مصاحبه دکتری سراسری و دکتری وزارت بهداشت به زبان انگلیسی

مصاحبه دکتری سراسری و دکتری وزارت بهداشت به زبان انگلیسی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
sanjeshetakmili

مصاحبه دکتری سراسری و دکتری وزارت بهداشت به زبان انگلیسی

مصاحبه دکتری،وقتی اسم مصاحبه دکتری سراسری و دکتری وزارت بهداشت به میان می‌‎آید، حتی بهترین رتبه‌های کنکور هم دچار اضطراب می‌شوند. حال اگر قرار باشد این مصاحبه به زبان انگلیسی هم انجام شود، استرس آن دو برابر خواهد شد؛ به خصوص اگر ندانید که مصاحبه دکتری سراسری و دکتری وزارت بهداشت به زبان انگلیسی چگونه است؟ یادگیری اصول، کورترین گره‌ها را هم باز خواهد کرد. پس برای موفقیت در مصاحبه انگلیسی با سنجش اميركبير همراه باشید تا فوت‌های کوزه‌گری را به شما بیاموزیم.

 

مصاحبه دکتری سراسری و دکتری وزارت بهداشت به زبان انگلیسی در چه شرایطی انجام می‌شود؟

وقتی در مقطع دکتری سراسری و دکتری وزارت بهداشت یا PhD پذیرفته می‌شوید، علاوه بر سوابق تحصیلی و نمرات آزمون، باید در یک مصاحبه هم شرکت کنید. گاهی نمره مصاحبه حتی از نمرات تحصیلی شما هم اهمیت بیشتری دارد. 

 لذا مصاحبه دکتری سراسری و دکتری وزارت بهداشت به زبان انگلیسی برای دانشگاه های ایران در شرایط خاصی انجام می‌شود. این مصاحبه ها به منظور ارزیابی دانشجویان برای ورود به دوره های دکتری سراسری و دکتری وزارت بهداشت در دانشگاه های ایران برگزار می‌شود. در این مصاحبه ها، دانشجویان باید نشان دهند که آیا آنها قادر به پیگیری تحصیلات دکتری سراسری و دکتری وزارت بهداشت به زبان انگلیسی هستند یا خیر.

در چند موقعیت ممکن است جلسه مصاحبه دکتری سراسری و دکتری وزارت بهداشت به زبان انگلیسی برگزار شود:

1- برای پذیرش در دانشگاه‌های خارجی اقدام کرده باشید؛ در این شرایط علاوه بر نیاز به مدرک زبان معتبر مانند آیلتس و تافل، باید حتما در جلسه مصاحبه هم عملکرد خوبی داشته باشید.

2-رشته شما به نوعی به زبان انگلیسی مربوط باشد؛ به عنوان مثال برای ورود به رشته مترجمی، آموزش یا ادبیات انگلیسی باید مصاحبه شما هم به همین زبان باشد.

3-تحصیلات شما در مقطع دکتری سراسری و دکتری وزارت بهداشت نیاز ضروری به زبان انگلیسی داشته باشد؛ به عنوان مثال در دانشگاه‌های ایران وارد رشته‌هایی شوید که پژوهش در آن‌ها نیازمند سطح بالای زبان است. مانند رشته حقوق و روابط بین‌الملل.

اگر سطح زبان انگلیسی خوبی دارید که چه بهتر! اما اگر از توانمندی خود مطمئن نیستید، پیش از ورود به مراحل پذیرش دکتری سراسری و دکتری وزارت بهداشت باید به فکر یک آزمون تعیین سطح باشید. ترجیحا این کار را پیش از اقدام برای آزمون یا ارسال مدارک دکتری سراسری و دکتری وزارت بهداشت انجام دهید، زیرا اگر سطحتان کمتر از متوسط باشد، باید به فکر راه چاره برای بهبود سطح زبان انگلیسی خود باشید. در ادامه، درباره آمادگی برای مصاحبه انگلیسی دکتری سراسری و دکتری وزارت بهداشت بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

آمادگی برای مصاحبه دکتری سراسری و دکتری وزارت بهداشت به زبان انگلیسی

پیش از هر چیزی باید بدانید که با خودتان چند ـ چند هستید؟! آیا می‌توانید درباره رشته خود به زبان انگلیسی به صورت روان صحبت کنید؟ تنها در برخی سوالات مشکل دارید؟ از ۱ تا ۱۰ به توانایی مکالمه خود چند می‌دهید؟ اگر سطح شما کمتر از متوسط است و برای مدیریت یک صحبت طولانی به انگلیسی مشکل دارید، حتما به فکر شرکت در دوره‌های یادگیری زبان باشید. در این دوره‌ها می‌توانید روی مهارت مکالمه خود بیشتر کار کنید و سطحتان را به درجه‌ای برسانید که یک مکالمه را به راحتی مدیریت کنید.

پس از اقدام برای اصول اولیه یادگیری زبان، نوبت به آن می‌رسد که برای مصاحبه نهایی آماده شوید. در جلسه مصاحبه درباره موضوعات عمومی و تخصصی از شما سوال خواهد شد. به همین دلیل پیش از جلسه مصاحبه باید دقیقا بدانید که برای چه رشته‌ای آماده می‌شوید. در مصاحبه‌هایی که محوریت آن‌ها آموزش زبان انگلیسی است، علاوه بر سوالات کلی، ممکن است درباره روش تدریس هم موضوعاتی مطرح شود. سعی کنید اصطلاحات و واژه‌های تخصصی حوزه تحصیلی خود را به خوبی بشناسید. اینگونه می‌توانید به راحتی جلسه را مدیریت کنید و توجه مصاحبه‌کنندگان را به خود جلب نمایید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که مصاحبه شما آنقدری طولانی نیست که بتوانید از جملات سنگین استفاده کنید؛ بنابراین در عین استفاده از عبارات تخصصی، ایجاز و سادگی کلام را رعایت کنید.

 

برای آمادگی جهت حضور در جلسه می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

1- یک متن فرضی برای معرفی خود آماده کنید و آن را تمرین کنید.

2- جلوی آینه با خود صحبت کنید و سعی کنید حالات چهره و حرکات بدن را کنترل نمایید.

3- لیستی از سوالات رایج مصاحبه دکتری سراسری و دکتری وزارت بهداشت به زبان انگلیسی تهیه کنید و به آن‌ها پاسخ دهید.

4- مصاحبه را با یک دوست یا همکار تمرین کنید تا مسلط شوید.

5- سعی کنید سوال‌ها را به شیوه متفاوتی از خود بپرسید تا ذهنتان عادت کند.

 

سوالات رایج در جلسه مصاحبه انگلیسی دکتری سراسری و دکتری وزارت بهداشت

در مصاحبه دکتری سراسری و دکتری وزارت بهداشت به زبان انگلیسی چه سوالاتی پرسیده می‌شود؟ در مصاحبه دکتری سراسری و دکتری وزارت بهداشت به زبان انگلیسی، عموما بر اساس رشته تحصیلی و موضوعی که برای پژوهش در سطح دکتری سراسری و دکتری وزارت بهداشت در نظر دارید، سوالاتی از شما پرسیده خواهد شد. هرچه اعتبار علمی دانشگاه بیشتر و رشته شما پرطرفدارتر باشد، احتمالا سوالات نیز بیشتر و پیچیده‌تر می‌شوند. با این حال برخی سوالات در تمام مصاحبه‌ها مشترک هستند و عموما در ابتدای کار برای آشنایی با یکدیگر پرسیده می‌شوند. آشنایی با این سوالات باعث می‌شود که در ابتدای جلسه دچار اضطراب نشوید و راحت‌تر به سایر بخش‌ها بپردازید.

به عبارت دیگر سوالات مصاحبه انگلیسی برای دکتری سراسری و دکتری وزارت بهداشت در دانشگاه های ایران می‌تواند شامل مواردی نظیر توانایی‌های تحقیقاتی و پژوهشی متقاضی، تجربیات آموزشی و حرفه‌ای، اهداف شخصی و حرفه‌ای، موضوع تحقیق، دلایل انتخاب دانشگاه و برنامه تحصیلی، مهارت‌های زبان انگلیسی و موارد مرتبط با رشته تحصیلی متقاضی باشد. این سوالات به منظور ارزیابی دقیق توانایی و مهارت‌های داوطلبان برای ورود به برنامه دکتری سراسری و دکتری وزارت بهداشت در دانشگاه‌های ایران مطرح می‌شود. بهتر است داوطلبان برای مصاحبه انگلیسی دکتری سراسری و دکتری وزارت بهداشت در دانشگاه‌های ایران به طور جدی و دقیق آماده شوند تا بتوانند بهترین عملکرد را در مصاحبه ارائه دهند.

 

 

نمونه سوالات مصاحبه دکتری سراسری و دکتری وزارت بهداشت به زبان انگلیسی

در مصاحبه دکتری سراسری و دکتری وزارت بهداشت یک سری از سوالات به صورت ثابت از داوطلبان پرسیده می‌شود در اینجا اصلی‌ترین سوالات را عنوان کرده‌ایم. معرفی خود به زبان انگلیسی از جمله مواردی است که برای سنجش سطح زبان انگلیسی داوطلبان دکتری سراسری و دکتری وزارت بهداشت در مصاحبه‌های مختلف دانشگاه آزاد و سراسری مورد سؤال قرار می‌گیرد

Tell us about yourself

در پاسخ به این سوال نیازی نیست وارد جزییات شوید، بیشتر درباره فعالیت کاری و موضوعی که به دلیل آن در جلسه مصاحبه هستید صحبت کنید. مثلا بگویید که به تحصیل علاقمند هستید و دوست دارید روی این موضوع کار کنید. در صورتی که وقفه‌ای در تحصیل داشته‌اید، در همین بخش به آن اشاره کنید و دلایل منطقی خود را عنوان نمایید.

What made you choose to do a PhD

دکتری سراسری و دکتری وزارت بهداشت مقطعی نیست که هر کسی سراغ آن برود. باید مصاحبه‌کننده را قانع کنید که دلایل پژوهشی و علمی خاصی برای ورود به این مقطع دارید. در پاسخ به این سوال، چشم‌انداز و هدف خود را توضیح دهید. تاکید کنید که به پژوهش و فعالیت آکادمیک علاقه دارید، زیاد روی نمرات تحصیلی تمرکز نکنید زیرا نمرات تئوری در مصاحبه دکتری سراسری و دکتری وزارت بهداشت به زبان انگلیسی اهمیت ندارد؛ در عوض در صورت انجام کار پژوهشی خلاصه‌ای از آن را عنوان کنید.

What do you plan to do after you complete your PhD

می‌خواهید با مدرک دکتری سراسری و دکتری وزارت بهداشت چه کاری انجام دهید؟ بهتر است در پاسخ به این سوال، جوابی همچون استخدام یا کاریابی را مطرح نکنید. بهتر است بگویید که در ذهنتان یک هدف پژوهشی دارید که می‌تواند در مسیر کارآفرینی و ایجاد افق‌های جدید علمی موثر باشد.

What are your strengths and weaknesses

نقاط ضعف و قوت شما چیست؟ نکات شخصی را فراموش کنید! مصاحبه‌کننده به دنبال پاسخی درباره توانایی‌های شما در زمینه پژوهش و همچنین نقاط ضعفتان در این زمینه است. به عنوان مثال اگر در نوشتن و تحلیل مسائل خوب هستید. درباره نقاط ضعف بهتر است زیاد بزرگنمایی نکنید و فقط به نکات کوچک و سطحی اشاره کنید تا ذهن طرف مقابل درگیر نشود.

What makes you the right candidate for this PhD

به نظر خودتان چرا برای دکتری سراسری و دکتری وزارت بهداشت در این رشته خوب هستید؟ به خصوص وقتی در یک دانشگاه و رشته پرطرفدار در مصاحبه شرکت کنید، زیاد با این سوال مواجه می‌شوید. زیرا تعداد داوطلبان بسیار زیاد است. در پاسخ به این سوال هوشمندانه عمل کنید؛ مصاحبه‌کننده به دنبال کتاب‌هایی که خوانده‌اید یا دوره‌هایی که گذرانده‌اید نیست. او باید حس کند که شما دغدغه این رشته را دارید. در پاسخ به این سوال به سوابق پژوهشی در دوره ارشد و ارتباط آن با پوزیشن فعلی اشاره کنید.

 

سخن پایانی

مصاحبه دکتری سراسری و دکتری وزارت بهداشت به زبان انگلیسی می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد زیرا علاوه بر مهارت در زبان انگلیسی، نیاز به آمادگی ذهنی و علمی برای پاسخ به پرسش‌ها دارد. پیش از هر چیزی، حتما سطح زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید، زیرا هیچ چیز به اندازه روان صحبت کردن در جلسه مصاحبه مهم نیست. پس از آن، در حوزه تخصصی خود اطلاعات کسب کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. درباره پاسخ به سوالات مصاحبه این قاعده کلی را در نظر داشته باشید که اشاره به مسائل تئوری تاثیر خوبی در روند کار ندارد و بهتر است روی امور پژوهشی متمرکز شوید.

نکته: هم اکنون سنجش امیرکبیر به عنوان مجری آماده سازی منابع آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت و منابع آزمون دکتری وزارت بهداشت، بزرگترین مرکز ارائه کنکور مکاتبهای (غیر حضوری) در ایران است.

تهیه بسته های  سنجش امیرکبیر 

علاقهمندان میتوانند جهت دریافت رایگان منابع کنکور کارشناسی ارشد و منابع کنکور دکتری به سایت سنجش امیرکبیر به نشانی www.sanjeshetakmili.ir مراجعه یا با شماره 02144031690 تماس حاصل کنند.

 

نظرتان را بنویسید