه

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فرم وصول مهریه از طریق اجرای ثبت​ در کانال تلگرام حقوق خانواده عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با اراdه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون فرم وصول مهریه از طریق اجرای ثبت​ پاسخ دهند .

 

 

 

 

سوالات متداول

 

1- فرم وصول مهریه از طریق اجرای ثبت شامل چه نکاتی است؟

فرم وصول مهریه از طریق اجرای ثبت شامل نکاتی از قبیل نام و نام خانوادگی آدرس درخواست کننده صدور اجرایه و متعهد و سایر مواردی می باشد که توضیحات آن در متن مقاله ارایه شده است.

 

2- فرم وصول مهریه از طریق اجرای ثبت را چگونه می توان دریافت نمود؟

دریافت فرم وصول مهریه از طریق اجرای ثبت و مطالبه مهریه به شیوه ثبتی نیازمند مراجعه به دفتر ازدواج محل وقوع عقد می باشد که توضیحات آن در متن مقاله ارایه شده است.

 

3- وصول مهریه از طریق اجرای ثبت نیاز به پرداخت وجه بخصوصی دارد ؟

تقاضای صدور اجراییه و وصول مهریه از طریق اجرای ثبت نیازمند پرداخت هزینه ای معادل نیم عشر دولتی است که توضیحات کامل آن در متن مقاله ارایه شده است.

منبع : فرم وصول مهریه از طریق اجرای ثبت

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/J41y
نظرتان را بنویسید