پرده بکارت در دختران و انواع آن

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
آناتومی انسان موضوعی پیچیده است اما وقتی این احتمال را می دهید که هر کس متفاوت است درک همه چیز ساده تر می شود . یکی از اعضای آناتومی چالش برانگیز در زنان ، پرده بکارت است . ناگفته نماند ، در برخی از کشورها انتظارات زیادی از پرده زن وجود دارد اما لازم است بدانید که همه زنان بعد از اولین رابطه جنسی ، خونریزی نخواهند داشت .

به هر حال ، در این مقاله نمی خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم ، موضوع اصلی این مقاله پرده بکارت در دختران و انواع آن است . این انواع متفاوت باعث می شوند هر زن ، تجربه ای متفاوت از رابطه جنسی داشته باشد . در ادامه با پرده بکارت و انواع آن بیشتر آشنا خواهید شد .


پرده بکارت چیست ؟

پرده بکارت ، غشای نازکی است که دهانه مهبل را احاطه کرده است و انواع و اندازه های متفاوتی دارد . پرده بکارت از بدو تولد در بدن خانم ها وجود دارد اما به تدریج در اثر بلوغ و ترشحات طبیعی واژینال تحلیل می رود . در اوایل زندگی جنین ، واژن ابتدا به شکل یک لوله توپر تشکیل می شود . با گذشت زمان ، قسمت داخلی این لوله از هم می پاشد و بنابراین به یک لوله توخالی تبدیل می شود و در انتهای پایین آن یک غشای نازک باقی می ماند که به آن پرده بکارت گفته می شود .

کانال واژن به صورت داخلی از پرده بکارت تا دهانه رحم امتداد دارد . در موارد نادری امکان دارد که این پرده ، واژن را کاملاً پوشانده باشد که شیوع آن از حدود یک مورد از هر 1000 نفر تا یک مورد از هر 10000 نفر گزارش شده است . بر خلاف تصور عموم ، پرده بکارت ، یک قطعه صاف نیست که واژن را پوشانده باشد و در نتیجه رابطه جنسی سوراخ شود .

اگر پرده بکارت سوراخی نداشت ، دختران قبل از دست دادن بکارت خود قادر به پریود شدن نبودند زیرا هیچ منبعی خارجی برای خون قاعدگی وجود نداشت . برخی از دختران بدون پرده بکارت به دنیا می آیند و این پرده برای برخی تنها به شکل یک حاشیه است اما رایج ترین شکل آن شبیه به هلال ماه است .






 
انواع مختلف پرده بکارت

انواع پرده بکارت در دختران بسیار متفاوت است که رایج ترین آن به شکل هلال ماه است که اجازه می دهد خون قاعدگی و ترشحات طبیعی واژینال در زمان تخمک گذاری خارج شوند . پرده بکارت چند شکل دیگر نیز دارد که در ادامه به آن ها اشاره شده است . لازم به ذکر است برای آگاهی از نوع پرده خود لازم است به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید .



 پرده بکارت مسدود

در این شرایط ، پرده بکارت قادر به باز شدن نبوده و بنابراین کاملاً دهانه واژن را گرفته و اجازه نمی دهد خون قاعدگی و ترشحات خارج شود . این مسئله ممکن است از زمان تولد وجود داشته باشد اما معمولاً در زمان بلوغ تشخیص داده می شود . دختر نوجوانی که چنین پرده ای دارد اغلب با شکایت قاعده نشدن و درد لگن و شکم به پزشک مراجعه می کند . این امر به دلیل پر شدن واژن از خون قاعدگی است که نمی تواند از آن خارج شود . همچنین ، بیمار ممکن است علائمی مثل تکرر ادرار یا احساس دفع ناقص ادرار را گزارش کند .






 پرده بکارت ذره بینی

در این نوع از انواع پرده بکارت در زنان ، سوراخ بسیار کوچکی دارد . خون قاعدگی و ترشحات می توانند از واژن خارج شوند اما فرد ممکن است در استفاده از پنبه قاعدگی یا مقاربت واژینال دچار مشکل شود . در برخی موارد ، یک نوجوان دارای این نوع پرده ممکن است متوجه کوچک بودن سوراخ پرده بکارت خود نشود و وقتی از پنبه قاعدگی استفاده می کند ممکن است نتواند آن را به دلیل پر شدن از خون قاعدگی ، از واژن خود خارج کند .



 پرده بکارت نعل اسبی

در این حالت ، پرده بکارت پر از سوراخ های کوچک است . خون قاعدگی و ترشحات واژینال می توانند خارج شوند اما فرد قادر به استفاده از پنبه قاعدگی یا مقاربت واژینال نخواهد بود .





 پرده بکارت حلقوی

در این نوع ، پرده بکارت به صورت یک حلقه ، دور دهانه واژن قرار گرفته است . شکل پرده بکارت حلقوی به مرور زمان و بر اثر فعالیت های بدنی ، خودارضایی یا رابطه جنسی می تواند تغییر کند . این نوع از پرده زن دارای دو نوع قابل اتساع و غیر قابل اتساع است که به نوع قابل اتساع آن ، پرده بکارت ارتجاعی نیز گفته می شود . این نوع پرده بکارت در هنگام رابطه جنسی ممکن است پاره نشده یا خیلی کم پاره شود .






 پرده بکارت دو تکه

این پرده بکارت به این شکل است که یک نوار بافت اضافه در وسط وجود داشته که باعث می شود دو سوراخ واژینال به جای یک سوراخ به وجود بیاید . خون قاعدگی و ترشحات می توانند خارج شوند اما ممکن است فرد در استفاده از پنبه قاعدگی یا مقاربت واژینال دچار مشکلات شود . در برخی موارد ، یک نوجوان دارای این نوع پرده زن ممکن است متوجه کوچک بودن سوراخ پرده بکارت خود نشود و وقتی از پنبه قاعدگی استفاده می کند ممکن است نتواند آن را به دلیل پر شدن از خون قاعدگی ، از واژن خود خارج کند .



 جمع بندی

به طور کلی شکل ، اندازه و انعطاف پذیری پرده بکارت در طول زندگی یک زن تغییر می کند . در نوزادان تازه متولد شده ، هنوز تحت تاثیر هورمون های مادر ، پرده بکارت ضخیم ، صورتی کمرنگ و دارای زائده است . در طول دو تا چهار سال اول زندگی ، نوزاد هورمون هایی تولید می کند که باعث می شود این تاثیرات ادامه پیدا کند . طی چهار سال بعد ، پرده بکارت تغییر کرده و به یک غشای نازک با لبه های صاف تبدیل می شود که معمولاً با دستگاه تناسلی زن در قبل از زمان بلوغ ارتباط دارد . با نزدیک شدن به دوره بلوغ ، پرده بکارت ضخیم می شود ، ممکن است ظاهری دندانه دار یا هلالی پیدا کند و خاصیت ارتجاعی پرده نیز بیشتر می شود .

به طور خلاصه ، مانند سایر قسمت ها واندام های بدن ، پرده زن بسیار متنوع و پویا است و افرادی که پرده بکارت را معاینه می کنند و همچنین پزشکی قانونی از این تغییرات آگاه هستند . بنابراین ، به خوبی می توانند تشخیص دهند که پرده بکارت چگونه پاره شده است . در این مقاله با پرده بکارت در دختران و انواع آن آشنا شدید . اگر می خواهید در مورد پارگی پرده بکارت اطلاعات بیشتری داشته باشید می توانید مقاله ای که در ادامه آمده است را مطالعه کنید .






سوالات متداول

1- پرده بکارت چیست ؟

پرده بکارت ، غشای نازکی است که دهانه واژن را احاطه کرده و انواع مختلفی دارد که به جزئیات آن در مقاله بیشتر پرداخته شده است .


2- پرده بکارت چند نوع دارد ؟

انواع مختلفی از پرده بکارت وجود دارد که چند نوع آن عبارت است از مسدود ، ذره بینی ، نعل اسبی و حلقوی که به جزئیات آن در مقاله بیشتر پرداخته شده است .


3- آیا پرده بکارت در طول زمان تغییر می کند ؟

بله ، با افزایش سن و رسیدن به مراحل رشدی مختلف ، تغییراتی در پرده بکارت به وجود می آید که به جزئیات آن در مقاله بیشتر پرداخته شده است .



منبع : پرده بکارت در دختران و انواع آن
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/5GGx
نظرتان را بنویسید