ثبت نام مدارس غیرانتفاعی

ثبت نام مدارس غیرانتفاعی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانش آموزان و والدین زیادی متقاضی ثبت نام در مدارس غیرانتفاعی در سال تحصیلی 99 - 1400 سراسر کشور هستند که گاها از طریق مراجعه حضوری به مدرسه و در بعضی موارد به صورت اینترنتی و در بازه زمانی مشخص انجام می شود .




مدارس غیردولتی که با نام مدارس غیرانتفاعی نیز شناخته می شوند ، صرفا با مشارکت های مردمی تاسیس شده و هزینه های خود را از طریق دریافت شهریه از خانواده ها تامین می کنند . البته این مدارس مانند تمام مدارس دیگر در کشور تحت نظر وزارت آموزش و پرورش اداره می شوند .

این مدارس مزایای متعددی نسبت به مدارس دولتی دارند که می توان به ارائه امکانات فوق برنامه ، تعداد کمتر دانش آموزان در مدرسه و در نتیجه توجه بیشتر به نیازهای هر دانش آموز اشاره نمود . این مسائل باعث شده تا مدارس غیردولتی یا غیر انتفاعی متقاضیان زیادی داشته باشد و به همین دلیل در ادامه این مقاله به بررسی زمان و نحوه ثبت نام مدارس غیرانتفاعی 99 - 1400 پرداخته ایم .



زمان ثبت نام مدارس غیرانتفاعی 99 - 1400
ثبت نام مدارس غیرانتفاعی معمولا پس از پایان یافتن امتحانات خرداد ماه هر سال آغاز شده و والدین دانش آموزان متقاضی تحصیل در این مدارس می بایست با در دست داشتن مدارک مورد نظر به مدرسه مورد نظر خود مراجعه نمایند .





ثبت نام مدارس غیرانتفاعی 99 - 1400 تا پایان مرداد ماه 99 ادامه خواهد داشت .



اگرچه به دلیل برگزاری امتحانات نوبت شهریور ، ممکن است مدارس غیر انتفاعی ثبت نام سال تحصیلی 99 - 1400 را تا پایان شهریور انجام داده و مقداری از طرفیت خود را تا پایان شهریور ماه خالی نگه دارند ، به والدین محترم توصیه می کنیم برای ثبت نام فرزند خود در مدارس غیر دولتی در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهند تا با مواردی از قبیل تکمیل شدن ظرفیت مدرسه مورد نظر خود رو به رو نشوند .

بیشتر بخوانید: زمان ثبت نام مدارس









نحوه ثبت نام مدارس غیرانتفاعی 99 - 1400
ثبت نام مدارس غیر انتفاعی معمولا به صورت حضوری ، با مراجعه به مدرسه غیردولتی مورد نظر صورت می گیرد . البته برخی مدارس غیرانتفاعی ، پیش ثبت نام را به صورت اینترنتی و از طریق سایت ثبت نام اختصاصی مدرسه انجام می دهند . 

بر اساس مصوبه آموزش و پرورش ثبت نام در مدارس غیردولتی 99 - 1400 قوانین خاص خودش را دارد که مواردی چون شهریه ، برگزاری آزمون های ورودی و اطلاع رسانی در خصوص ثبت نام را شامل می شود که توجه شما را به این موارد جلب می کنیم .



 برگزاری هرگونه آزمون یا مصاحبه برای پذیرش دانش‌آموزان در دوره ابتدایی و پایه هفتم دوره اول متوسطه در مدارس غیرانتفاعی ممنوع است .



به منظور رعایت اصول تربیتی و با توجه به اهمیت حفظ اعتماد به نفس کودکان در آغاز ورود به مدرسه، برگزاری هرگونه مصاحبه یا آزمون برای ثبت نام پیش دبستانی و کلاس اولی در تمام مدارس اعم از دولتی و غیردولتی در زمان پذیرش و ثبت نام ممنوع است .



در مدارس غیرانتفاعی نصب پوستر نرخ شهریه مصوب ابلاغی به همراه رئوس تمام فعالیت ‌ها در محل ثبت نام و در معرض دید اولیا دانش‌آموزان و مراجعین الزامی است .



مدیران مدارس غیر انتفاعی موظف‌اند ، هنگام ثبت نام با ورود به سامانه مشارکت‌ های مردمی به آدرس mosharekatha.ir نسبت به انعقاد قرارداد اخذ شهریه بین ولی دانش آموز و واحد آموزشی در سامانه تعیین شهریه اقدام و یک نسخه از قرارداد تکمیل شده را چاپ و پس از مهر و امضا به ولی دانش آموز تحویل دهند .


مدارس غیرانتفاعی در زمان ثبت ‌نام صرفا مجاز به اخذ شهریه مصوب هستند و دریافت هزینه خدمات از قبیل : تغذیه بین رو ز، لباس متحدالشکل ، ایاب و ذهاب و هزینه تشکیل کلاس ‌های تابستانی و فعالیت غیر درسی از اولیای دانش آموزان با هماهنگی و موافقت انجمن اولیا و مربیان مدرسه و کسب موافقت شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی منطقه و ناحیه در زمان مقرر امکان پذیر خواهد بود .

حتما بخوانید: شهریه مدارس غیرانتفاعی


مزایا و معایب مدارس غیرانتفاعی
در زمان انتخاب مدرسه مناسب ، سوالی که ذهن والدین زیادی را درگیر می کند این است که کدام مدرسه بهتر است ؟ دولتی یا غیرانتفاعی ؟ کدام یک از این مدارس می تواند دانش آموز را بهتر برای آینده آماده نماید ؟ کدام یک از این مدارس بیشتر از دیگری با ارزش های هر خانواده سازگار است ؟

 انتخاب مدرسه مناسب و گرفتن تصمیم نهایی به نظر کاری بسیار دشوار می آید اما با در نظر گرفتن مزایا و معایب هر مدرسه و فاکتور های دیگر اعم از هزینه ، رفت و آمد و محیط آموزشی می توان تصمیم مناسبی را اتخاذ نمود که در ادامه برای راهنمایی بیشتر ، به بررسی تعدادی از این فاکتورها پرداخته ایم .



 مزایا



 جمعیت کمتر دانش آموزان



تعداد دانش آموزان و نسبت آن ها به معلمان در مدارس دولتی و غیردولتی ؛ تفاوت قابل توجهی با یکدیگر دارد . در مدارس دولتی میانگین تعداد دانش آموزان معمولا 25 تا 35 نفر است اما در مدارس غیر انتفاعی این عدد به 19 دانش آموز و کمتر می رسد . این امر به معلم کلاس کمک می کند تا کلاس را بهتر مدیریت کرده و توجه بیشتری به هر دانش آموز داشته باشد .



 کلاس های فوق برنامه



مدارس دولتی به خاطر بودجه محدود و برنامه زمانی محدود ، تمرکز بیشتری را روی کلاس های اصلی گذاشته و معمولا کلاس های فوق برنامه را نیز بر اساس دروس اصلی برنامه ریزی می کنند . از طرف دیگر ، مدارس غیردولتی معمولا کلاس های فوق برنامه متنوع تری مانند کلاس های هنری را به دانش آموزان ارائه می دهند . 

یکی دیگر از مواردی که در مدارس غیرانتفاعی بیشتر دیده می شود ، آمادگی بیشتر دانش آموزان دوازدهمی برای کنکور و ورود به دانشگاه بوده که معمولا جزء کلاس های اصلی فوق برنامه مدارس غیر انتفاعی محسوب می شود .

آز آن جایی که بسیاری از مدارس دوره دوم متوسطه غیرانتفاعی ، آزمون ورودی برگزار می کنند ، دارای سطح رقابتی مناسبی برای دانش آموزان با استعداد و درسخوان هستند  . اگرچه مدارسی مانند مدارس تیزهوشان هم این امکان را برای دانش آموزان فراهم می نمایند .



 امور تربیتی و مذهبی



بسیاری از مدارس غیرانتفاعی ، توجه ویژه ای به امور تربیتی و مدارس مذهبی دارند که مدارس دولتی به دلیل کمبود وقت و بودجه ناکافی ، به نسبت کمتری به این مسائل می پردازند . البته مدارس شاهد که جزء مدارس خاص بوده و شهریه بسیار کمتری نسبت به مدارس غیرانتفاعی دارد ، در مسائل تربیتی و مذهبی بسیار موفق عمل کرده است .



 معایب



 نیاز به قبولی در آزمون های ورودی ( متوسطه دوره دوم )



برخلاف مدارس دولتی که تحصیل در آنان برای همه دانش آموزان فراهم شده است ، مدارس غیر انتفاعی برای ورود به مقطع متوسطه دوم ( دهم ) آزمون های ورودی برگزار می کنند و این باعث می شود همه دانش آموزان نتوانند در این مدارس به تحصیل بپردازند و شاید عدم قبولی در این آزمون ها باعث سرخوردگی دانش آموز شود . البته مدارسی مانند مدارس نمونه دولتی نیز هستند که با وجود دولتی بودن ، برای دانش آموزان آزمون ورودی برگزار می کنند .



 هزینه



مدارس دولتی همان طور که از نامشان پیداست ، از دولت بودجه دریافت کرده و به همین دلیل ، تحصیل در این مدارس برای تمام دانش آموزان رایگان می باشد . اما مدارس غیرانتفاعی تمامی هزینه های خود را از طریق دریافت شهریه از خانواده ها دریافت می کنند . شاید به جرات بتوان گفت بزرگترین مسئله در انتخاب مدارس غیر دولتی ، مسئله شهریه این مدارس است که شاید پرداخت این هزینه ها برای همه خانواده ها امکان پذیر نباشد .

در ادامه بخوانید: بهترین مدارس ابتدایی و دبیرستان








برای اطلاع از آخرین اخبار ثبت نام مدارس غیرانتفاعی 99 - 1400 عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایید . هم چنین در صورت وجود هر گونه سوال در خصوص نحوه ثبت نام مدارس غیرانتفاعی 99 - 1400 ، می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرید .




سوالات متداول


1-  ثبت نام مدارس غیرانتفاعی چگونه انجام می شود ؟
 همان طور که در این مقاله بدان اشاره شد ، ثبت نام مدارس غیرانتفاعی معمولا به صورت حضوری و با مراجعه به مدرسه انجام می شود ؟




2- ثبت نام مدارس غیرانتفاعی در چه تاریخی انجام می شود ؟
 مدارس غیردولتی معمولا در فصل تابستان و بعد از پایان امتحانات مدارس اقدام به ثبت نام دانش آموزان می کنند که در این مقاله به زمان ثبت نام مدارس غیردولتی پرداخته شده است .




3- شهریه مدارس غیرانتفاعی چقدر است ؟ 
همان طور که در این مقاله به آن اشاره شد ، شهریه مدارس غیرانتفاعی کشور با یکدیگر فرق داشته و به فاکتورهای متعددی بستگی دارد .

منبع : ثبت نام مدارس غیرانتفاعی​​​​​​​
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/q147
نظرتان را بنویسید