مزایا و اثرات ورزش کردن در روزهای پایان هفته

مزایا و اثرات ورزش کردن در روزهای پایان هفته
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
محسن امینی
مزایا و اثرات ورزش کردن در روزهای پایان هفته، در صورتی که با خستگی ورزش مقابله کنید انرژی بدن شما افزایش می یابد. طبق مطالعات انجام شده در دانشگاه جورجیا ورزش باعث افزایش جریان خون می‌شود و اکسیژن سازی به بدن را افزایش می‌دهد. انجام 20 دقیقه ورزش با شدت متوسط در طول روز سه بار در هفته‌ باعث کاهش خواب آلودگی خستگی در زمان کار می‌شود.

افرادی که در روزهای آخر هفته‌ یک یا دو مرتبه ورزش می‌کنند به اندازه افرادی که در طول هفته‌ ورزش می‌کنند، فایده می‌برند. بررسی‌ها بر روی بیش از 60 هزار نفر نشان داده است که ورزش یک یا دو مرتبه در روزهای آخر هفته‌ می‌تواند به اندازه ورزش در طول هفته‌ از میزان احتمال مرگ بکاهد.

بنابراین افرادی که در طول هفته‌ زمان برای ورزش کردن ندارند می‌توانند در روزهای آخر هفته‌ برای این کار وقت بگذارند. یکی از محققان در این باره می‌گوید: میلیون‌ها نفر از ورزش کردن لذت می برند. اما ممکن است نگران باشد که به اندازه کافی نمی کنند. سازمان سلامت جهانی اعلام کرده است که برای کاهش مرگ زودرس افراد باید حداقل 150 ‌دقیقه در طول هفته‌ ورزش کنند.

افرادی که این میزان ورزش می‌کنند، 35 درصد کمتر در معرض خطر مرگ هستند. با انجام این میزان ورزشی، مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی – عروقی 41 درصد و مرگ بر اثر سرطان 21 درصد کاهش می‌یابد. با انجام ورزش در روزهای آخر هفته‌ نیز 30 درصد احتمال مرگ زودرس کاهش می‌یابد و مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی – عروقی و سرطان به ترتیب 40 و 18 درصد کاهش می‌یابد.

بهتر است ورزش را با پیاده روی سریع و با شدت متوسط آغاز کنیم به تدریج می توانید شدت ورزش افزایش دهید. حتی افرادی که به میزان کمی در طول هفته‌ ورزش می‌کنند 29 درصد کمتر از افرادی که اصلا ورزشی نمی‌کنند در معرض مرگ هستند. در مطالعات جدید به نظر می‌رسد که میزان و شدت ورزشی از تعداد تکرار آن در طول هفته‌ مهم‌تر است.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/VANB
نظرتان را بنویسید