ویزیت پزشک متخصص اطفال در منزل

ویزیت پزشک متخصص اطفال در منزل
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
geekgirlnzri

متخصص اطفال در منزل کرج

با وجود خدمات ویزیت پزشک متخصص اطفال در منزل دیگر لازم نیست، منتظر نوبت گرفتن برای ویزیت پزشکان اطفال نباشیم، و یا ساعت های طولانی در اتاق های انتظار که پر از میکروب هستند، در تعامل با دیگر کودکان بیمار منتظر بمانید. اهمیت این موضوع با توجه به همه گیری ویروس کرونا بسیار مهم شد. به خاطر ترس از قرار گرفتن در معرض انواع ویروس والدین را در خانه نگه می دارد. به همین خاطر بسیاری از ویزیت ها و برنامه ی واکسیناسیون کودکان به تاخیر افتاده است. 

پزشک متخصص تمام وسایل و ملزومات لازم را که برای مراقبت از کودک نیاز است، را به همراه خود می آورد، و به اندازه لازم برای تشخیص، درمان و مراقبت برای کودک شما وقت می گذارد. حتی اگر فرزند شما بیمار نباشد، زمانی که ویزیت پزشک در منزل به طور منظم انجام شود، می تواند کودک را بررسی کند، واکسیناسیون را تعیین کند، و بینش عمیق تری در مورد رفتار، عادات غذایی و موارد دیگر از کودک به دست بیاورد. همین موضوع باعث می شود، تا مشکلات کودک شما به موقع شناسایی شود، و احتمال بستری شدن کودک شما را در بیمارستان کاهش دهد. همچنین در موارد ضروری می توانید علاوه بر ویزیت پزشک از خدمات پرستاری در منزل سلامت نوین اعم از وصل سرم در منزل و نوار قلب در منزل و تزریقات در منزل نیز برای کودکان که در خانه درمان می شوند، استفاده کنید.

متخصص اطفال در منزل کرج

ارتباط با ما:02634471270

انواع متخصص اطفال

متخصص غدد اطفال

متخصص غدد اطفال بیماری ها و مشکلات دستگاه غدد درون ریز بدن مانند دیابت در کودکان و… را بررسی می کند.

متخصص نوزاد

متخصص نوزاد مراقبت های لازم از نوزادان در مراحل مختلف زندگی آن ها از قبیل قبل، حین و بعد از تولد را بر عهده دارند. همچنین نوزادان بستری در بخش مراقبت های ویژه و نوزادان نارس توسط این متخصصان درمان می شوند.

متخصص گوارش اطفال

متخصص گوارش اطفال بیماری ها و مشکلات گوارش اطفال از قبیل درد معده، دل پیچه و… را بررسی و درمان می کند.

متخصص مشکلات مغزی، عصبی کودکان

با توجه به این که بیماری ها و اختلالات مغزی، عصبی می تواند بر کل ارگان ها و اندام های بدن تأثیر مستقیم بگذارد، و احتمال تثبیت شرایط و ادامه دار شدن تا زمان بزرگسالی وجود دارد. برای درمان مشکلات مغزی در کودکان این متخصصین گزینه ی مناسبی هستند.

متخصص نفرولوژیست کودکان

متخصص نفرولوژیست کودکان به تشخیص و درمان مشکلات ادراری و کلیوی در کودکان می پردازد.

متخصص دستگاه تنفس کودکان

اگر کودک شما با بیماری های دستگاه تنفسی فوقانی و تحتانی مانند کرونا دلتا یا امیکرون درگیر است، متخصص دستگاه تنفس کودکان برای درمان آن ها بهترین گزینه باشند.

متخصص روماتولوژی کودکان

برای درمان درد های مزمن اسکلتی و اختلالات در ساختار اسکلتی عضلانی بدن مانند آرتریت روماتوئید در دوران کودکی و نوجوانی از مهارت و تجربه متخصص روماتولوژی کودکان استفاده می شود.

متخصص انکولوژی کودکان

سرطان ها فقط در دوران بزرگسالی اتفاق نمی افتند. بلکه در دوران کودکی نیز امکان وقوع وجود دارد. متخصص انکولوژی کودکان به تشخیص، مدیریت و درمان سرطان می پردازد.

متخصص مشکلات قلبی، عروقی کودکان

جهت شناخت بیماری های قلبی، عروقی در اطفال به خصوص در نوزادانی که نمی توانند حرف بزنند، به تبحر خاصی نیاز است.

متخصص تکاملی، رفتاری کودکان

این متخصصان به بررسی نحوه یادگیری، تکامل رفتاری کودک می پردازند، و مشکلاتی مانند اوتیسم و... را تشخیص می دهند.

متخصص طب نوجوانان

مراقبت از نوجوانان در سن 11-21 سالگی توسط این متخصصان انجام می شود.

متخصص مراقبت های ویژه اطفال

متخصص مراقبت های ویژه اطفال به مراقبت و درمان کودکانی که در شرایط بهداشتی ناپایدار قرار دارند، می پردازند. بیشتر فعالیت آن ها در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان انجام می شود.

متخصص مراقبت های اولیه کودکان

معاینات منظم دوره ای کودکان، انجام واکسیناسیون، ارائه توصیه ها و مراقبت های بهداشتی، تشخیص و درمان بیماری های عمومی توسط این متخصصان انجام می شود.

هزینه ویزیت پزشک متخصص در منزل

وظایف متخصص اطفال

کسب اطلاعات

برای تشخیص بیماری در کودکان لازم است، که به جزئیات زندگی بیمار و اطلاعات دقیق و درست دسترسی داشته باشید. متخصص اطفال در منزل به غیر از اطلاعات خواسته شده در سایت به بررسی دیگر مولفه ها از قبیل تحرک، تغذیه و... بیمار می پردازد.

معاینه کودک

معاینه ی کودک شامل بررسی احساس درد در اندام های مختلف، ارزیابی رشد جسمی، عاطفی، اجتماعی کودک، شمارش تنفس، صداهای درون قفسه سینه، تحریک عصب کودک، توجه به تغییر حواس می باشد.

تشخیص بیماری

پزشک کودکان می تواند با توجه به اطلاعات به دست آمده از معاینه نوع بیماری را تشخیص دهند، و اقدامات درمانی لازم را انجام دهند، یا این که متخصص اطفال در منزل از انجام آزمایشات تکمیلی برای تشخیص درست و دقیق بیماری کودک استفاده کند.

درمان کودک

درمان هایی که متخصص اطفال در منزل در پیش می گیرد بر اساس نتایج بدست آمده از: بیمار و اطرافیان او، تجهیزات پزشکی مانند: نوار قلب، آزمایش خون و عکسبرداری ها متفاوت است، که شامل دارو درمانی، تغییر شیوه زندگی و... می باشد.

چه زمانی کودک شما نیاز به ویزیت پزشک در منزل دارد؟

کمبود آب بدن 

در صورتی که چشم های کودک شما فرورفته باشد، و یا بی حال باشد، و یا حتی ممکن است، دهانش چسبناک باشد. تمام موارد گفته شده، نشان دهنده ی کم آبی بدن کودک شما می باشد. همچنین اگر کمتر از سه یا چهار بار در روز ادرار می کند، ممکن است، نشانه بیماری جدی باشد.

تب شدید

زمانی که نوزاد تازه متولد شده ی شما تب داشته باشد، نیاز است، که پزشک کودک شما را معینه کند.

مشکل تنفس

در صورتی که کودک شما در نفس کشیدن مشکل دارد، و یا هنگام تنفس خس خس می کند، یا اگر مکث طولانی بین هر تنفس مشاهده می کنید، بلافاصله برای ویزیت متخصص اطفال در منزل تماس بگیرید.

بی اشتهایی

اگر کودک شما نسبت به خوردن غذا بی میل شده است، و یا به مدت دو روز یا بیشتر مقدار کمتر از حد معمول غذا می خورد، با پزشک خود مشورت کنید.

اسهال

زمانی که کودک شما بیشتر از حد معمول دفع داشته باشد، و مدفوع آبکی تر باشد، دچار اسهال می شود. گاهی همزمان با اسهال ممکن است، علائم دیگری از قبیل تب، از دست دادن اشتها، حالت تهوع، استفراغ، دردهای معده، گرفتگی عضلات و خون و یا مخاط در حرکات روده نیز وجود داشته باشد.

یبوست

اگر دفع مدفوع به خاطر سخت و خشک بودن مدفوع دشوار باشد، یا تعداد دفع کمتر از حد معمول باشد، ممکن است، نشانه ی رژیم غذایی نامناسب و یا یک بیماری جدی باشد.

بیماری های قبلی 

اگر کودک مبتلا به آسم، دیابت، ضعف سیستم ایمنی یا بیماری مزمن دیگری مانند دیابت باشد، احتمال این که سلامتی کودک در تماس با ویروس ها و باکتری ها در خطر قرار بگیرد، زیاد است، به همین خاطر ویزیت پزشک در منزل به طور منظم به پیشگیری از ابتلا به دیگر بیماری ها کمک می کند.

تعرفه ویزیت در منزل 1401

متخصص اطفال چه بیماری هایی را درمان می کند؟

گلو درد

یکی از شایع ترین بیماری ها در بین کودکان که ممکن است، برای آن ها دردناک باشد، گلودرد می باشد. گلودرد که توسط ویروس ایجاد می شود، احتیاجی به آنتی بیوتیک ندارد. در این موارد، هیچ داروی خاصی نیاز نیست، و کودک باید طی 7 تا 10 روز بهتر شود. هم چنین گلودرد می تواند ناشی از عفونت به نام استرپتوکوک گلو باشد، که نیاز به درمان دارد.

گوش درد

درد گوش در کودکان ممکن است، به خاطر دلایل مخلفی از قبیل عفونت گوش (اوتیت میانی)، عفونت گوش به دلیل شنا، سرماخوردگی یا عفونت سینوس و… به وجود بیاید.

عفونت ادراری

عفونت های مثانه (عفونت های دستگاه ادراری) به خاطر تجمع باکتری ها در دستگاه ادراری رخ می دهد. علائم عفونت ادراری می تواند شامل درد یا سوزش هنگام دفع ادرار، تکرر ادرار و نیاز فوری به ادرار کردن، شکم درد، یا درد پهلو یا کمر است.

عفونت پوست

در بیشتر کودکان مبتلا به عفونت های پوستی، برای تعیین مناسب ترین نوع درمان نیاز به انجام آزمایش پوستی است.

برونشیت

برونشیت عفونت مزمن مجاری تنفسی در ریه ها می باشد، و شایع ترین علت آن ویروس است. از علائم این بیماری می توان به سرفه، تب، آبریزش بینی و بدن درد اشاره کرد.

برونشیولیت

برونشیولیت در نوزادان و کودکان خردسال در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا شایع بیشتر اتفاق می افتد، و ممکن است، کودک شما هنگام نفس کشیدن خس خس کند. برونشیولیت اغلب به خاطر ویروسی ایجاد می شود، که نیازی به آنتی بیوتیک ندارد.

آسم و آلرژی

ممکن است، هر کودکی آلرژی پیدا کند، ولی کودکان خانواده هایی که سابقه آلرژی دارند، بیشتر از سایرین حساسیت دارند. کودکان ممکن است، تمایل به آلرژی را از والدین خود به ارث ببرند.

دیابت دوران کودکی

کودکان عمدتاً به دیابت نوع یک مبتلا می شوند. دیابت نوع یک نوعی بیماری که در آن سیستم ایمنی سلول های تولید کننده انسولین را از بین می برد، و بدن دیگر انسولین تولید نمی کند.

اقداماتی که در ویزیت پزشک متخصص اطفال در منزل انجام می شود، عبارتند از:

  • معاینات بدنی
  • واکسیناسیون کودک
  • پزشک مطمئن می شود، که کودک در هر مرحله از رشد، رفتار و مهارت های لازم را داشته باشد.
  • بیماری ها، عفونت ها، آسیب ها و دیگر مشکلات کودک را تشخیص داده، و درمان می کند.
  • در مورد سلامتی، ایمنی، تغذیه و تناسب اندام کودک مشاوره می دهد.
  • به سوالات والدین در مورد رشد و نمو کودک پاسخ می دهد.
  • در صورت نیاز به دیگر تخصص های پزشکی ارجاع می دهد.
  • در صورت نیاز کودک به بستری در بیمارستان یا عمل جراحی هماهنگی لازم را انجام می دهد.
ویزیت پزشک متخصص اطفال در منزل

قیمت متخصص اطفال در منزل

با توجه به این وزارت بهداشت هر سال تعرفه های مختلفی به مراکز ارائه دهنده خدمات پزشکی ابلاغ می کند، و این تعرفه فقط متخص به ویزیت متخصص اطفال در منزل می باشد. زمانی که به دیگر خدمات از قبیل تزریقات احتیاج پیدا کنید، هزینه ی آن ها به طور جداگانه محاسبه خواهد شد.

لینک مرجع https://salamatnovin.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/EJ4v
نظرتان را بنویسید