پروفیل نبشی آهن 3، 4، 5، کاربرد،مزایا،معایب انواع نبشی

پروفیل نبشی آهن 3، 4، 5، کاربرد،مزایا،معایب انواع نبشی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
ahmadnabavi

مشخصات شکل پروفیل نبشی آهن شبیه به الفبای "L" است. از این رو ما آنها را پروفیل L می نامیم. این بخش همانطور که در کتابچه راهنمای ساخت و ساز فولادی AISC ذکر شده است و همچنین به دلیل امکان پذیری آن برای تطبیق اتصالات زاویه ای، "زاویه" نیز نامیده می شود. این بخش برای کاربردهای بار نقطه ای برای مقاومت در برابر برش، کشش و فشار بسیار استفاده می شود. این بخش برای استفاده به عنوان یک عضو اتصال، جزء اصلی یک عضو ساخته شده و غیره مناسب است. رایج ترین موارد استفاده از این بخش، اتصال بین پروفیل نبشی آهن و یا اشکال دیگر، مهاربندی در اعضای خرپا، آکوردها، بت ها است. و یا بندهای عضو داخلی، اعضای دیافراگم در سیستم تیر پل، عناصر سفت کننده شبکه برای مقاطع پروفیل نبشی آهن و غیره.

نبشی آهن چیست؟

نبشی مقطعی است که در سازه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد ، این محصول از مهم ترین پروفیل های ساختمانی می باشد که به صورت مرکب و منفرد در ساختمان ها به کار میرود، نبشی آهنی برای اتصالات پل ها به ستون ها و یا تیرآهن ها به بیم های باربر و همچنین اتصالات ستون ها به صفحات در فونداسیون ها و غیره به کار می رود ، همچنین در برخی سازه ها مانند سازه های مربوط به آسانسورها نبشی های آهنی خرد شده مورد استفاده قرار می گیرند که اصطلاحا نبشی لقمه گفته می شود.

فواید پروفیل نبشی آهن

ظرفیت ساختاری بالایی را در اتصالات برای مقاومت در برابر برش پیچ/جوش فراهم می کند.

استفاده به عنوان یک عضو مهاربندی برای خرپاها بسیار ترجیح داده می شود، زیرا آنها ترکیب خوبی از ظرفیت خمشی محوری (تنش / فشرده سازی) را ارائه می دهند.

می توان پشت به پشت قرار داد تا یک بخش T شکل مجازی ایجاد کند.

معایب نبشی آهن

هندسه نامتقارن در هر دو جهت X-X و Y-Y.

نسبت مواد بسیار کم: نسبت ظرفیت ساختاری ارائه شده، در مقایسه با سایر پروفیل های آهن

نامگذاری نبشی

در نبشی ها ، هر محصول دارای دو بال بوده و از نظر شکل ظاهری این محصولات به دو دسته بال نامساوی و بال مساوی تقسیم می‌شوند برای نامگذاری نبشی ها از دو مشخصه ضخامت بال ها و طول آنها استفاده می شود.

برخی از انواع پروفیل نبشی آهن در بازار عبارتند از:
نبشی 3، نبشی 4، نبشی آهن 5
برای خرید نبشی فولادی یا استعلام قیمت روز نبشی (خرید از کارخانه) به سایت فولاد توفیقی رجوع نمایید.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/pE1Q
نظرتان را بنویسید