ارور یخچال فریزر سامسونگ

ارور یخچال فریزر سامسونگ
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
arezooahmadi7470

ارور یا کدهای خطا متشکل از حروف و اعداد انگلیسی هستند که در هنگام بروز مشکل در یخچال فریزر بر روی صفحه ی نمایشگر یخچال شما ظاهر میشوند.ما در این مقاله قصد داریم به بررسی ارورهای یخچال فریزر ساید بای ساید سامسونگ پرداخته و شما را با نحوه ی برخورد و اقدامات لازم هنگام بروز این ارورها آشنا سازیم پس تا در ادامه ی این مقاله با ما همراه بوده و در صورت نیاز با مشاورین تهران سرویس آنلاین در تماس باشید.

آیا به تازگی رفتید سراغ یخچال و متوجه یک سری ارور بر روی آن شده اید؟ و یا یخچال سامسونگ خریداری کرده و با ارور هایی مواجه شده اید که معنای دقیق آن ها را نمیدانید؟ در این مقاله با هم به بررسی انواع ارور یخچال سامسونگ میپردازیم. ما تمام خطاهایی که در یخچال ساید بای ساید سامسونگ و یا یخچال فریزر آن ممکن است برای شما پیش بیاید را جمع آوری کرده و راهنمایی کاملی جهت رفع این کدهای خطا به شما ارائه خواهیم داد پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

اگر به هر دلیل موفق به برطرف کردن کد خطاهای یخچال سامسونگ خود نشدید تنها کافی است با مشاوران ما برای در زمینه ی تعمیر یخچال سامسونگ تماس بگیرید ما به صورت ۲۴ ساعته، آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم . چون این یخچال ها با تکنولوژی جدید ساخته شده اند و تعمیر کردن آنها کار هر کسی نیست برای هزینه های کمتر تعمیر ساید بای ساید سامسونگ خود را به ما بسپارید .

کدهای خطای یخچال سامسونگ چیست؟

در حال حاضر اکسر یخچال فریزرهایی که برند سامسونگ به بازار عرضه می کند دارای صفحه نمایشگری است که وظیفه آن نمایش کد خطاهای مربوط به دستگاه است. حتما می پرسید این کدها برای چیست و چه چیزی را نمایش می دهد؟ اگر بخواهیم به زبان ساده برای شما توضیح دهیم باید بگوییم که این کدها راه های ارتباطی بین شما و قطعات دستگاه است. یعنی زمانی که قطعه ای در یخچال فریزرتان خراب می شود یا دچار نقصی می شود، کدخطای مربوط به خود را بر روی صفحه نمایش ارسال می کند.

در نتیجه، شما می توانید متوجه شوید که چه قطعه ای خراب شده و سریع اقدام به بر طرف کردن آن می کنید. بنابراین، شما برای اینکه بتوانید از کوچکترین نقص مطلع شوید باید با ارور یخچال سامسونگ آشنا شوید. در ادامه لیست کاملی از این ها برای شما ارائه شده است.

رور های سری e یخچال فریزر سامسونگ

ارور 4e در یخچال سامسونگ

این خطا نشان دهنده ی خرابی و یا کار افتادگی سنسور دیفراست شماست . اگر با چک کردن سیم ها این ارور برطرف نشد مجبورید این قطعه را عوض کنید .

ارور 5e یخچال فریزر سامسونگ

قطع شدن برق میتواند عامل این ارور باشد. با فشار دادن همزمان دکمه های energy saver و lightning به مدت 15 دقیقه اگر این ارور بر طرف نشد مشکل از سنسور یخ زدایی یخچال است و میتوانید آن را تعویض کنید.

خطا 6e در یخچال سامسونگ

این خطای سنسور دماست و معمولا بعد از قطعی برق اتفاق می افتد. اگر دکمه ی power freeze و power cool را همزمان 15 ثانیه فشار دهید این ارور برطرف میشود.

ارور 8e در یخچال سامسونگ

این خطا نشان دهنده ی از کار افتادن سنسور یخ ساز است . حتما سیم کشی را بررسی کنید. و برای تعویض این قطعه اقدامات لازم را انجام دهید.

ارور 23e یخچال سامسونگ

علت این ارور مشکلات فن کندانسور است. اول بررسی کنید که به درستی به برق متصل است یا خیر. اگر مشکل از برق نبود متاسفانه باید این قطعه را عوض کنید .

ارور 24e در یخچال فریزر سامسونگ

نقص یخ زدایی در فریزر عامل به وجود آمدن این ارور ساید سامسونگ است . محتویات فریزر را خالی کرده و دیواره ی پشتی داخلی آن را بیرون آورده. از سشوار برای یخ زدایی استفاده کنید . سپس دکمه های بالایی از چپ و راست را همزمان چند ثانیه نگه دارید تا فریزر ریست شود.

ارور 25e یخچال های سامسونگ

این خطا یعنی دیفراست (یخ زدایی) مشکل داره و یخچال و فریزر یخ بسته اند. مطمئن شوید که تایمر یخ زدایی و صفحه کنترل به درستی کار می کنند. وگرنه آنها را جایگزین کنید.

ارور 26e در یخچال های سامسونگ

این ارور مربوط به شیر آب و یا یخساز است. شیر آب را تعویض کنید. مطمئن شوید که یخساز روشن است . انسداد لوله را بررسی کنید و مطمئن شوید که دما زیر 8 درجه ی فارنهایت است.

ارور 33e یخچال ساید بای ساید سامسونگ

اگر گرمکن لوله پرکن آب مشکل داشته باشد این ارور ظاهر میشود . در خیلی از موارد وقتی یخچال را جا به جا میکنید این مشکل به وجود می آید . ممکن است در حین جا به جایی ضربه ای به یخچال خورده باشد و بعد این ارور را مشاهده کنید .

خطای 39e در یخچال سامسونگ

این ارور مختص به یخساز می باشد ممکن است از کار افتاده باشد که در این صورت باید با تعمیر کار سامسونگ تماس بگیرید.

ارور 40e در یخچال فریزر سامسونگ

فن فریزر به مشکل بر خورده از اتصالات آن اطمینان حاصل کنید .

ارور 84e در یخچال سامسونگ

روتور شما قفل شده است. این ارور یخچال سامسونگ بسیار خطرناک است. و تعمیر این بخش سخت است چراکه دسترسی به آن دشوار می باشد .

ارور 85e یخچال سامسونگ

قطع شدن برق عامل این ارور یخچال سامسونگ است . یخچال را از برق بکشید 60 ثانیه صبر کنید بعد به برق بزنید . در مورد کد های 88 و 86 و 85 نیز باید همین کار را انجام دهید .

ارور e3 فریزر سامسونگ

در بسیاری از موارد این ارور مربوط به کندانسور است. اصلا خودتان به دنبال راه حل برای برطرف کردنش نباشید چون کار سختی است و امکان دارد به سایر قطعات آسیب بزنید. حتما با یک تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید و با او مشورت کنید.

انواع ارور یخچال فریزر سامسونگ سری RB

ارور 5

این ارور مربوط به سنسور دماست و احتمالا باید آن را تعویض کنید .

ارور d در یخچال های rb سامسونگ

مشکل سنسور یخ زدایی. جریان برق را قطع کنید و اتصالات را بررسی کنید در صورتی که مشکلی نبود باید آن را تعویض کنید.

ارور E5

مشکل از سنسور محیطی است که باید تعمیر و تعویض آن را به دست تعمیر کار یخچال سامسونگ بسپارید.

ارور F5 در یخچال های rb سامسونگ

سنسور دمای فریزر به مشکل برخورده. مدار برد کنترلی دستگاه را باید بررسی کنید .

ارور D5

این ارور هم مربوط به سنسور دیفراست می باشد .

ارور 0F چشمک زن در یخچال های سامسونگ

ارور حالت خنک کننده و معمولا برای زمانی است که در یخچال باز مانده است. در یخچال را ببندید و تا دمای یخچال به حالت عادی برگردد.

خطای PC ER در یخچال سامسونگ

چیزی مانع بسته شدن درب های یخچال شده است ( بسته نشدن درب یخچال) . اطمینان حاصل کنید که چیزی دور در یخچال گیر نکرده باشد.

ارور fd در یخچال فریزر سامسونگ

اگر شما ارور fd را بر روی صفحه نمایشگر دیدید مطمئن باشید که ایرادی در فن یخچال ایجاد شده است. اگر به این مورد رسیدگی نکنید امکان دارد مجبور شوید به طور کامل قطعه را تعویض کنید. گاهی رفته رفته به موتور نیز آسیب می رسد. برای تعویض فن حتما با یک کارشناس حرفه ای صحبت کنید.

هر ارور یخچال فریزر سامسونگ دیگری که در لسیت ما نبود و شما با آن مواجه شدید میتواند مربوط به قطعات معیوب باشد. میتوانید با تماس با شعب مختلف ما به عنوان نمایندگی تعمیرات سامسونگ در تهران از خدمات پس از فروش بهره ببرید.

ارور یخچال e4 سامسونگ

کدخطای یخچال سامسونگ: 4e

دلیل ارور یخچال سامسونگ: نشن گر آسیب سنسور یخچال فریزر است.

بر طرف کردن نقص ارور e 4  یخچال سامسونگ: جایگزینی تنها راه حل است، با این حال، ممکن است به دلیل سیم کشی  رخ داده باشد.

ارور e5 یخچال سامسونگ

کدخطای یخچال سامسونگ: 5e

بر طرف کردن نقص ارور یخچال e 5 سامسونگ: احتمال دارد به سنسور آسیب رسیده باشد یا جریان برق قطع شده.

ارور 5 یخچال سامسونگ

بر طرف کردن نقص ارور e5 یخچال سامسونگ: اول سعی کنید چندین بار آن را با تنظیم مجدد یخچال خود پاک کنید، حسگر یخ را بررسی و اگر نیاز بود آن را جایگزین کنید.

کدخطای یخچال سامسونگ : 5

دلیل ارور یخچال سامسونگ: مرتبط به یخ ساز است.

بر طرف کردن نقص یخچال سامسونگ: دستگاه و سخت افزار سیم خود را بررسی کنید، در صورت نیاز، دستگاه را جدا کنید و هر کدام از قسمت ها را به طور جداگانه وارسی کنید اگر بعد از جمع آوری و نصب دوباره هیچ نتیجه ای مثبتی ندیدید، دستگاه را عوض کنید.

ارور e6 یخچال سامسونگ

کدخطای یخچال سامسونگ: 6e

دلیل ارور یخچال سامسونگ: این خطای سنسور مربوط به محیط است که احتمال دارد بعد از قطعی برق اتفاق بی افتد.

بر طرف کردن نقص یخچال سامسونگ: برای پاک کردن آن،  Power Freeze و Power Cool را فشار دهید، آنها را همزمان برای حدود 15-20 ثانیه نگه دارید، معمولا این کار ساده یک یخچال را به عملکرد عادی وارد می کند.

ارور e8 یخچال سامسونگ

کدخطای یخچال سامسونگ: 8e

دلیل ارور یخچال سامسونگ: آسیب سنسور یخ ساز است که به این معنی است که سنسور قطع یا غیرفعال شده است.

بر طرف کردن نقص ارور یخچال سامسونگ: سیم کشی و سنسور را بررسی کنید و در اگر نیاز بود آن را تعویض  و جایگزین کنید.

ارور e23 یخچال سامسونگ

کدخطای یخچال سامسونگ: 23 e

دلیل ارور یخچال سامسونگ: خطای فن خنک کننده – پانل کنترل – سیم کشی

بر طرف کردن نقص یخچال سامسونگ: بررسی خنک کننده تا اطمینان پیدا کنید به درستی کار می کند اگر این طوز نبود، تعمیر یا تعویض فن، کنترل برد و مهار کردن سیم با استفاده از چندین متر سیم  انجام شود.

ارور e25 یخچال سامسونگ

کدخطای یخچال سامسونگ: 25 e

دلیل ارور یخچال سامسونگ: یخ زدگی

بر طرف کردن نقص ارور یخچال سامسونگ: تایمر یخ زدایی و یا کنترل پنل را بررسی کنید.

ارور e39 یخچال سامسونگ

کدخطای یخچال سامسونگ: 39e

دلیل ارور یخچال سامسونگ: حسگر یخ ساز، کمبود آب در یخ ساز

بر طرف کردن نقص ارور یخچال سامسونگ: بررسی همه اتصالات اطراف یخ ساز (سیم های سیم، خطوط آب، و غیره) خطا امکان دارد نشان دهنده آسیب دستگاه یخ ساز باشد و نیاز به جدا کردن و بررسی هر بخشی از آن باشد، خط آب و عناصری که مجاور یخ ساز هستند را کنترل و بررسی کنید اگر کار نکرد امکان دارد نیاز به جایگزینی یخ ساز باشد.

ارور e 86 و e 83 یخچال سامسونگ

کدخطای یخچال سامسونگ: 86e  و 83e

دلیل ارور یخچال سامسونگ: قطع برق و بی ثباتی رایج در اینورتر PDA

بر طرف کردن نقص ارور یخچال سامسونگ: تمامی این خطاها را می توان با تنظیم کردن مجدد کل دستگاه پاک کرد.

ارور e40 یخچال سامسونگ

کدخطای یخچال سامسونگ: e40

دلیل ارور یخچال سامسونگ: خطای فن محفظه یخ

بر طرف کردن نقص یخچال سامسونگ: نشان می دهد که فن به دلیل قطع اتصال  از کار افتاده است، توصیه می شود سیم کشی و مدار اصلی را چک کنید.

ارور E 84 یخچال سامسونگ

کدخطای یخچال سامسونگ: e84

دلیل ارور یخچال سامسونگ: این خطا یک قفل چرخان(روتور) را نشان می دهد- تغییر ولتاژ ناشی از قفل روتور

بر طرف کردن نقص یخچال سامسونگ: کل کمپرسور سه سرعت DC می بایست جایگزین شود، تنها راه رسیدن به راکتور قفل شده، ورود به کمپرسور است.

ارور  e86 , e83 , e85 , 88 88 یخچال سامسونگ

کدخطای یخچال سامسونگ: 88 88، 83E، 85E یا 86E

دلیل ارور یخچال سامسونگ: عملکرد نادرست اینورتر PBA

بر طرف کردن نقص ارور یخچال سامسونگ: آن را خاموش کنید یا آن را از برق بکشید و 3 تا 5 دقیقه صبر کنید، پس از آن روشنش کنید یا دوباره وصل کنید تا سیستم را بازنشانی و کد پاک شود.

ارور  E14 یخچال سامسونگ

کدخطای یخچال سامسونگ: 14 e

دلیل ارور یخچال سامسونگ: مسائل یخ ساز

بر طرف کردن نقص ارور یخچال سامسونگ: یخچال باید دوباره تنظیم شود.

ارور  e22 یخچال سامسونگ

کدخطای یخچال سامسونگ:  22e

دلیل ارور یخچال سامسونگ: به این معنی است که شما در اصل دو خطا دارید، سنسور یخ زدگی از کار افتاده است و یا فن خوب کار نمی کند.

بر طرف کردن نقص ارور یخچال سامسونگ: جایگزینی سنسور و فن، حذف پنل عقب (در داخل) و انجماد یخ، نیاز به یک منبع گرما برای سرعت بخشیدن به گرمایش دارد.

ارور on , off یخچال سامسونگ

کدخطای یخچال سامسونگ: (OF, OFF)

دلیل ارور یخچال سامسونگ: کمپرسور در حال اجرا نیست

بر طرف کردن نقص ارور یخچال سامسونگ: تنظیم کردن دوباره ی ساده.

ارور e26 یخچال سامسونگ

کدخطای یخچال سامسونگ: 26 e

دلیل ارور یخچال سامسونگ: متوقف شدن تولید یخ

بر طرف کردن نقص ارور یخچال سامسونگ: موقعیت یخ ساز را بررسی کنید.

ارور ، کدهای خطای سری RB سری سامسونگ

در این قسمت از کد خطاها به سری rb  یخچال سامسونگ میپردازیم .

کدخطای 5 یخچال سامسونگ

دلیل ارور یخچال سامسونگ: دماسنج یخچال

بر طرف کردن نقص ارور یخچال سامسونگ: یخچال را از برق بکشید و اتصالات سیم کشی را در مدار سنسور دمای یخچال چک کنید، اگر اتصالات سیم کشی درست باشد، سنسور دمای یخچال را جایگزین کنید و اگر مشکل همچنان ادامه داشت، صفحه کنترل الکترونیکی را جایگزین کنید.

کدخطای d یخچال سامسونگ

دلیل ارور یخچال سامسونگ: حسگر یخچال

بر طرف کردن نقص ارور یخچال سامسونگ: یخچال و فریزر را از برق جدا بکشید و اتصالات سیم کشی را در مدار سنسور یخچال فریزر چک کنید، اگر اتصالات سیم کشی درست باشد، حسگر یخچال را خاموش کنید، اگر مشکل همچنان ادامه داشت، صفحه کنترل الکترونیکی را جایگزین آن کنید.

کدخطای e5 یخچال سامسونگ

دلیل ارور یخچال سامسونگ: خطای سنسور دمای محیط

بر طرف کردن نقص ارور یخچال سامسونگ: یخچال را از برق بکشید و اتصالات سیم کشی را در مدار سنسور دمای محیط چک کنید، اگر اتصالات سیم کشی درست باشد، سنسور دمای محیط را جایگزین کنید و اگر مشکل همچنان ادامه داشت، صفحه کنترل الکترونیکی را جایگزین کنید.

کدخطای f5 یخچال سامسونگ

دلیل ارور یخچال سامسونگ: خطای سنسور دمای فریزر

بر طرف کردن نقص ارور یخچال سامسونگ: یخچال و فریزر را از برق بکشید و اتصالات سیم کشی را در مدار سنسور دماسنج فریزر چک کنید، اگر اتصالات سیم کشی درست باشد، سنسور دمای یخچال را جایگزین کنید و اگر مشکل همچنان ادامه داشت، صفحه کنترل الکترونیکی را جایگزین کنید.

کدخطای d5 یخچال سامسونگ

دلیل ارور یخچال سامسونگ: خطای سنسور یخچال فریزر

بر طرف کردن نقص ارور یخچال سامسونگ: یخچال را از برق بکشید و اتصالات سیم کشی را در مدار سنسور یخچال فریزر چک کنید، اگر اتصالات سیم کشی درست باشد، سنسور یخچال فریزر را جایگزین کنید و اگر مشکل همچنان ادامه داشت، صفحه کنترل الکترونیکی را جایگزین کنید.

نشانه های مشکل در یخچال فریزر سامسونگ

قبل از آنکه به معرفی و رفع ارورها بپردازیم می توانید همیشه با توجه به علائم و نشانه ها، مشکلات احتمالی یخچال را پیداکنید. از مهمترین علائم می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- کار نکردن یخچال یا روشن نشدن چراغ ها
• اتصال به برق بررسی شود
• فیوز یخچال بررسی شود
• مشکلات سیم برق بررسی شود
• حتی الامکان از سیم رابط استفاده نشود
• بررسی میزان ولتاژ خروجی
2- یخچال کار نمی کند اما چراغ ها روشن است
• سیم پیچی های یخچال تمیز شود
• درجه حرارت یخچال را بررسی کنید
• میزان فاصله یخچال از دیوارهای پشتی و کناری رعایت شود (حداقل 8 سانتی متر از هر طرف)
• یخچال را از برق کشیده و و بعد از مدتی وصل کنید و کمپرسور آن را چک کنید
• دماسنج، تایمر یخ زدایی، فن پشت یخچال و موتور کمپرسور و رله آن را تست کنید
3- کار نکردن چراغ های یخچال
• لامپ را تست و تعویض کنید
• سوئیچ در یخچال بررسی شود
4- یخچال یا فریزر به اندازه کافی سرد نیست
• تنظیمات دمای یخچال و دستگاه تولید گرما برای یخ زدایی را بررسی کنید
• چفت در و دریچه های ورود هوا را بررسی کنید
• مطمئن شوید که فضای کافی برای جریان هوا در یخچال وجود دارد
• انسداد لوله تخلیه را چک کنید
• چکه کردن احتمالی سردن آب را بررسی کنید
5- دمای بسیار پایین و سردی بیش از حد
• تنیظمات دمای یخچال بررسی شود
• دماسنج را تست کنید
6- فریزر صدا می دهد
• تراز بودن یخچال را بررسی کنید
• مخزن تخلیه آب، فن کندانسور که مسئول خنک کردن سیم پیچ است، فن اواپریتور و لاستیک های روی کمپرسور را بررسی کنید
• صدای خش خش در حالتی که یخچال روی حالت یخ زدایی باشد عادی است
7- اتوماتیک یخچال کار نمی کند و یخچال بدون وقفه کار می کند
• چفت در و سیم پیچی های کندانسور را بررسی کنید
• فریزر را در حالت یخ زدایی بگذارید
• باز و بسته شدن در را چک کنید
• درصورتی که یخچال را تازه به برق زده اید، آن را پر از مواد غذایی کرده اید و یا در مناطق مرطوب هستید این وقفه ناپذیری تا 24 ساعت می تواند عادی باشد
8- توقف و کار کردن تندتند یخچال
• سیم پیچی های پشت یخچال بررسی شود
• ولتاژ خروجی، فن کندانسور و موتور کمپرسور را تست کنید
9- یخ زدایی فریزر به صورت خودکار صورت نمیگیرد
• در این حالت تایمر یخ زدایی و دستگاه دیفراست شدن و همچنین تموستات دیفراست (یخ زدایی) باید بررسی شود
10- بیرون یخچال آب ریخته است
• در این حالت نیز لازم است که مخزن تخلیه بررسی شود و در صورتی که یخچال یخساز می باشد، شیلنگ آب متصل به یخساز بررسی شود

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/R4VO
نظرتان را بنویسید