نحوه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
متقاضیان تحصیل در رشته محل های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور به منظور اعلام علاقه مندی خود می بایست به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را پشت سر گذارند . نحوه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 1400 - 1401​ بر اساس مصوبه جدید سازمان سنجش مبنی بر لغو این آزمون از سال 1400 هنوز اعلام نگردیده است. 




سازمان سنجش هر ساله از متقاضیان تحصیل در رشته محل های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ثبت نام بعمل آورده و مقدمات لازم برای برگزاری رقابتی سالم را فراهم می کند . علاقه مندان به شرکت در این آزمون می بایست ضمن آشنایی با نحوه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و اطلاعات فردی و تحصیلی خود را در فرم اینترنتی ثبت نام درج نمایند . 

ثبت نام آزمون ارشد فراگیر پیام نور از مراحل مختلفی تشکیل شده و باید در نهایت دقت و درایت صورت گیرد ، چرا که کوچک ترین خطا و اشتباه در این فرایند باعث بروز مشکلاتی در مراحل بعدی آزمون شده و دردسرها و نگرانی هایی را در پی خواهد داشت . از این رو به نگارش این مقاله پرداخته ایم تا داوطلبان را با نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400 - 1401 آشنا کنیم . 



مراحل ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400 - 1401
آن دسته از داوطلبانی که جزو پذیرفته شدگان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد نبوده یا از رشته محل قبولی خود راضی نیستند با شرکت در آزمون ارشد فراگیر پیام نور شانس دوباره ای برای ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی خواهند یافت . این متقاضیان به منظور اعلام علاقه مندی خود باید مراحل زیر را طی کنند.



مراحل ثبت نام :



مراجعه به سایت سازمان سنجش
دانلود و مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 1400
آماده نمودن مدارک لازم برای ثبت نام
خرید کارت اعتباری آزمون ارشد فراگیر
تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام
دریافت کد رهگیری 16 رقمی


توجه 1 : دفترچه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور همزمان با آغاز فرایند ثبت نام منتشر شده و به بررسی شرایط و ضوابط ثبت نام ، لیست رشته های امتحانی ، نحوه ثبت نام ، جدول کد رشته محل های ارائه شده و ... می پردازد .



توجه 2 : ثبت نام دوره فراگیر پیام نور با پرداخت هزینه همراه است و داوطلبان می بایست با استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب نسبت به پرداخت اینترنتی مبلغ ثبت نام اقدام نمایند.



توجه 3 : در هیچ یک از مراحل ثبت نام نیازی به ارسال مدارک شناسایی یا تحصیلی داوطلب نمی باشد اما همراه داشتن این مدارک موجب تسریع در روند ثبت نام و کاهش خطا و اشتباه داوطلب می گردد.





به محض آغاز ثبت نام آزمون ارشد فراگیر پیام نور، لینک ثبت نام در این بخش قرار خواهد گرفت.



بیشتر بخوانید: مدارک ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور




کاربرد فرم پیش نویس ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 1400 - 1401
سازمان سنجش به منظور کاهش خطا و اشتباه داوطلبان ، فرم پیش نویس ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور را در انتهای دفترچه راهنمای این آزمون قرار می دهد . تکمیل این فرم باعث تسهیل در روند ثبت نام شده و احتمال بروز خطا در درج اطلاعات ثبت نامی را به حداقل می رساند.



تصویر زیر فرم پیش نویس ثبت نام آزمون ارشد فراگیر پیام نور را نشان می دهد که به منظور آشنایی بیشتر داوطلبان ، بخش های مختلف آن را مورد بررسی قرار می دهیم.







شماره 1 : بخش اول این فرم شامل اطلاعات فردی و شناسنامه ای داوطلب بوده و به بررسی سهمیه های مورد پذیرش می پردازد.



شماره 2 : در بخش دوم اطلاعات تحصیلی داوطلب اعم از رشته و محل تحصیل مقطع کارشناسی ، تاریخ فراغت از تحصیل و معدل درج می شود.



شماره 3 : در بخش سوم داوطلب می بایست رشته امتحانی خود را درج نموده و حداکثر 40 کد رشته محل متناسب با آن را به ترتیب اولویت انتخاب کند . به علاوه در این قسمت امکان درج حوزه امتحانی داوطلب نیز وجود خواهد داشت.



بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور


شماره 4 : بخش انتهایی نیز شامل آدرس و اطلاعات تماس داوطلب می باشد که باید به صورت دقیق و واضح درج گردد.



بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام نور









راهنمای تصویری نحوه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 1400 - 1401
حال به منظور رفاه حال داوطلبان راهنمای تصویری نحوه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 1400-1401 را ارائه می دهیم تا متقاضیان ضمن بررسی آن به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام بپردازند.



راهنمای تصویری :



برای اعلام علاقه مندی ابتدا می بایست به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه نمایید . 







از منوی سمت راست گزینه " پیام نور " را انتخاب کنید . 







در صفحه باز شده روی لینک " ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور " کنید . 







با وارد شدن به سیستم الکترونیکی ثبت نام ، نکات مهم و ضروری این فرایند را مشاهده خواهید کرد که پس از مطالعه آن می بایست بر روی گزینه تایید و ادامه کلیک کنید .







در صفحه بعد سریال کارت اعتباری خریداری شده را وارد نموده و بر روی گزینه تایید کلیک کنید . 






توجه : به منظور دریافت این سریال باید نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام با استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب اقدام نمایید



بیشتر بخوانید: هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور  1400


در ادامه می بایست اسکن عکس خود را بارگزاری نموده و بر روی گزینه تایید و ادامه کلیک کنید .







حال با نمایش فرم اینترنتی ثبت نام ، اطلاعات فردی و تحصیلی خود را وارد نموده به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود بپردازید . 











با کلیک بر روی گزینه تایید ، یک کد رهگیری 16 رقمی در اختیار شما قرار می گیرد که می بایست تا مرحله اعلام نتایج نهایی آزمون نزد خود نگه دارید . با اتمام زمان ثبت نام نیز می بایست به مطالعه منابع ارشد فراگیر پیام نور پرداخته و خود را برای حضور در جلسه آزمون آماده نمایید .





راهنمای تصویری فوق مربوط به ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور سال گذشته می باشد.



بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون ارشد فراگیر پیام نور







مشاوره نحوه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 1400 - 1401​


با توجه به اهمیت درج اطلاعات صحیح در فرم اینترنتی ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور مجددا به داوطلبان توصیه می کنیم قبل از مراجعه به سامانه ثبت نام ، فرم پیش نویس این آزمون را تکمیل کرده و اولویت بندی انتخاب های خود را انجام دهند.



لازم به ذکر است متقاضیان این آزمون در صورت داشتن شرایط می توانند نسبت به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 نیز اقدام نمایند تا در صورت عدم قبولی در آزمون ارشد فراگیر شانس دوباره ای برای ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی داشته باشند.



کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز در طول فرایند ثبت نام همراه داوطلبان بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا تجربیات خود را در اختیار آن ها قرار می دهند.



در ادامه بخوانید: صفر تا صد کنکور کارشناسی ارشد




سوالات متداول


1-  فرم پیش نویس ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور از چه طریقی قابل دریافت است ؟
 سازمان سنجش این فرم را در انتهای دفترچه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور درج می کند که بررسی بخش های مختلف آن در متن مقاله قرار داده شده است . 




2-  ثبت نام آزمون ارشد فراگیر پیام نور در چه سایتی انجام می شود ؟
 کلیه مراحل این فرایند در سایت سازمان سنجش انجام می شود که راهنمای تصویری آن در متن مقاله قرار داده شده است . 




3-  اولویت بندی رشته محل های ارشد فراگیر پیام نور نیز جزو مراحل ثبت نام این آزمون می باشد ؟
 مطابق متن مقاله بخشی از فرم اینترنتی ثبت نام به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه داوطلب اختصاص می یابد . 

منبع : نحوه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/4oBJ
نظرتان را بنویسید