دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی 1400

دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبان کنکور انسانی 1400 می بایست زمان انتخاب رشته آزمون سراسری ، وارد سایت سنجش به نشانی sanjesh.org شده ، دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی 1400 را دانلود و با توجه به دوره هایی که در آن مجاز به انتخاب رشته شدند ، کد رشته محل های مورد نظر خود را انتخاب نموده و در فرم اینترنتی انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 وارد نمایند .



کنکور انسانی ، یکی از گروه های آزمایشی پرطرفدار در میان داوطلبان متقاضی شرکت در ماراتن کنکور سراسری 1400 می باشد . سازمان سنجش ، قبل از آغاز مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی ، تمامی جزئیات مربوط به مرحله انتخاب رشته اعم از لیست رشته های کنکور علوم انسانی و ظرفیت ارائه شده دانشگاه های سراسری روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پردیس خودگردان ، پیام نور و غیر انتفاعی را از طریق دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی 1400 در اختیار داوطلبان قرار می دهد .

تمامی داوطلبان شرکت کننده در کنکور انسانی 1400 که با توجه به کارنامه اولیه کنکور سراسری 1400 ، مجاز به انتخاب رشته شده اند ، می بایست دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی 1400 را از طریق سایت سازمان سنجش دانلود کرده و بخش های مختلف آن را بررسی نمایند و کدرشته محل های انتخابی خود را بر اساس اولویت های خویش در فرم اینترنتی انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 وارد نمایند .

در ادامه این مقاله لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی 1400 در اختیار داوطلبان قرار داده شده و برای راهنمایی بهتر داوطلبان متقاضی انتخاب رشته انسانی 1400 ، توضیحات مختصری در خصوص قسمت های مختلف این دفترچه بیان شده است . با ما همراه باشید !



دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی 1400
آن دسته از داوطلبانی که در کنکور انسانی 1400 شرکت کردند و با توجه به کارنامه اولیه کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه و غیر روزانه و دانشگاه فرهنگیان شده اند ، می بایست زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 که احتمالا نیمه دوم مرداد ماه باشد به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور انسانی را دانلود نمایند .

داوطلبان پس از بررسی بخش های مختلف این دفترچه ( لیست رشته محل های ارائه شده در هر کدرشته محل و ظرفیت پذیرش ) می توانند 150 کد رشته محل متناسب با علایق خود انتخاب نمایند . توجه داشته باشید که اولویت بندی انتخاب های داوطلب در این مرحله از حساسیت بالایی برخوردار می باشد . زیرا نرم افزار سازمان سنجش فرم انتخاب رشته داوطلبان را به ترتیب نمره و رتبه داوطلبان ، از بالا به پایین بررسی می کند .





به محض انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی 1400 ، فایل pdf آن در جدول زیر قرار داده می شود .



لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی 1400  لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی 99 
دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی 1400 دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی 99


 در اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1400 ، اولین رشته محل دارای ظرفیت به عنوان محل قبولی نهایی داوطلب منتشر می شود . بنابراین توجه به عواملی مثل استفاده از تجربیات کارشناسان مجرب و اطلاع از آخرین رتبه قبولی کنکور سراسری سال گذشته در این زمینه بسیار موثر خواهد بود . 

بیشتر بخوانید: آخرین رتبه قبولی کنکور سراسری 99






جزئیات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی 1400
دفترچه انتخاب رشته انسانی از بخش های مختلفی تشکیل شده است که مطالعه آن برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد . به منظور سهولت داوطلبان در مطالعه و کسب آگاهی از بخش های مختلف دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی ، در این بخش به بررسی کلیات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 پرداخته شده است .



 بخش اول : كلیات ، شرایط و ضوابط

بخش اول دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی به توضیحات مربوط به نحوه گزینش داوطلبان ، شرایط پذیرش رشته های دارای شرایط خاص ، ضوابط کلی پذیرش دانشجو ، نحوه تاثیر سهمیه مناطق در کنکور ، نحوه تاثیر سهمیه ایثارگران 25 درصدی ، تاثیر سهمیه ایثارگران 5 درصدی در انتخاب رشته کنکور ، تاثیر سهمیه خانواده شهدا و ظرفیت پذیرش کنکور سراسری انسانی در دوره های روزانه ، شبانه ، پردیس خودگردان ، نیمه حضوری ، مجازی ، پیام نور و غیرانتفاعی ، جزئیات مندرج در کارنامه اولیه کنکور و نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 اختصاص داده شده است .

بیشتر بخوانید: سهمیه های کنکور سراسری





 بخش دوم : شرایط ، ضوابط عمومی و اختصاصی موسسات

این بخش به توضیح مختصری در خصوص شهریه دوره های غیر روزانه اعم از شهریه کارشناسی شبانه ، شهریه دانشگاه پیام نور ، شهریه دانشگاه غیر انتفاعی و شهریه پردیس خودگردان پرداخته و در بخش های بعدی به شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و همچنین توضیحات شرایط دانشگاه های خاص می پردازد .







 بخش سوم : لیست کد رشته محل ها ، فرم پیش نویس انتخاب رشته

در این بخش از دفترچه انتخاب رشته انسانی ، دوره تحصیلی ، کد رشته محل ، نام دانشگاه یا موسسه محل تحصیل ، نام رشته تحصیلی ، ظرفیت پذیرش در دو نیمسال اول و دوم و در انتها نیز فرم پیش نویس انتخاب رشته قرار گرفته است .

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته انسانی 1400










مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی 1400
در نظر داشته باشید جزئیات و شرایط نوشته شده در دفترچه انتخاب رشته انسانی همان شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1400 می باشد که علاوه بر دفترچه ثبت نام مجددا در بخش های اولیه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 به آن اشاره شده است . 

از شرایط مهمی که در مرحله انتخاب رشته می بایست توسط داوطلب در نظر گرفته شود ، وضعیت مجاز یا غیر مجاز بودن وی می باشد که در کارنامه اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400 مشخص می شود . داوطلبان با توجه به دوره هایی که در آن مجاز شدند ، می توانند انتخاب رشته علوم انسانی خود را انجام دهند .



 داوطلبان کنکور سراسری رشته انسانی می توانند با استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری هیوا محدوده شانس قبولی خود را با انتخاب کردن گروه آزمایشی انسانی و مشخص کردن نوع سهمیه و رتبه در سهمیه مشاهده نمایند . 

بیشتر بخوانید : نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری

 با توجه به نکات مهمی که در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 ذکر شده ، به داوطلبان توصیه می کنیم علاوه بر مطالعه مقاله انتخاب رشته هیوا ، در صورت داشتن هر گونه سوال در خصوص بندهای مختلف دفترچه با کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی هیوا تماس گرفته و از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا بهرمند شوند . همچنین پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از تمامی احبار و اطلاعیه های مربوط به انتخاب رشته عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید .



 داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، می بایست پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 ، شرایط و ضوابط آن را مطالعه کرده و سپس در موعد مقرر برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 اقدام نمایند . لازم به ذکر است داوطلبانی که کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای آن ها تعریف نشده است ، مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد نمی باشند .

در ادامه بخوانید: دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400










سوالات متداول


1- آیا در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی 1400 ، لیست رشته محل های انسانی دانشگاه آزاد نیز ارائه شده است ؟
خیر ، لیست رشته محل های دانشگاه آزاد به صورت مجزا در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد منتشر می شود که توضیحات تکمیلی در این خصوص در این مقاله ارائه شده است .  






2- در مرحله انتخاب رشته انسانی امکان انتخاب چند رشته محل از دفترچه انتخاب رشته انسانی وجود دارد ؟
همانطور که در متن مقاله گفته شده است ، امکان انتخاب 150کد رشته محل برای داوطلبان انسانی وجود دارد .




3- دفترچه انتخاب رشته انسانی فقط شامل کد رشته محل های ارائه شده می باشد ؟  
خیر ، این دفترچه از بخش های مختلفی مانند شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی موسسات ، لیست کد رشته محل ها و ظرفیت پذیرش ، فرم پیش نویس انتخاب رشته تشکیل شده است که در این مقاله به بخش های مختلف دفترچه انتخاب رشته انسانی  پرداخته شده است .

منبع : دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/pymy
نظرتان را بنویسید