خرید انواع سیم برق (بی واسطه از کارخانه صنعتی کابل کمان)

خرید انواع سیم برق  (بی واسطه از کارخانه صنعتی کابل کمان)
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
vahid kamali

معرفی انواع سیم برق

سیم برق ماده ای هادی می باشد. این سیم ها رسانای خوبی برای جریان الکتریسیته هستند و آن را منتقل می کنند. رشته های مسی جزو مواد سازنده این سیم ها می باشند. مس از نظر قیمت و کیفیت برای استفاده در سیم ها مناسب است. روکش سیم‌ های برق در دو نوع پلاستیکی و فلزی تولید می شوند.

معرفی انواع سیم برق

سیم های برق در صورت کلی بر طبق چگونگی قرار گرفتن رشته های هادی درون سیم به چندین دسته با کاربردهای مختلف، تقسیم می شوند.

  • سیم برق افشان
  • سیم مفتول
  • سیم ارت
  • سیم کیسه ای یا نایلونی
  1.  

سیم برق تک رشته افشان

سیم برق افشان از به هم تنیده شدن رشته های هادی با سطح مقطع گسترده ساخته می شود. سطح مقطع بالای این سیم ها باعث کاهش مقاومت آنها شده و قابلیت عبور جریان بیشتری دارند. این نوع سیم دارای انعطاف بالایی است، معمولاً برای لحیم کاری و دستکاری سیم از آن استفاده می شود.

مقاومت سیم افشان در مقابل فرسودگی بسیار بالا است. قیمت سیم برق افشان از سیم های مفتولی بیشتر می باشد. سطح مقطع سیم های افشان، از۶ میلیمتر بیشتر است و احتمال پارگی در آن ها خیلی پایین می باشد. از سیم افشان در سیم پیچی پریز استفاده می کنند. سیم های افشان قابل استفاده در سیم کشی ساختمان هستند. ولتاژ نامی این نوع از سیم ها ۳۰۰ تا ۵۰۰ ولت می باشد.

برای اطلاع از آخرین قیمت کابل افشان و انواع سیم افشان به صفحه لینک شده کلیک نمایید.

سیم برق تک رشته افشان

سیم برق تک رشته مفتول

سیم خشک نام دیگر سیم برق مفتول می باشد. این نوع سیم از یک رشته سیم هادی درون عایقی از pvc ساخته شده است. سیم های مفتولی در ساخت تابلوهای برق، برق کشی ساختمان و… کاربرد دارند. از سیم های مفتول برای فرکانس های بالا استفاده می شود. قیمت سیم برق مفتول مناسب است.

وقتی نیاز به استفاده از میزان زیادی سیم باشد و انعطاف پذیری آنها مدنظر نباشد، سیم مفتول را مورد استفاده قرار می دهند. این سیم ها قابل استفاده در داخل لوله و زیر گچ می باشند. ولتاژ نامی آنها بین ۳۰۰ تا ۷۵۰ ولت می باشد. سیم های مفتول تهیه شده با گالوانیزه گرم با تمام شرایط آب و هوایی سازگار می باشند.

احتمال زنگ زدگی در این سیم ها خیلی کم است، همچنین در مقابل ساییدگی و پیچیدگی بسیار مقاوم می باشد. عمر مفید سیم های مفتول بالا و نزدیک به ۷۰ سال است.

سیم برق تک رشته مفتول

سیم برق تک رشته ارت

این سیم برق تک رشته ای و خشک است. از این سیم برای فرم کاری داخل تابلو برق استفاده می شود. این سیم از یک هادی و پوشش pvc ساخته شده است. ولتاژ نامی سیم ارت از ۴۵۰ تا ۷۵۰ ولت می باشد.

رنگ عایق این سیم ها زرد یا سبز است. سیم آرت در واقع محافظت کننده جان افراد در زمان استفاده از لوازم برقی است. این سیم بدنه وسیله برقی را به لوله آب یا قسمت مرطوبی از زمین وصل می کند.

برای اطلاع از آخرین قیمت محصولات کابل کمان و لیست قیمت کابل ها و سیمهای این شرکت به صفحه لیست قیمت کابل وارد شوید.

سیم برق نایلونی (کیسه ای)

سیم برق نایلونی در صنایع ساختمان سازی و سیم کشی ساختمان نقش پر رنگی دارند. از سیم های نایلونی در بعضی از وسیله های برقی مثل لوستر استفاده می شود. این سیم ها به بهترین شکل ممکن برق را منتقل می کنند.

انواع سیم برق نایلونی یا کیسه ای

سیم های نایلونی خود از نظر روکش عایق و سیم هادی انواع مختلفی دارند، که عبارتند از:

۱– انواع سیم نایلون از نظر سیم هادی:

  • سیم هادی با جنس مس
  • سیم هادی با جنس آلومینیوم
انواع سیم برق

۲– انواع سیم برق نایلونی از نظر روکش عایق:

  • روکش کاغذ آغشته به روغن
  • روکش دارای پلی وینیل کلراید
  • روکش دارای پلی اتیلن

این سیم ها قابلیت تحمل دما تا ۷۰ درجه را دارند و بسیار منعطف می باشند. از این سیم ها در تابلو های فرمان استفاده می کنند. این سیم ها در لوله و گچ قابل استفاده هستند ولی قابلیت استفاده روی مخازن یا کانال ها را ندارند. از این سیم نباید برای وسیله های برقی پر مصرف استفاده کرد. استفاده در دماهای بالا برای این نوع از سیم ها مجاز نمی باشد.

سیم برق

تفاوت سیم برق با سیم تلفن

سیم برق و تلفن از نظر ساختار و اجزای تشکیل دهنده با هم فرق دارند، اما به هر حال هر دو سیم از یک عایق و یک نوع سیم هادی ساخته شده اند. تفاوت سیم ها در نوع کاربرد آنها است. در واقع کاری که قرار است انجام دهند، تعیین کننده جنس، سطح مقطع و سایر خصوصیات سیم ها می باشد و همین باعث به وجود آمدن تفاوت بین آنها می شود.

تفاوت سیم مسی و آلومینیومی

جنس سیم های هادی متناسب با ظرفیت آمپری سیم ها در نظر گرفته می شود. سیم برق مورد استفاده در ساختمان ها باید دارای هادی مسی باشد. استفاده از سیم هادی با جنس آلومینیوم برای سیم کشی ساختمان ها ممنوع است. قابلیت رسانایی آلومینیوم بسیار پایین تر از مس می باشد.

از آلومینیوم در کابل های قدرت که سطح مقطعی بیشتر از ۱۰ میلیمتر دارند، استفاده می شود. استفاده از آلومینیوم در سیم کشی ساختمان باعث بالا رفتن حرارت سیم ها زمان کار کردن می شود و احتمال آتش سوزی را افزایش می دهد.

تفاوت سیم مسی و آلومینیومی

تفاوت سیم افشان و مفتولی

اساسی ترین تفاوت سیم برق افشان و سیم مفتولی در انعطاف پذیری آنها است. انعطاف پذیری سیم های افشان خیلی بیشتر از سیم های مفتول است. تفاوت بعدی آن ها در اختلاف مقاومت اهمی این دو سیم می باشد. مقاومت اهمی سیم مفتول بیشتر از سیم افشان است.

این مقاومت به خاطر طول سیم و همچنین پیچش رشته ها متفاوت است. سیم های مفتولی بیشتر از سیم های افشان در مقابل خوردگی از خود مقاومت نشان می دهند. تفاوت در ساختار باعث تفاوت در کاربرد آنها هم شده است، مثلاً به خاطر انعطاف پذیری بالا از سیم های افشان میتوان در وسایل برقی و تابلو ها استفاده کرد اما سیم های مفتولی این قابلیت را ندارند.

قیمت سیم برق مفتولی پایین تر است پس در کارهای بزرگ در سطح مقطع های بزرگ از این سیم ها استفاده می کنند.

تفاوت سیم افشان و مفتولی

بهترین برند سیم برق کدام است؟

در زمینه ساخت و عرضه سیم برق برندهای مختلفی در حال فعالیت می باشند. رقابت در این زمینه بر کیفیت و قیمت سیم برق تاثیر گذار بوده است.

برندهای زیادی در تولید سیم و کابل برق در کشور ، مشغول به فعالیت هستند که در این میان برند کابل کمان ضمن تلاش برای حفظ و ارتقاء کیفیت سیم و کابل های خود، همواره کوشیده تا قیمت سیم برق ، کابل و سایر محصولات خود را مناسب و منصفانه ارائه کند.

این شرکت در سال ۱۳۷۳ شروع به کار کرده است، در این مدت توانسته تمامی گواهینامه های استاندارد ملی را به دست آورد. تمامی محصولات این شرکت مطابق با استاندارد های جهانی ساخته می شوند و جهت خرید کابل برق و سیمهای برق گزینه مناسبی می باشد.

کابل کمان بهترین برند

راه های تشخیص سیم برق با کیفیت

با استفاده از راههای زیادی میتوان سیم برق با کیفیت را تشخیص داد. باید به سطح سیم ها توجه کرد، سطح سیم با کیفیت صاف و بدون برجستگی یا فرورفتگی است. هنگام برش دادن یک سیم، سیم هادی باید در مرکز عایق قرار بگیرد. یکی دیگر از راههای تعیین کیفیت سیم جدا کردن عایق از هادی است. یعنی عایق باید به سادگی و با حالت کشسانی از مس هادی جدا شود.

قیمت سیم برق افشان و مفتول

قیمت سیم برق افشان و مفتول با هم فرق دارند. قیمت سیم مفتول ‌پایین تر است. قیمت سیم بر طبق اندازه سیم، جنس هادی، سطح مقطع و جنس روکش آن مشخص می شود. هر چه کیفیت سیم بالاتر باشد قاعدتاً قیمت مناسب تری هم خواهد داشت.

قیمت سیم برق کمان

قیمت سیم برق و کابل متغیر می باشد و از بازار پر نوسانی برخوردار است. علت متغیر بودن قیمت سیم ها، قیمت فلزات است که تغییرات زیادی دارند. از عوامل مهم که باید هنگام خرید به آن توجه کنید قیمت سیم است. با توجه به کیفیت و کارایی، قیمت سیم برق کمان بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. برای اطلاع از قیمت این سیم و کابل ها میتوانید به سایت آن مراجعه کنید.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/jxpP
نظرتان را بنویسید