منابع کنکور کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی کشاورزی

منابع کنکور کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی کشاورزی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
یکی از مهم ترین بخش های آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی کشاورزی 1400 ، شناسایی منابع مناسب و مفیدی می باشد که اگر به درستی انتخاب شده باشد ، داوطلبان را به کسب رتبه قبولی در رشته مورد نظرشان نزدیک می کند . از این رو به داوطلبان توصیه می شود با برنامه ریزی حساب شده و دقیقی برای مطالعه آن ها اقدام نمایید .




بیوتکنولوژی کشاورزی یکی از رشته های امتحانی گروه کشاورزی و منابع طبیعی است . داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد این رشته را به عنوان مجموعه امتحانی خود انتخاب می کنند ، می توانند در یکی از رشته گرایش های آن در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل بپردازند .

مجموعه بیوتکنولوژی کشاورزی شامل گرایش هایی است که در 1 کد ضریب دسته بندی شده اند .متقاضیان می بایست به ضرایب دروس هر رشته گرایش که در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد درج شده توجه نموده و بر اساس آن برنامه ریزی خود را انجام دهند تا به نتیجه مطلوب یعنی قبولی در آزمون ارشد دست یابند . به عبارت دیگر باید پس از انتخاب رشته گرایش مورد علاقه خود ، دروسی که ضرایب بالاتری دارند را بیش تر مورد توجه قرار داده و منابع کارشناسی ارشد مربوط به آن دروس را با دقت بیشتری مطالعه نمایند .

با توجه به این که متقاضیان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز در همان آزمون جامعی که سازمان سنجش برگزار می کند ، شرکت می نمایند این منابع برای این داوطلبان نیز مفید و قابل استفاده خواهد بود .











منابع کنکور کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی کشاورزی 1400
مجموعه بیوتکنولوژی کشاورزی در کنکور کارشناسی ارشد شامل گرایش های زیر در هر کد ضریب می باشد .


کد ضریب 1 : رشته بیوتکنولوژی کشاورزی



کلیه علاقه مندان به ادامه تحصیل در هر یک از این رشته گرایش ها بدون توجه به عنوان رشته کارشناسی خود می توانند منابع کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی کشاورزی را مطالعه کرده و در کنکور کارشناسی ارشد این رشته شرکت نمایند . در ادامه به معرفی منابع ارشد بیوتکنولوژی کشاورزی می پردازیم . متقاضیان می بایست قبل از تهیه منابع بر اساس دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 دروس امتحانی مربوط به هر گرایش و ضرایب آن ها را بررسی نمایند .



عناوین دروس امتحانی منابع 
زبان عمومی و تخصصی ( انگلیسی ) عمومی : 1- کتاب گرامر کاربردی زبان انگلیسی، شهاب اناری و همکاران، انتشارات مبتکران. 2- کتاب گرامر زبان انگلیسی، عباس فرزام، انتشارات باستان. 3- کتاب تافل رهنما، ابراهیم نظری تیموری، انتشارات رهنما. 4- کتاب 504 واژه ضروری تافل، انتشارات جنگل.

تخصصی : 1- کتاب زبان تخصصی کشاورزی (زراعت، اصلاح نباتات و بیوتکنولوژی)، تالیف علی فاضل زاده، انتشارات پوران پژوهش. 2- کتاب زبان تخصصی مهندسی کشاورزی – بیوتکنولوژی در کشاورزی، تالیف کورش محمودی ده بیگلو، انتشارات گسترش علوم پایه. 3- کتاب زبان تخصصی کشاورزی: ویژه رشته بیوتکنولوژی کشاورزی، تالیف گروه مولفین، انتشارات دیباگران تهران.
ژنتیک 1 - اصول و مبانی ژنتیک، بهمن یزدی صمدی 2 - اصول و مسائل ژنتیک، ویلیام استانسفیلد 3 - ژنتیک از دیدگاه مولکولی، براون
اصول اصلاح نباتات 1 - اصول اصلاح نباتات، دکتر محمد فارسی، عبدالرضا باقری 2 - اصلاح نباتات، دکتر بهمن اهدایی
بیوشیمی 1 - کتاب بیوشیمی تألیف دکتر حسین مروج، رسول اکبری، مهدی بهرامی یکدانگی 2 - کتاب بیوشیمی هارپر 3 - کتاب چکیده بیوشیمی تألیف دکتر پروین پاسالار 4 - کتاب بیوشیمی لنیجر
آفات و بیماری های گیاهی 1 - کتاب حشره شناسی کشاورزی، تالیف دکتر مرتضی اسماعیلی، اسد الله میرکریمی و پروانه آزمایش فرد 2 - کتاب آفات میوه، دکتر مرتضی اسماعیلی 3 - کتاب آفات زراعی و سبزی صیفی، دکتر محمد خانجانی 4 - کتاب قارچ شناسی و بیماری های گیاهی، تالیف دکتر سید علی الهی نیا 5 -  کتاب بیماری شناسی گیاهی ((آگریوس))
فیزیولوژی گیاهی 1 - کتاب مقدمه ای بر فیزیولوژی گیاهی، هاپکینز، ترجمه دکتر احمدی 2 - کتاب تایزوزایگر


مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز آماده اند از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 1400 را به بهترین شکل ممکن برای داوطلبان انجام داده و آنها را در تهیه بهترین منابع کارشناسی ارشد یاری نمایند .

در ادامه بخوانید: دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور کارشناسی ارشد











سوالات متداول


1- مهمترین منابع کنکور کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی کشاورزی چیست ؟
تمامی منابع کنکور ارشد این رشته در متن مقاله ارائه شده است .




2- نحوه ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد 1400 چگونه است ؟
برای ثبت نام آزمون ارشد که راهنمای آن در متن مقاله نیز موجود است باید از طریق سایت سازمان سنجش و در موعد مقرر اقدام نمایید .




3- زیر گروه های رشته برای کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی کشاورزی چیست ؟
بعضی از رشته های امتحانی دارای گرایش های متفاوتی در کنکور ارشد هستند که در متن مقاله به آن ها اشاره شده است .

منبع : منابع کنکور کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی کشاورزی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/l3Gj
نظرتان را بنویسید