آنچه که باید درباره چگونگی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان بدانیم

آنچه که باید درباره  چگونگی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان بدانیم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

از شروط اصلی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان ، شرط معدل دیپلم می باشد و با وجود آنکه هر ساله صحبت هایی از حذف این شرط در دیوان عدالت اداری مطرح می شود ، اما باز هم از شرایط ثابت برای پذیرش دانشجو در این دانشگاه است. داوطلبانی که سایر شرایط لازم را دارند و فقط معدلشان پایین تر از حد نصاب تعیین شده است ، می توانند ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان را انجام دهند تا بخاطر چند صدم معدل پایین تر ، از تحصیل در این دانشگاه محروم نشوند.
نمراتی که داوطلبان در طرح ترمیم معدل به دست می آورند ، تاثیری در معدل دیپلم کارنامه های کتبی نخواهد داشت و صرفا در اعمال سوابق تحصیلی در آزمون سراسری برای پذیرش در دانشگاه های خاص از جمله دانشگاه فرهنگیان موثر می باشد.
مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما با اطلاع دقیق از شرایط و قوانین ترمیم معدل از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی می توانند پاسخگوی سوالات شما باشند.

 

آنچه در این مطلب میخوانید :

1 ایا شرط معدل برای دانشگاه فرهنگیان برداشته شد ؟
2 شرایط ترمیم معدل دیپلم برای دانشگاه فرهنگیان
3 راهنمای شرکت در طرح ترمیم معدل دیپلم برای دانشگاه فرهنگیان
3.1 سوالات متداول
ایا شرط معدل برای دانشگاه فرهنگیان برداشته شد ؟
همانطور که در ابتدا نیز ذکر شد ، به دست آوردن معدل لازم از شرایط اصلی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان است و حتی اگر داوطلبی تمام شرایط را داشته باشد و تراز بالایی را در کنکور سراسری کسب کند ، با معدل پایین امکان ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان را نخواهد داشت.
حال وزارت آموزش و پرورش کشور برای مساعدت و فراهم کردن فرصت برای تعداد بیشتری از متقاضیان دو اقدام موثر را در جهت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان انجام داد :
شرط معدل دیپلم دانشگاه فرهنگیان از 15 به 14 تغییر داد و در کنکور سال 1401 نیز داوطلبان با معدل کتبی 14 و بالاتر امکان شرکت در رشته های دانشگاه فرهنگیان را خواهند داشت.
امکان شرکت در ترمیم معدل دیپلم دانشگاه فرهنگیان را فراهم ساخته است تا داوطلبان با معدل نزدیک به 14 بتوانند با شرکت در این طرح ، معدل خود را افزایش دهند.
احتمالا این را هم بپسندید  کارنامه قبولی دانشگاه فرهنگیان رشته تجربی - کارنامه و درصد لازم قبولی 1400
شرایط ترمیم معدل دیپلم برای دانشگاه فرهنگیان
در کنکور سال 1401 معدل لازم برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان 14 خواهد بود ، یعنی داوطلبانی که معدل کتبی نهایی سه سال دوره متوسطه دوم آن ها کمتر از 14 باشد ، مجاز به شرکت در رشته های دانشگاه فرهنگیان نخواهند بود ، اما ترمیم معدل دیپلم فرصتی است برای این دسته از داوطلبان تا معدل خود را ارتقا دهند.
شرکت در طرح ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان فقط مختص به کنکور سراسری است و داوطلبانی که شرط سنی دانشگاه فرهنگیان را دارند (حداکثر سن 22 سال تمام) می توانند در این طرح شرکت کنند و نمرات خود را افزایش دهند.
قابل ذکر است که محدودیتی در تعداد دروس جهت ترمیم معدل وجود ندارد و شما در هر درس که فکر می کنید می توانید نمره بهتری داشته باشید ، فرصت ترمیم آن را دارید و اگر پس از شرکت در امتحان ترمیم نمره ، نمره ای که کسب کرده باشید ، پایین تر از نمره قبلی تان باشد ، نمره قبلی یعنی بالاترین نمره در نظر گرفته می شود.
دانش آموزان برای شرکت در فرایند ترمیم معدل دیپلم برای دانشگاه فرهنگیان ، باید مدرک دیپلم خود را دریافت کرده باشند و پس از امتحان و تایید نمرات ، آموزش و پروش به طور اتوماتیک نمرات جدید را برای سازمان سنجش آموزش کشور ارسال خواهد کرد و شما می‌توانید بر روی سامانه مربوطه مشاهده کنید.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/0w67
نظرتان را بنویسید