سفته بدون تاریخ

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
در این مقاله به بررسی سفته بدون تاریخ می پردازیم .





اگرچه اغلب مردم برای انجام امور تجاری و داد و ستدهای خود از چک استفاده می کنند اما سفته نیز یک سند تجاری است که اگر اطلاعات کافی درباره آنها وجود داشته باشد می توان از آن بهره گرفت . برای این کار آگاهی از نحوه تکمیل سفته و هم چنین آشنایی با قانون سفته بسیار مهم است . یکی از موارد رایج درباره صدور سفته این است که اغلب درباره درج تاریخ روی سفته اطلاع لازم را ندارند و نمی دانند آیا می شود سفته را بدون تاریخ صادر کرد و سرنوشت یک سفته بدون تاریخ چیست . از این رو ما در این مقاله به بررسی صدور سفته بدون تاریخ و مطالبه سفته بدون تاریخ می پردازیم . 




صدور سفته بدون تاریخ
کسانی که سفته صادر می کنند از صدور آن اهداف مختلفی دارند که با توجه به آن باید به نحوه صدور و تکمیل اطلاعات سفته دقت کنند به این ترتیب درج تاریخ بر روی سفته اعم از تاریخ صدور و تاریخ پرداخت ، بسیار مهم است و درج و عدم درج هر کدام اثرات حقوقی خود را دارد . بنابراین صادر کنندگان سفته باید بدانند که امکان صدور سفته بدون تاریخ وجود دارد اما در صورت :

عدم درج تاریخ پرداخت بر روی سفته : سفته ویژگی تجاری بودن خود را از دست می دهد و دیگر از امتیازات یک سند تجاری برخوردار نیست و تبدیل به یک سند عادی می شود . 

عدم درج تاریخ پرداخت بر روی سفته : دارنده سفته می تواند با درج تاریخ پرداخت ، هر زمان که بخواهد اقدام به مطالبه آن نماید .





مطالبه سفته بدون تاریخ
با توجه به آنچه گفته شد بعد از صدور سفته بدون تاریخ امکان دریافت وجه آن وجود دارد اما چون سفته بدون تاریخ دیگر یک سند تجاری محسوب نمی شود و یک سند عادی به حساب می آید ، برای مطالبه آن دیگر امکان شکایت و ادعای بلامحل بودن وجود ندارد از این رو برای مطالبه سفته بدون تاریخ تنها می توان به طریق حقوقی اقدام کرد . راهی که در این موارد اغلب وکیلان به آن استناد می کنند این است که چون سفته بدون تاریخ به این معنی است که تاریخ پرداخت برای صادر کننده اهمیت نداشته است ، دارنده می تواند با درج تاریخ بر روی سفته اقدام به مطالبه وجه آن نماید . از این رو صدور سفته بدون تاریخ شاید برای صادر کنندگان نفع هم داشته باشد .



برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سفته بدون تاریخ در کانال تلگرام چک و سفته عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سفته بدون تاریخ پاسخ دهند .

منبع : سفته بدون تاریخ
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/1XXq
نظرتان را بنویسید