دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1400

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
مرکز سنجش پزشکی با انتشار دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت به معرفی رشته محل های ارائه شده پرداخته و نکات لازم در خصوص اولویت بندی انتخاب های داوطلبان را در اختیار آن ها قرار می دهد . متقاضیان دارای حد نصاب علمی لازم پس از دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1400 می توانند فرم اینترنتی مربوطه را تکمیل نمایند . 



پیرو اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت کارنامه ای در اختیار داوطلبان قرار گرفته و وضعیت علمی آن ها را مشخص می کند . متقاضیان مجاز به انتخاب رشته بر اساس نمره و تراز اکتسابی خود رشته محل های مورد نظر را از دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400 استخراج نموده و در فرم اینترنتی مربوطه درج می کنند .

این دفترچه از بخش های مختلفی تشکیل شده و هر آن چه داوطلب برای شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت نیاز دارد ، در آن یافت می شود . از جمله موارد مهمی که متقاضیان می توانند در این دفترچه مطالعه کنند می توان به تحلیل کارنامه اولیه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ، سهمیه های موثر در این مرحله ، انواع دانشگاه ها و مراکز پذیرش دانشجوی ارشد پزشکی ، شرایط و ضوابط و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد علوم پزشکی 1400 اشاره کرد .

در انتهای دفترچه نیز جدول رشته محل های ارائه شده را مشاهده می کنید . با توجه به حساسیت این مرحله به داوطلبان توصیه می کنیم دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد علوم پزشکی 1400 را با دقت مطالعه نمایند . ما نیز در ادامه به توضیح بخش هایی از این دفترچه پرداخته و لینک دانلود آن را در اختیار داوطلبان قرار می دهیم .





به محض انتشار دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400 در اینجا قرار می گیرد .



بیشتر بخوانید: انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1400


تاثیر سهمیه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400
بر اساس دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400 سهمیه های این آزمون شامل سهمیه رزمندگان ، ایثارگران ، آزاد و استعداد درخشان می باشد . به جز سهمیه آزاد ، سنجش و پذیرش در سایر سهمیه ها به شرط کسب حد نصاب علمی می باشد که در زیر به آن اشاره کرده ایم :


سهمیه رزمندگان : کسب حداقل 80 درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده در گزینش آزاد

سهمیه ایثارگران ( 5 درصدی و 25 درصدی ) : کسب حداقل 70 درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده در گزینش آزاد

سهمیه استعداد درخشان :

با آزمون ورودی : کسب حداقل 90 درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده در گزینش آزاد
بدون آزمون ورودی : بر اساس امتیاز اکتسابی طبق آیین نامه مربوطه


جزئیات و شرایط استفاده از سهمیه های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 به طور کامل در دفترچه انتخاب رشته توضیح داده شده است .



 برای دانلود فهرست اولیه دانشگاه های پذیرنده کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 کلیک کنید



برای دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 کلیک کنید .



بیشتر بخوانید: ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 1400









دانشگاه های پذیرنده کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400
مرکز سنجش آموزش پزشکی در قسمتی از دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400 به معرفی دانشگاه ها و مراکز پذیرنده دانشجو در این آزمون پرداخته و شرایط و ضوابط آن ها را به صورت مجزا توضیح می دهد .

نکته قابل توجه این است که متقاضیان کلیه دوره های روزانه ( عادی ) ، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد می بایست همین دفترچه را مطالعه کرده و انتخاب های خود را به صورت تلفیقی از دوره های مورد علاقه انجام دهند . از این رو در این قسمت شرایط پذیرش تمامی دوره های مذکور ارائه شده است . ضمن آنکه شاهد لیستی از رشته محل های ارائه شده به همراه تعداد ظرفیت هر یک می باشیم .

بیشتر بخوانید: لیست رشته های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت


نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400
پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت داوطلبان می بایست به سایت sanjeshp.ir مراجعه کرده و با وارد کردن کد رهگیری نسبت به انتخاب رشته محل های مورد نظر اقدام نمایند .

اولویت انتخاب هر فرد در میان دانشگاه های ارائه شده بر اساس علاقه فردی می باشد . از این رو بهتر است انتخاب اول داوطلب رشته محلی باشد که تحصیل در آن را نسبت به سایر دانشگاه ها ترجیح می دهد . نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400 به طور کامل در این دفترچه توضیح داده شده که مطالعه آن کمک شایانی به داوطلبان می کند .

بر اساس قوانین اعلام شده در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد پزشکی 1400 حداکثر تعداد اولویت انتخابی داوطلب بر اساس تعداد دانشگاه و مراکز پذیرنده همان رشته می باشد . در بخش پایانی نیز جداول رشته محل های ارائه شده در این مرحله قرار دارد .

در صورتی که پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400 هم چنان با ابهام یا مشکلی روبه رو هستید می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس گرفته و از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده کنید .

در ادامه بخوانید: نحوه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1400









سوالات متداول


1- کلیه داوطلبان حاضر در جلسه آزمون ارشد وزارت بهداشت مجاز به انتخاب رشته می باشند ؟
خیر تنها داوطلبان دارای حد نصاب علمی لازم مجاز به انتخاب رشته می شوند که برای اولویت بندی انتخاب های خود می توانند دفترچه انتخاب رشته را از این مقاله دانلود نمایند .




2- اولویت بندی انتخاب های داوطلبان ارشد وزارت بهداشت بر چه اساسی صورت می گیرد ؟
مطابق متن مقاله علاقه مهم ترین فاکتور تاثیرگذار در انتخاب رشته ارشد پزشکی می باشد .




3- بر اساس دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1400 حداکثر تعداد انتخاب های داوطلب چه میزان است ؟
مطابق متن مقاله حداکثر تعداد انتخاب های تعیین شده در این دفترچه مطابق تعداد دانشگاه و مراکز پذیرنده همان رشته می باشد .

منبع : دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/py92
نظرتان را بنویسید