اخبار جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

اخبار جذب هیات علمی دانشگاه آزاد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
خوارزم سازه
اکر شما هم علاقمند به کارهای پژوهشی و ثبت کردن مقالات مختلف به نام خود هستید شغل هیئت علمی دانشگاهی مناسب شماست.
هرساله خیلی از دانشجویان دانشگاه های مختلف اقدام به ثبت نام هیئت علمی دانشگاه های مختلف میکنند هر جند شما هم میتوانید برای هیئت علمی دانشگاه اقدام کنید اما بهتر است در ابتدا از شرایط هیئت علمی آگاه شوید. در ادامه به چگونگی پیوستن به هیئت علمی دانشگاه آزاد میپردازیم.
شاید برای بسیاری از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مشتاق جذب به عنوان هیئت علمی در دانشگاه، شرایط لازم برای جذب و همچنین پیش‌شرط‌های اصلی و اولیه برای قبولی در این فرایند مبهم باشد. سوالاتی که قطعا ذهن بسیاری از آن‌ها را درگیر به خود می‌کند. باید خیلی اهل علم و دانش و علاقمند به پیشرفت در فضای آکادمیک باشید تا اخبار و اطلاعات مربوط به جذب هیئت علمی برای‌تان از درجه‌ی اهمیت بالایی برخوردار باشد. قطعا هر دانشجویی برای آینده‌ی شغلی، تحصیلی و زندگی خود، برنامه‌ها و آرزوهایی در سر دارد. جذب در هیئت علمی دانشگاه و مشغول شدن به عنوان یک عضو هیئت علمی در دانشگاه هم می‌تواند جزو همان آرزوهای شغلی برای آینده‌ی یک دانشجوی «درسخوان» باشد؛ به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی.
در یک دسته بندی کلی، اساتید دانشگاه به دو گروه آموزشی و پژوهشی تقسیم بندی می شوند. بخش عمده فعالیت اساتید آموزشی تدریس و بخش کوچکتری از آن تحقیق و پژوهش است. در حالی که برای اساتید پژوهشی شرایط برعکس بوده و عمده کار آنها پژوهش می باشد.
از نظر دسته بندی علمی نیز می توان اساتید دانشگاه (یا بهتر بگوییم اعضای هیئت علمی) را در 4 گروه جای داد که به ترتیب عبارتند از مربی، استادیار، دانشیار و استاد. به طوری که به صورت معمول، یک فرد با مدرک کارشناسی ارشد و در بدو خدمت در مرتبه مربی و فردی با مدرک دکترا ( بسته به سابقه خدمت و فعالیت های علمی، پژوهشی و اجرایی قبلی) در یکی از مراتب سه گانه بعدی قرار می گیرد. بدیهی است که هر عضو هیئت علمی تمایل به پیشرفت و ارتقاء به مرتبه بالاتر و استادی دارد و این یعنی تلاش مستمر برای به روز نگه داشتن معلومات و ارایه فعالیت های علمی لازم مثل مقاله، کتاب، کنفرانس و... و این رمز پویایی علمی یک دانشگاه است.
دانشگاه آزاد اسلامی در راستای توسعه و تعمیق فعالیت های علمی و براساس طرح آمایش آموزشی و به منظور ارتقای کیفیت و اصلاح هرم هیات علمی، در بهمن سال جاری اقدام به درج فراخوان جذب هیات علمی می نماید. متقاضیان می توانند از طریق سامانه جامع دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس sajed.iau.ir با ورود به سامانه جذب اعضای هیات علمی، پس از مطالعه دقیق قوانین و مقررات مربوط، در صورت دارا بودن شرایط، ثبت نام نمایند.

شرایط جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

• برای متقاضیان زیرگروه غیرپزشکی شرط سنی برای دارندگان مدرک دكتری تخصصی حداكثر 40 سال ميباشد.
• برای متقاضیان زیرگروه پزشکی شرط سنی برای دارندگان مدرک كارشناسی ارشد و دانشجويان دوره دكتری تخصصی حداكثر 35 سال و برای دارندگان مدرک دكتری تخصصی حداكثر 45 سال ميباشد.
• رشته تحصيلی متقاضی در دو مقطع آخر تحصيل همخوانی داشته باشد.
• حداقل معدل برای مقاطع كارشناسی 14، کارشناسی ارشد و دكتری حرفه ای 16 و دكتری تخصصی 17 (با اعمال ضریب تطبیق معدل) ميباشد.
• متقاضیان باید از یکی از دانشگاه‌های معتبر خارجی (500 دانشگاه برتر براساس رتبه‌بندی QS) یا معتبر داخلی حضوری دانش‌آموخته باشند و بروندادهای علمی آنها در مجلات علمی معتبر به چاپ رسیده باشد.
• رشته تخصصی و شرايط متقاضی با اعلام نياز درج شده در سامانه جذب دانشگاه همخوانی داشته باشد.
• متقاضی دارای حداقل مدرک مورد نیاز در رشته مربوطه باشد.
• اعلام نیازهای درج شده در سامانه جذب، استانی بوده و هیات مرکزی جذب یا هيات اجرايي جذب محل خدمت متقاضی را مشخص می نمایند.
• اولویت جذب با متقاضیان بومی همان استان می‌باشد.
• اعضای هيات علمی دانشگاه آزاد اسلامی (اعم از قراردادی، پیمانی یکساله، پیمانی، رسمی آزمایشی، رسمی قطعی و …) مجاز به شركت در فراخوان جذب دانشگاه نميباشند.
• متقاضی نمی‌بایست هیچ‌گونه تعهدی به دیگر سازمان‌ها، ارگا‌ن‌ها و … داشته باشد.
• بازنشسته‌های دیگر سازمان‌ها، ارگا‌ن‌ها و … مجاز به شرکت در فراخوان نمی‌باشند.

سایت ثبت نام هیئت علمی دانشگاه آزاد

یکی از سامانه های دانشگاه آزاد که برای جذب هیئت علمی راه اندازی شده است سامانه ساجد sajed.iau.ir است. این سامانه علاوه بر جذب هیئت علمی خدمات دیگری هم ارائه میدهد.
دانشگاه آزاد اسلامی سامانه ساجد sajed.iau.ir را جهت نظارت آنلاین بر عملیات مالی واحدهای دانشگاهی با هدف بهینه سازی مصرف این منابع و همچنین رسیدگی به امور مربوط به دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد راه اندازی نموده است . دانشجویان و متقاضیان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد می توانند از خدمات این سامانه که شامل ثبت نام وام دانشجویی و درخواست جذب و نقل و انتقال هیات علمی بوده استفاده کنند .
متقاضیان دریافت وام دانشجویی از محل صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد و همچنین افراد واجد شرایط ثبت نام جذب هیات علمی ، می بایست جهت بررسی درخواست خود در سامانه ساجد sajed.iau.ir ثبت نام کرده و اطلاعات مورد نیاز را وارد نمایند همواره میتوانید در سایت ایران تحصیل از زمان ثبت نام اطلاع یابید و ثبت نام خود را انجام دهید.
همچنین ثبت نام سامانه ساهم دانشگاه آزاد به نشانی sahem.iau.ir جهت استخدام نیروی حق التدریس در دانشگاه آزاد برای افراد و داوطلبان صورت می گیرد.در واقع، افراد متقاضی می توانند در زمانی مشخص برای ثبت نام سایت ساهم دانشگاه آزاد اقدامات لازم را انجام دهند.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/ozXA
نظرتان را بنویسید