شیشه رنگی سنتی

شیشه رنگی سنتی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
نگار جام

شیشه رنگی سنتی چه کاربردی در ساختمان سازی دارد؟

استفاده از شیشه رنگی سنتی در ساختمان و هنر معماری ایرانی قدمت بسیاری دارد. شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که چرا انواع شیشه های رنگی در معماری سنتی ایرانی کاربرد داشته است؟

استفاده از شیشه رنگی سنتی در گذشته برای زیبایی و جلوه خاص به ساختمان و حفاظت در برابر نور خورشید بوده است. همچنین طراوات و نشاط با انعکاس نور در شیشه رنگی سنتی به خانه حس زندگی، رفع تنش و مشکلات را برای افراد به همراه داشته است.

استفاده از شیشه های رنگی سنتی در دکوراسیون مدرن

شیشه های رنگی در هنر معماری مدرن نسبت به هنر معماری سنتی و قدیمی به شکل دیگری اجرا می شود. استفاده از شیشه های رنگی طرح دار برای درب ورودی و نمای بیرونی ساختمان جلوه خاص و زیبایی را به آن می بخشد. از کاربرد مهم شیشه های رنگی در معماری مدرن و جدید می توان به طراحی و تولید انواع آینه های دکوراتیو اشاره کرد.

شیشه های رنگی سنتی در طراحی دکوراسیون داخلی می توانند مانند معجزه عمل کنند. اگر از شیشه رنگی در سرویس بهداشتی، استفاده کرده باشید تفاوت فضا را متوجه خواهید شد. فضاهایی مانند سرویس بهداشتی معمولا کوچک هستند، استفاده از این شیشه ها می تواند به بزرگ نشاندن فضا کمک زیادی کند. همچنین از شیشه های دودی به عنوان رومیزی برای جلوه و زیبایی بیشتر استفاده می شود.

شیشه رنگی سنتی چه ویژگی هایی دارد؟

از مهم ترین ویژگی های شیشه های رنگی می توان به دریافت انرژی و جلوگیری از ورود اشعه مضر خورشید به داخل اشاره کرد. در گذشته برای ساخت انواع شیشه های رنگی به موضوع عدم ناسازگاری طیف های رنگی نور فروسرخ و نور فرابنفش با بینایی افراد توجه نمی کردند. اما امروزه با توجه به تنوع در شیشه های رنگی میزان طیف رنگی در این شیشه ها بیشتر شده است. تنوع در رنگ شیشه موجب عدم ایجاد حساسیت چشم در افراد و تاریکی در ساختمان شده است.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/nL47
مطلب قبلی
درب تمام چوب
مطلب بعدی
شیشه رنگی
نظرتان را بنویسید