سایت دانشجویار دانشگاه آزاد

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سامانه دانشجویار یکی از سامانه های جدید دانشگاه آزاد بوده که به عنوان یک سایت مکمل در عرصه امور دانشجویی و ارتباط دانشجو با دانشگاه فعالیت می کند . سامانه دانشجویار دارای هشت زیر سامانه بوده و پنج فرآیند اصلی مربوط به امور دانشجویی را پوشش می دهد .




دانشگاه آزاد اسلامی برای گسترش تعامل با دانشجویان سامانه ای را تحت عنوان سامانه دانشجویار طراحی کرده است که در آن اکثر فعالیت های اساسی دانشجویان مانند ارتباط با اساتید و مسئولان دانشگاهی و همچنین فعالیت های درامد زا مانند حوزه فروش آنلاین در آن وجود دارد .

از آنجایی که این سامانه به تازگی آغاز به کار کرده و دارای زیر مجموعه های مختلف در بخش های آموزشی مرتبط با دانشگاه آزاد و بخش های کاربردی مرتبط با زندگی اجتماعی دانشجویان است ، تصمیم داریم در ادامه مقاله به بررسی سامانه دانشجویار دانشگاه آزاد و نحوه دسترسی به بخش های مختلف این سامانه بپردازیم .



ورود به سامانه دانشجویار دانشگاه آزاد
دانشگاه آزاد با طراحی سایت دانشجویار سعی دارد بستر بزرگی را برای فعالیت دانشجویان و اعضای تشکل های دانشجویی فراهم آورد تا دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد علاوه بر اینکه امکان پیگیری فرآیندهای آموزشی خود را از طریق این سامانه داشته باشند ، بتوانند از طریق این سایت به درآمد زایی و کسب و کار نیز بپردازند .



لینک ورود به سامانه دانشجویار به محض فعال شدن در اینجا قرار می گیرد .



همانطور که گفته شد ، سایت دانشجویار به عنوان مکملی برای سایر سامانه های دانشگاه آزاد طراحی شده است . چرا که تمامی فعالیت های مربوط به امور آموزشی دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه در سامانه آموزشیار که در مقاله زیر به توضیح آن پرداخته شده است انجام می شود . اما سامانه دانشجویار نیز از این به بعد در راستای خدمت رسانی بیشتر و بهتر به دانشجویان شروع به کار می کند .

بیشتر بخوانید: سامانه آموزشیار





بخش های آموزشی سامانه دانشجویار
سامانه دانشجویار دارای 5 فرآیند اصلی آموزشی بوده که از طریق آن سعی در ارائه خدمات بیشتر به داوطلبان دارد . در واقع این پنج فرآیند که در زیر به آن ها اشاره شده است ، مراحل ارائه انواع درخواست ها و سوالات دانشجویان از مسئولان دانشگاهی را کوتاه و آسان تر نموده تا از این طریق دانشجویان به راحتی به بخش های مختلف دانشگاه آزاد دسترسی داشته باشند .



پنج فرآیند اصلی در سامانه دانشجویار عبارت است از :



ارتباط و تعامل دانشجویان با امور اداری و رفاهی

ارتباط و تعامل دانشجویان با آموزش های عمومی و مشاوره فوق برنامه

ارتباط و تعامل دانشجویان با استاد راهنما و گروه آموزشی

ارتباط و تعامل دانشجویان با مسئولان واحدها

ارتباط و تعامل دانشجویان با حوزه فرهنگی



البته فرآیندهای مربوط به نگارش و ثبت پایان نامه ، انتخاب استاد راهنما و مشاور و در نهایت مراحل دفاع از پایان نامه در سامانه مجزایی انجام می شود که مخصوص ثبت پایان نامه های دانشجویان دانشگاه آزاد است . برای آشنایی با این سامانه که به سامانه پژوهشیار نام گذاری شده است می توانید به مطالعه مقاله زیر بپردازید .

بیشتر بخوانید: سامانه پژوهشیار









زیر سامانه های سایت دانشجویار
با گسترش دولت الکترونیک ، دانشگاه آزاد در صدد ایجاد سامانه های مجازی مانند وادانا و دانشجویار است تا در تحقق این هدف به دولت کمک کند . همچنین هدف دانشگاه آزاد از راه اندازی سامانه دانشجویار علاوه بر رسیدگی به امور دانشجویی ، کسب درامد و ایجاد یک اتصاد نوپا برای فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد است . بنابراین سامانه دانشجویار علاوه بر بررسی امور دانشجویی دارای هشت زیر سامانه به قرار زیر است :



حوزه راهنمایی و مشاوره

حوزه اتوماسیون درخواست‌ محور

حوزه بازار بهم‌ رسانی

حوزه پیام‌ رسان و شبکه‌ های اجتماعی

حوزه فروشگاه آنلاین

حوزه کتابخوابی دیجیتال

حوزه امور بانکی

حوزه بارگذاری محتوای مطلوب



دانشجویان دانشگاه آزاد در صورتی که دارای هرگونه سوال و ابهام درباره انواع سامانه ها بوده و یا قصد ثبت پیشنهاد و انتقادات خود را برای رشد هر چه بهتر دانشگاه آزاد دارند می تواند از طریق مقاله زیر به سامانه پیگیری های ویژه دانشگاه آزاد مراجعه کرده و درخواست خود را ارائه نمایند .

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا نیز داوطلبان را در نحوه استفاده از سامانه دانشجویار همراهی کرده و پاسخ سوالاتشان را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا می دهند .

در ادامه بخوانید: سامانه پیگیری های ویژه دانشگاه آزاد









سوالات متداول


1- سامانه دانشجویار دانشگاه آزاد چیست ؟
سامانه دانشجویار دانشگاه آزاد با هدف رفع نیاز دانشجویان در عرصه های آموزشی و غیر آموزشی طراحی شده است که در متن مقاله به توضیح کامل آن پرداخته شده است .




2- آدرس اینترنتی سامانه دانشجویار دانشگاه آزاد چیست ؟
لینک ورود به پورتال اصلی سامانه دانشجویار در متن مقاله موجود است .




3- سامانه دانشجویار دارای چه بخش هایی است ؟
سامانه دانشجویار دانشگاه آزاد دارای 8 زیر سامانه بوده و به 5 فرایند اصلی دانشجویان رسیدگی می کند که در متن مقاله به توضیح آن ها پرداخته شده است .

منبع : سایت دانشجویار دانشگاه آزاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/xXPE
نظرتان را بنویسید