پکیج ویزمن نیز مانند سایر وسیله های برقی و گازی به سرویس های دوره ای ( ماهیانه - سالیانه ) احتیاج دارند ، زیرا اگر به صورت منظم پکیج دیواری ویزمن خود را بررسی و سرویس کنید ، ایرادات جزئی آن مشخص و برطرف می شود و از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری می کند ، در این شرایط هم هزینه کم تری برای تعمیر پکیج ویزمن خود پرداخت می کنید و هم از خرابی های جدی تر جلوگیری می کنید.
سرویس کامل پکیج ویزمن ( اورهال پکیج ویزمن )
در سرویس کامل پکیج ویزمن کلیه قطعات پکیج دمونتاژ و جدا میشود ، مبدل ها اسید شویی و بلوکهای هیدرولیکی و هوزینگ ها و لوله ها رسوبزدایی می شود ، مجموعه هود و فن شستشو و وضعیت منبع انبساط چک و باد آن شارژ می شود ، مجموعه کیت سرویس شیر سه طرفه تعمیر و در صورت نیاز تعویض میگردد ، عملکرد مانومتر ، ایرونت و شیرپرکن چک و رفع عیب می شود ، مجموعه برنر و شیرگاز تنظیم شعله می شود ، بدنه دستگاه کاملا نظافت میشود ( حتی قاب برد ) و بعد از چک و بررسی عملکرد قطعات و سنسورهای پکیج ویزمن ، مجددا قطعات و لوله ها با واشرها و اورینگهای نو و با کیفیت بالا مونتاژ می گردد . ( مانند روز اول کارخانه ) لازم به ذکر هست که دستگاه پکیج ویزمن بعد از مونتاژ ، مورد تست عملکرد قرار میگیرد .
برخی از اشکالات شایع پکیج دیواری ویزمن
برخی از پکیج های ویزمن نسل جدید دارای مانیتور می باشند و تمامی عیب ها و خطا های پکیج ویزمن به صورت یک ارور کد ( ERROR CODE ) روی صفحه نمایشگر آن ها مشخص می شود و تمامی این کد ها در دفترچه راهنمای پکیج ویزمن آن برند ذکر شده است که هر کد نشانگر چه نوع خرابی در پکیج ویزمن می باشد ، البته لازم به ذکر است که بدانید کد های خطای برند های مختلف برای نمونه پکیج ویزمن با کد های خطای برند دیگر متفاوت است و ارورهای هر برند در دفترچه راهنمای آن یادداشت شده است ، حتی اگردفترچه راهنمای پکیج ویزمن خود را نیز ندارید ، تنها با یک سرچ ساده می توانید آن ها را در این سایت مشاهده کنید .
اما برخی دیگر از پکیج ها ویزمن نیز دارای صفحه مانیتوری نیستند و خطاهای آن ها به صورت کد روی صفحه نمایان نمی شود و نیاز دارند که هنگام بروز مشکل اول آن ها را عیب یابی کنیم و قطعه ای که احتمال خرابی در آن وجود دارد را بررسی کنیم ، در ادامه به عمده دلایل خرابی پکیج دیواری ویزمن می پردازیم و دلایل خرابی آن ها را بررسی می کنیم ، البته بهترین نکته در هنگام تعمیر پکیج ویزمن تماس با شرکت مدار سرویس می باشد ، اما آشنایی نسبی با مشکلات پکیج ویزمن نیز برای هر فردی که در منزل خود یک دستگاه پکیج ویزمن دارد لازم است .
کم بودن دمای آب گرم بهداشتی پکیج دیواری ویزمن
در ابتدا قابل ذکر است که ما فرض را براین میگذاریم که پکیج ویزمن روشن بوده ، فشار آب داخل پکیج در حد نصاب خود یعنی بالای نیم بار قرار دارد و پکیج تمام مراحل تایید، تشخیص و ایمنی را انجام داده و شعله ایجاد و پایدار گشته اما آبگرم مصرفی یا بهداشتی به اندازه کافی گرم نیست و یا مدام سرد و گرم میگردد در این هنگام قبل از تعمیر پکیج ویزمن لازم است که بدانید خرابی ممکن است ، از ایراد یک یا چند قطعه همچنین بهم خوردن تنظیمات و یا رسوب و گرفتگی دستگاه باشد که باید بررسی گردد . قطعاتی که میتوانند معیوب باشند عبارتند از :
1 - فلوسوئچ یا فلورگلاتور و یا فلومتر پکیج ویزمن ، این قطعات هر کدام به شکلی منحصر به فرد وظیفه ی گزارش دادن باز بودن مسیر آب گرم بهداشتی را به برد دارا میباشند .
2 - سنسور تشخیص دمای آب گرم بهداشتی ، همانطور که از اسم این قطعه پیداست دمای لحظه ای آب گرم بهداشتی را در زمان کار کرد پکیج ویزمن به برد گزارش میدهد پس به هر دلیل خرابی این قطعه میتواند گزارش غلط را به برد ارسال کرده و مانع از عملکرد صحیح پکیج ویزمن گردد .
3 - نرسیدن حجم گاز کافی در زمان احتراق و تولید گرمای مد نظر
در این حالت ابتدا باید چک شود که دمای انتخابی برای آبگرم بهداشتی روی چه عددی تنظیم شده، اصولا این مقدار بین ۳۵ تا ۶۰ درجه سانتیگراد متغییر است پس با انتخاب دمای بالاتر آب گرمتری خواهیم داشت اما اگر دمای آب را بالا بردیم و شعله کم بود باید فیلتر گاز و تنظیمات شیر گاز بررسی گردد فشار گاز شهری داخل لوله ی گاز بعد از رگلاتور حدود ۲۵میلی بار و سهم پکیج ویزمن از این فشار گاز در حالت شعله ی مینیمم حدود ۲ میلی بار و در حالت ماکزیمم حدود ۹ یا ۱۰ میلی بار میباشد که بهتر است توسط تکنسین مجرب تنظیم گردد
4 - گرفتگی مبدل که این مبحث در پکیج های تک مبدل ویزمن و دو مبدل ویزمن به شکلی کاملا جدا بررسی میگردد ولی بطور کلی هرگونه گرفتگی و رسوب داخل مبدل و همچنین مسیر گردش مایع ، مانع از انتقال صحیح انرژی حرارتی تعریف شده برای مایع در حال گرم شدن میشود .
مشکلات تغذیه برق پکیج دیواری ویزمن
در هنگام بروز چنین مشکلاتی کنترلر ها ، صفحه نمایش و چراغ های پکیج ویزمن خود را بررسی کنید، در صورتی که در این قطعات ایرادی مشاهده نکردید، دیگر قطعات برقی پکیج ویزمن را بررسی کنید و سپس اقدام به تعمیر پکیج کنید ، اما اگر تمام قطعات برقی پکیج به درستی کار می کردند ، باید جعبه تقسیم منزل را بررسی کنید تا کلید و یا فیوزی نپریده باشد . اگر با انجام مراحل بالا هیچگونه تغییری در روند کاری پکیج ویزمن خود مشاهده نکردید، فیوز پکیج را مورد بررسی قرار داده و در صورت داشتن مشکل اقدام به تعمیر و یا تعویض فیوز با توجه به طرف کردن عامل خرابی فیوز در پکیج ویزمن خود کنید و گرنه در صورت راه اندازی دوباره پکیج مجددا فیوز میسوزد.
عیب یابی کم شدن مداوم فشار آب پکیج دیواری ویزمن
هنگامی که فشار آب پکیج ویزمن شما مدام افت پیدا میکند و محل قرار گیری پکیج ویزمن مرطوب میباشد باید بدانید که دلیل آن در برخی موارد نشتی های داخلی در پکیج مدل دیواری ویزمن می باشد و برای رفع این مشکل باید نشتی و یا نشتی ها گرفته شود .
سرو صدای زیاد پکیج دیواری ویزمن
اگر پکیج ویزمن شما هنگام کار صدای زیادی از خود تولید می کند، باید بدانیم که هر عامل حرکتی در پکیج میتواند تولید صدا کند این عوامل عبارتند از :
1 - روتور پمپ سیرکولاتور که در صورت خرابی آن را تعویض کنید .
2 - فن تهویه هوا که بخاطر حرکت نابالانس توربین در حال گردش ممکن است باعث لرزش و تولید صدا شود .
3 - حرکت و گردش آب در مبدل یا لوله ها و یا فضای داخلی بلوکها و حفره های آن که بخاطر رسوب و اعوجاج قطعات داخل بلوک منحرف میگردد ممکن است تولید صدا کند .
4 - از دیگر مشکلاتی در پکیج ویزمن باعث بروز صدای زیاد و غیرمعقول هنگام کار کردن پکیج می باشد، هوا گیری نکردن پکیج ویزمن می باشد، برای هواگیری به راحتی شیر هواگیری که معمولا روی بلوک پشت پمپ و یا همان هوزینگ پمپ پکیج ویزمن قرار دارد را باز کنید و چند دقیقه صبر کنید تا هوای داخل پکیج خالی شود .
ارورهای پکیج ویزمن Viessmann
کد خطا : A0
شرح خطا: اشکال در مشعل – فشار ورودی رکولاتور گاز را کنترل کنید – فشار گاز کم است .
کد خطا : F2
شرح خطا: مشعل خراب است – کار نکردن ترموستات حد – در قسمت شوفاژ آب کنترل شود – پمپ و ترموستات حد کنترل شود – دستگاه هواگیری شود – اتصالات کنترل گردد .
کد خطا : F3
شرح خطا: اشکال در مشعل وجود دارد – در موقع استارت مشعل سیگنال شعله وجود دارد – اتصالات جرقه زن و ترموکوپل را کنترل نمایید – دستگاه را دوباره راه اندازی نمایید .
کد خطا : F30
شرح خطا: سنسور ترموستات رفت آب ( شوفاژ ) کنترل شود – اتصال کوتاه ترموستات رفت آب شوفاژ – کل سیستم مشعل بسته شده .
کد خطا : F38
شرح خطا: مشعل شعله ندارد – قطع بودن ترموستات رفت آب شوفاژ – سنسور ترموستات رفت آب ( شوفاژ ) کنترل شود .
کد خطا : F4
شرح خطا: اشکال در مشعل وجود دارد – در موقع استارت مشعل سیگنال شعله وجود دارد – اتصالات جرقه زن و ترموکوپل را کنترل نمایید – دستگاه را دوباره راه اندازی نمایید – فشار گاز لیکلاتور گاز را امتحان کنید .
کد خطا : F5
شرح خطا: کنترل مشعل ریست شده – کلید فشار هوا در زمان استارت مشعل عمل نکرده است و به همین دلیل ترموکوپل خاموش می باشد – دود کش و هوا تازه و شیلنگ های آن و سوئیچ هوا کنترل شود در غیر این صورت دستگاه را دوباره راه اندازی نمایید .
کد خطا : F50
شرح خطا: سنسور ترموستات آب مصرفی کنترل شود – اتصال کوتاه ترموستات آب مصرفی – آب سیستم قطع شده .
کد خطا : F51
شرح خطا: سنسور ترموستات آب برگشت کنترل شود – اتصال کوتاه ترموستات آب برگشت – آب سیستم قطع شده .
کد خطا : F58
شرح خطا: سنسور ترموستات آب مصرفی کنترل شود – قطع بودن ترموستات آب مصرفی – آب سیستم قطع شده .
کد خطا : F59
شرح خطا: سنسور ترموستات آبگرم یا مصرفی کنترل شود – قطع ترموستات آب گرم – آب سیستم قطع شده .
خرید قطعات پکیج ویزمن:
با احترام به تمامی مشتریان گرامی، ما با افتخار به شما خدمات فروش قطعات پکیج ارائه میدهیم. اگر به دنبال قطعاتی با کیفیت برای سیستم گرمایشی خود هستید، به مکان صحیح آمدهاید.
تضمین کیفیت:
ما از بهترین تامین کنندگان معتبر استفاده میکنیم تا به شما قطعات با کیفیت و قابل اعتماد را ارائه دهیم. هر قطعه که از ما خریداری میکنید، به دقت بررسی و تست میشود تا اطمینان حاصل شود که بهترین عملکرد را ارائه میدهد.
تنوع محصولات:
با داشتن مجموعهای گسترده از قطعات پکیج، ما توانایی ارائه هر نوع قطعه مورد نیاز شما را داریم. از مبدل تا انواع منبع و برد های پکیج ایرانی و خارجی، ما محصولاتی را داریم که به همه نیازها پاسخ میدهد.
قیمت منصفانه:
هدف ما ارائه قطعات با کیفیت به قیمت مناسب است. ما به دنبال ارتقاء تجربه خرید شما هستیم و معتقدیم که این امر باید به همراه قیمت منصفانه انجام شود.
پشتیبانی فنی:
تیم پشتیبانی ما همواره در دسترس است تا به شما در انتخاب و نصب قطعات کمک کند. ما به شما تضمین میدهیم که با خرید از ما، از پشتیبانی فنی قوی و حرفهای برخوردار خواهید بود.
با ما تماس بگیرید و به ما اجازه دهید کمک کنیم تا بهترین قطعات را برای نیازهای خود انتخاب کنید.
تعمیرات پکیج ویزمن در شمال تهران :
تهرانیان عزیز در مناطق شمالی شهر در صورت نیاز به خدمات پکیج کافی است، با شمارهتلفن ۲۲۶۶۹۱۹۶ تماس حاصل کرده، و در خواست خدمات خود را ثبت کنید.
تعمیرکاران تهران سرویس آنلاین در کمتر از ۱ ساعت در محل حاضر و اقدام به رفع مشکل پکیج شما خواهند کرد.
ارائه خدمات در شعبه شمال بهصورت شبانهروزی در ۷ روز هفته بدون داشتن تعطیلی انجام میپذیرد.
ارائه فاکتور رسمی ، و ضمانتنامه برای تعمیرات و قطعات مصرفی جزء اصول اولیه کار ماست.
تعمیرات پکیج ویزمن در غرب تهران:
همشهریان عزیز ساکن غرب تهران برای ثبت درخواست خود کافی است با شماره تماس ۴۴۲۸۴۷۴۳ تماس بگیرند ،تا از تمامی خدمات تهران سرویس آنلاین بهرمند شوند.
ارائه خدمات در شعبه غرب از شنبه تا جمعه بدون داشتن تعطیلی بهصورت شبانهروزی امکانپذیر است.
در صورت شلوغی خطها کافی است از طریق فرم درخواست خدمات برای ثبت خدمت موردنظر اقدام نمایید. پشتیبانی گروه فنی مهندسی تهران سرویس آنلاین در کمتر از ۱۰ دقیقه با شما تماس گرفته و اقدام به ثبت آدرس شما عزیزان مینمایند.
تعمیرات پکیج ویزمن در شرق تهران :
مشتریان عزیز در در تمامی مناطق شرق و شمال شرقی پایتخت می توانند در صورت بروز مشکل در پکیج دیواری خود به صورت ۲۴ ساعته با شماره تماس ۷۷۲۴۱۵۰۵ تماس حاصل کرده و درخواست تعمیرکار خود را ثبت نمایند.
تعمیرات تمامی برندهای ایرانی و خارجی توسط متخصص ترین تعمیرکاران پایتخت با ارائه فاکتور و گارانتی شش ماهه به شما مشتریان عزیز عرضه می گردد. برای ثبت درخواست خود در تمام طول هفته حتی ایام تعطیلات میتوانید با شعبه شرق تهران تماس حاصل کرده و یا از طریق چت آنلاین سایت اقدام به ثبت درخواست خود نمایید.
تعمیرات پکیج ویزمن در مرکز تهران :
متخصصان تهران سرویس آنلاین در تمام مناطق مرکزی حتی مناطق دارای طرح ترافیک در کمتر از یک ساعت حاضر و اقدام به تعمیرات پکیج مشتریان عزیز مینمایند.
ضمانتنامه تهران سرویس آنلاین برای تمامی تعمیرات صادر و مشتریان عزیز با عضویت در باشگاه مشتریان ما از ۱۰ درصد تخفیف برخوردار میگردد.
شماره تماس شعبه مرکز تهران سرویس آنلاین ۶۶۵۹۳۳۶۸ است ، تکنسینهای ما بهصورت شبانهروزی در تمام طول هفته آماده خدمترسانی به شما عزیزان هستند.
تعمیرات پکیج ویزمن در جنوب تهران :
تهران سرویس آنلاین برای رفاه حال مشتریان عزیز جنوب تهران شعبه این منطقه را با شماره تماس ۵۵۷۹۵۳۳۴ تأسیس و تمامی خدمات تعمیر سرویس و نصب پکیج را به مشتریان عزیز به صورت حضوری و غیر حضوری ارائه میدهد.
در تعمیرگاه جنوب تهران سرویس آنلاین امکان حضور مشتریان جهت تعمیرات حضوری و یا خرید قطعه بهصورت مستقیم فراهم شده است، کافی است جهت هماهنگی با این شعبه تماس حاصل نمایید.
مشتریان عزیز ساکن سایر شهرها میتوانند ، برای تعمیر پکیج خود آن را با هماهنگی قبلی به این شعبه ارسال کرده تا تعمیرات پکیجشان توسط تکنسین های متخصص تهران سرویس آنلاین انجام شده و پس از انجام تعمیرات مجددا از طریق تیپاکس برای آنها ارسال گردد.
نحوه ثبت درخواست در تهران سرویس آنلاین :
ثبت درخواست تعمیرکار پکیج در مجموعه تهران سرویس آنلاین از دو روش :
ثبت درخواست از طریق تماس با پشتیبانی
ثبت درخواست از طریق چت آنلاین
امکان پذیر خواهد بود.
در زمان استفاده از از روش تماس با پشتیبانی شما باید طبق محدوده ی محل مورد نظر با شعبه تهران سرویس آنلاین تماس حاصل کرده و درخواست خود را ثبت نمایید.
اما زمان استفاده از چت آنلاین شما عزیزان بدون هیچ گونه محدودیتی با ثبت مشخصات و آدرس خود میتوانید درخواست خود را ثبت کرده و از خدمات تهران سرویس آنلاین بهرمند شوید.