سئو چیست و چگونه کار می کند؟

سئو چیست و چگونه کار می کند؟
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مستر وبگرد
سئو اعمالی است که جهت افزایش کمیت و کیفیت ترافیک ورودی به وب سایت از طریق موتورهای جستجو صورت می گیرد.

برای درک بیشتر سئو به موارد زیر توجه کنید:

کیفیت ترافیک
یک وبسایت می تواند از تمامی دنیا بازدید کننده داشته باشد، اما این اتفاق مستلزم یک سری شرایط خاص و گذر زمان است. اگر شما به دروغ کاری را در وب سایت انجام دهید و یا اذهان بازدیدکنندگان را دور بزنید وب سایت شما در دسته وبسایت های ضعیف قرار خواهد گرفت. برای مثال شما اگر یک مغازه خدمات کامپیوتری دارید نباید در توضیحات وب سایت، خودتان را به عنوان یک شرکت بزرگ تولیدکننده سخت افزار یا نرم افزار معرفی کنید. بلکه باید سعی کنید ترافیک و کاربرانی که به وب سایت شما وارد می شوند تنها به خاطر خدمات و محصولات واقعی خود شما باشد. صحت اطلاعات اعتبار وب سایت را افزایش داده و وب سایت در رتبه های بالاتری قرار می گیرد.

کمیت ترافیک
نمایش بیشتر در صفحات ابتدایی موتورهای جستجو مانند گوگل موجب بازدید و ورود بیشتر به وب سایت می شود. ترافیک ورودی بیشتر، منفعت بیشتر را به دنبال دارد

نتایج ارگانیک
نتایج بدست آمده را از داشتن وب سایت به خوبی می گویند. تبلیغات بخش مهمی از وب سایت ها را تشکیل می دهد. بالا بودن میزان ترافیک ورودی به وبسایت موجب مساعد شدن شرایط قبول کردن تبلیغات و سود بیشتر می شود.

سئو چگونه کار می کند؟
موتورهای جستجو نظیر گوگل (Google)، یاهو (Yahoo)، بینگ (Bing) و … هستند که کاربران متنی در جعبه جستجو آن مطلبی که به دنبال آن هستند را تایپ می کنند و یا به وسیله میکروفون صحبت می کنند تا اطلاعاتی را راجع به آن کلمه یا جمله کسب کنند. موتورهای جستجو هم به سرعت مجموعه ای از وب سایت های مرتبط را در صفحات مختلف به جستجوکنندگان نمایش می دهند. اما تا به حال به پیچیدگی این عملیات دقت کرده اید؟!

گوگل یا هر موتورجستجوی دیگری به وسیله خزنده (Crawler) که در همه آنها وجود دارد، به دنبال اطلاعات و محتوایی مرتبط با عبارت جستجو در اینترنت می پردازند و آنها را جمع آوری می کنند. سپس بر اساس الگوریتم های خود و میزان ارتباط محتوا، عناوین و کلمات کلیدی در صفحه وب سایت آنها را ایندکس و ترتیب بندی می کند و در خروجی جستجو به کاربران نمایش می دهد.

لازم به ذکر است که بهینه سازی های مهم اکثرا در داخل خود وب سایت قرار می گیرند تا بیشتر توسط موتورهای جستجو در نتایج نمایش داده شود. بخش هایی مانند عناوین مطالب، تعاریف متا، کلیدواژه‎های متا، پیوند های داخلی در محتوای وب سایت و از همه مهم تر محتوا و مقالات از مهم ترین ها برای بهینه سازی و اصطلاحا سئو شدن وب سایت می باشد.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gZ2l
نظرتان را بنویسید