سیستم سرمایش خورشیدی ( تهویه مطبوع خورشیدی )

سیستم سرمایش خورشیدی ( تهویه مطبوع خورشیدی )
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
کارمن

آینده یک سیستم خنک کننده خورشیدی در کشورهای گرم مانند ایران غیرقابل انکار است. نکته جالب در مورد سیستم تهویه مطبوع خورشیدی این است که با گرم شدن هوا، نیازهای خنک کننده ما افزایش می یابد. سیستم خنک کننده ای که از جذب انرژی خورشیدی استفاده می کند، تهدید را به فرصت تبدیل می کند. این مقاله نحوه عملکرد و انواع سیستم خنک کننده خورشیدی را تجزیه و تحلیل می کند.
خنک کننده خورشیدی چیست؟
سیستم گرمایش خورشیدی یکی دیگر از راه های عالی برای استفاده از انرژی خورشیدی برای خنک کردن هوای خانه است. به خصوص برای مناطق گرم که نور خورشید زیاد است، استفاده از سیستم گرمایش خورشیدی می تواند مزایای بسیاری را برای ساکنان آن مناطق به همراه داشته باشد. برخلاف سایر سیستم های انرژی مانند آبگرمکن های خورشیدی، یک سیستم تاثیر دیزل ژنراتور بر گرمایش و سرمایش آب گرمایش خورشیدی زمانی که تابش خورشیدی بیشتر است به خنک کننده بیشتری نیاز دارد، بنابراین بسیار جذاب است.ترکیب انرژی حرارتی و سیستم گرمایش خورشیدی.
در آب و هوای آفتابی، در فصول گرم، هوا به طور نامطلوبی گرم می شود، بنابراین نیاز به یک تهویه مطبوع برای ایجاد هوای خنک و راحتی احساس می شود.
اگرچه سیستم های تهویه مطبوع الکترونیکی به استانداردها و کیفیت بالایی دست یافته اند، اما از آنجایی که اکثر سیستم های تبرید از کمپرسور استفاده می کنند، مصرف برق بسیار بالایی دارند. بنابراین، سیستم های خنک کننده آینده برای تامین انرژی تعادلی خود به انرژی های تجدیدپذیر نیاز خواهند داشت.
اما شاید در نگاه اول استفاده از انرژی خورشیدی برای سرمایش کمی گیج کننده به نظر برسد، زیرا خورشید منبع اصلی گرما و چگونگی تولید سرما از آن گرما است.
با این حال، با ترکیب فن آوری سیستم گرمایش و جذب انرژی خورشیدی، از گرمای هوا برای ایجاد خنک کننده در ساختمان ها در تهویه مطبوع یا برای تولید برق از کمپرسورها استفاده کرد.
آفتاب
تولید برق با استفاده از پنل های فتوولتائیک خورشیدی
البته مقدار زیادی تابش خورشیدی وجود دارد که می توان آن را به وسیله سلول های خورشیدی به برق تبدیل کرد و در کمپرسور سیستم خنک کننده استفاده کرد.
به عبارت ساده، انرژی دریافتی از خورشید را انرژی خورشیدی می نامند. خورشید یکی از منابع انرژی شناخته شده برای انسان است و مقدار انرژی که از خورشید به ما می رسد فوق العاده است. 99 درصد انرژی زمین از خورشید و انرژی خورشیدی تامین می شود که طی میلیون ها سال به اشکال دیگر انرژی تبدیل شده است. برای قرن ها، مردم از انرژی خورشیدی برای تولید محصولات کشاورزی، استخراج نمک از دریا و غیره استفاده کرده اند. ما استفاده می کنیم اما در نهایت یاد می گیریم که با استفاده از پانل های فتوولتائیک خورشیدی (Solar PV) انرژی خورشیدی را به برق تبدیل کنیم. البته نمی توان تمام انرژی خورشیدی را دریافت کرد، 70 درصد از این انرژی توسط زمین جذب می شود که به طور بالقوه برای انسان مفید است و بقیه به فضا منعکس می شود.
تهویه مطبوع خورشیدی به طور کلی
آبگرمکن خورشیدی
در حالی که حدود صد سال از اختراع آبگرمکن های خورشیدی می گذرد، در بیست سال گذشته پیشرفت های قابل توجهی در فناوری پوشش جاذب آبگرمکن های خورشیدی دیده شده است، به طوری که کلکتورهای آبگرمکن های خورشیدی اکنون می توانند هزینه های بیشتری را پرداخت کنند. 50 درصد انرژی دریافتی از خورشید را ذخیره کرده و به آبگرم منتقل کنید. استفاده از انرژی خورشیدی می تواند جایگزین مناسبی برای مصرف سوخت های فسیلی در ساختمان ها باشد و یکی از موثرترین راه ها برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای به شمار می رود. استفاده از این انرژی پاک از آنجایی که رایگان است می تواند هزینه های انرژی خانوار را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
انواع خنک کننده خورشیدی
سیستم های خنک کننده خورشیدی را می توان به دو روش اصلی اجرا کرد:
روش اول استفاده از سیستم خنک کننده چیلر تراکمی است که در این روش با استفاده از پنل های خورشیدی انرژی حاصل از خورشید را به برق تبدیل می کنیم. و سیستم تراکم را از توان دریافتی راه اندازی کنید سیستم های تراکم مصرف برق بسیار بالایی دارند در نتیجه تامین برق کل این سیستم به تعداد زیادی پنل خورشیدی نیاز دارد.
روش دوم استفاده از سیستم خنک کننده جذب خورشیدی است. در این روش تولید گرمای سیستم با تولید آب گرم در کلکتورهای خورشیدی انجام می شود. ما از آب گرم به عنوان تامین کننده گرمایش سیستم خورشیدی استفاده می کنیم و در نتیجه چرخه سیستم خنک کننده جذب خورشیدی را تکمیل می کنیم. این سیستم تجهیزات متحرک بسیار کمی دارد و مصرف برق بسیار کمی دارد که می توانیم این میزان انرژی را با پنل خورشیدی تامین کنیم.

برچسب ها
نظرتان را بنویسید