انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
آن دسته از داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه کنکور ارشد پزشکی ، حد نصاب علمی لازم برای شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400 را کسب می کنند با مراجعه به سایت مرکز سنجش پزشکی می توانند نسبت به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند . حداکثر تعداد انتخاب های داوطلب در این فرایند بر اساس تعداد دانشگاه و مراکز پذیرنده رشته امتحانی وی می باشد . 



پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400 ، یکی از دغدغه های اصلی داوطلبانی که در جلسه آزمون حضور می یابند ، نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت می باشد . مرکز سنجش پزشکی در اولین مرحله بعد از برگزاری آزمون ، کارنامه اولیه کارشناسی ارشد علوم پزشکی را منتشر کرده و در اختیار متقاضیان قرار می دهد .

اطلاعات مندرج در این کارنامه شامل نمره کل ( تراز ) ، رتبه و وضعیت مجاز بودن داوطلب بوده و به متقاضیان کمک خواهد کرد تا با آگاهی از وضعیت علمی خود انتخاب دقیق تری انجام دهند . با توجه به حساس بودن این مرحله ، در ادامه زمان ، نحوه ، شرایط و ضوابط انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400 را در اختیار داوطلبان قرار می دهیم .







زمان و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400
هر ساله مرکز سنجش آموزش پزشکی در جدول زمان بندی مندرج در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت بازه زمانی اختصاص یافته به مرحله انتخاب رشته را اعلام می کند . بر اساس تجربیات سالیان گذشته احتمالا زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در شهریور ماه می باشد .

کلیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می بایست در این زمان به سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400 مراجعه کرده و با وارد نمودن کد رهگیری خود نسبت به انتخاب رشته محل های مورد نظر اقدام نمایند . حداکثر تعداد انتخاب رشته محل در این مرحله بر اساس تعداد دانشگاه و مراکز پذیرنده رشته امتحانی داوطلب می باشد .

به طور مثال اگر رشته ای حداکثر 6 دانشگاه پذیرنده داشته باشد ( 6 رشته محل ظرفیت عادی و 2 رشته محل دوره شهریه پرداز ) داوطلب این رشته مجاز به انتخاب حداکثر 8 رشته محل خواهد بود . پس از انتخاب رشته محل ها با فشردن گزینه ثبت نهایی این مرحله به اتمام رسیده و داوطلبان می بایست منتظر اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400 باشند .





انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400 به محض اعلام در اینجا قرار می گیرد .



به داوطلبان توصیه می کنیم برای اطلاع از زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400 عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد و صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد شوند .

بیشتر بخوانید: نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد پزشکی



مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400
آنچه در وهله اول می بایست در مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400 مورد توجه قرار گیرد ، اطلاعات مندرج در کارنامه اولیه ارشد علوم پزشکی می باشد .

به منظور حفظ کیفیت پذیرش ، مرکز سنجش آموزش پزشکی در کلیه رشته ها حد نصاب مربوطه را اعمال کرده و بر این اساس افرادی که نمره کل آن ها کمتر از حد نصاب باشد مجاز به انتخاب رشته محل نمی باشند . از این رو داوطلبان باید این نکته را در نظر داشته و در صورت مجاز بودن ، رشته محل های مورد نظر را انتخاب نمایند .



بیشتر بخوانید: توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت


با توجه به این که گزینش نهایی در هر یک از رشته ها یا مجموعه های امتحانی بر اساس نمره کل ( تراز ) ، سهمیه و اولویت های انتخابی داوطلب صورت می گیرد داوطلب می بایست به تراز اکتسابی و ظرفیت رشته محل انتخابی توجه کند . اما آنچه در اولویت همه این موارد قرار دارد ، علاقه شخصی وی می باشد .

نکته قابل توجه دیگر ، دوره های اعلام شده توسط دانشگاه های پذیرنده می باشد . از آن جایی که تحصیل در دوره های مجازی ، دوره های شهریه پرداز دانشگاه علوم پزشکی و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز آموزش عالی علوم پزشکی وارستگان مشهد با پرداخت شهریه امکان پذیر می باشد ، داوطلبان در انتخاب این رشته محل ها باید دقت لازم را داشته باشند . هر ساله نام دانشگاه های پذیرنده هر رشته به همراه ظرفیت پذیرش و دوره های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت درج می شود .

بیشتر بخوانید: لیست رشته های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت









نکات مورد توجه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400
در این قسمت به برخی نکات ضروری و مورد توجه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400 می پردازیم .



داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت می باشند ، باید رشته هایی را انتخاب کنند که مدرک فارغ التحصیلی مقطع قبلی آن ها مطابق با مدارک مورد پذیرش رشته امتحانی مورد نظر باشد . در کارنامه اولیه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت نمرات کلیه رشته های یک مجموعه برای داوطلب درج شده است ولی داوطلب باید به شرایط مرتبط با رشته مورد نظر خود در آن مجموعه امتحانی توجه نموده و واجد آن شرایط باشد .



با توجه به این که بر اساس آیین نامه آموزشی کارشناسی ارشد علوم پزشکی هر گونه انتقال ، تغییر رشته و یا جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ممنوع می باشد ، توصیه می کنیم داوطلبان با آگاهی کامل و بر اساس شرایط شخصی انتخاب رشته خود را انجام دهند .



در رشته هایی که دانشجو به صورت مشترک بین دو دانشگاه پذیرفته می شود ، فرد پذیرفته شده دانشجوی دانشگاه مبدا ( اول ) بوده و باید آمادگی گذراندن تمام یا قسمتی از دوره آموزشی یا پژوهشی خود را در هر محل مورد تفاهم دانشگاه ها داشته باشد .



عدم تکمیل فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت به منزله انصراف بوده و داوطلب از ادامه روند آزمون حذف می گردد .


به داوطلبان توصیه می کنیم برای اطلاعات بیش تر و آگاهی از سایر شرایط و ضوابط ، دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را مطالعه نمایند .



بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت







شرایط و ضوابط دانشگاه های پذیرنده در انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400
با توجه به این که انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400 به منظور پذیرش دانشجو در کلیه دوره های عادی ، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد ، شرایط و ضوابط پذیرش هر دوره به صورت جداگانه در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد علوم پزشکی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است که ذکر تمامی موارد مربوط در این مقاله نمی گنجد و متقاضیان حتما باید بندهای مربوط به دانشگاه انتخابی خود را مطالعه نمایند .

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با کلیه مراحل مربوط به آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 1400 بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا شما را در رسیدن به کسب رتبه قبولی یاری می کنند . 



در ادامه بخوانید: اعلام نتایج کارشناسی ارشد وزارت بهداشت



سوالات متداول


1- در فرایند انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت امکان انتخاب چند رشته محل وجود دارد ؟
حداکثر تعداد انتخاب ها در این مرحله بر اساس مجموعه امتحانی داوطلب و لیست رشته های هر دانشگاه مشخص می شود .




2- انتخاب رشته کارشناسی ارشد پزشکی دانشگاه آزاد در چه سایتی انجام می شود ؟
مطابق متن مقاله ، کلیه متقاضیان دوره های روزانه ، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد برای انتخاب رشته محل های مورد علاقه خود باید به سایت مرکز سنجش پزشکی مراجعه کنند .




3- آیا تمامی داوطلبان کنکور ارشد وزارت بهداشت مجاز به شرکت در فرایند انتخاب رشته می باشند ؟
خیر ، تنها داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه ، حد نصاب علمی لازم را کسب کرده باشند ، مجاز به انتخاب رشته ارشد علوم پزشکی می باشند که لینک توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در متن مقاله قرار داده شده است .

منبع : انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/or0j
نظرتان را بنویسید