منابع آزمون کارشناسان رسمی دادگستری

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
منابع آزمون کارشناسان رسمی دادگستری 1400در دو بخش منابع مشترک و اختصاصی دسته بندی می شوند. منابع این آزمون برخلاف سایر آزمون های سراسری، به شکل رسمی اعلام نمی شود، لذا داوطلبان برای اطلاع از مواد امتحانی رشته مورد نظر خود باید با تحقیق در مورد منابع آزمون کارشناسان رسمی دادگستری اطلاعات لازم را بدست آورند.



داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری، جهت موفقیت در این آزمون لازم است تا در مورد منابع آزمون کارشناسان رسمی دادگستری 1400 اطلاعات کافی داشته باشند. داوطلبان برای اطلاع از منابع این آزمون لازم است با تحقیق در این رابطه، مواد امتحانی آزمون استخدامی کارشناس رسمی دادگستری را شناخته و اطلاعات کافی در این خصوص را کسب نمایند.

منابع این آزمون دارای دو قسمت منابع اختصاصی و منابع مشترک است. منابع مشترک شامل منابعی مانند قوانین مربوط به حرفه کارشناس رسمی دادگستری است. منابع تخصصی نیز شامل منابع درسی مربوط به هر کد رشته تخصصی می باشد. مطالعه هر دو بخش این منابع برای کسب نمره قبولی در بخش اول این آزمون ( امتحان کتبی ) ضروری است. لذا در ادامه مقاله برای آشنایی با این منابع به بررسی منابع و مواد امتحانی آزمون کارشناسان رسمی دادگستری 1400 می پردازیم.



منابع آزمون کارشناسان رسمی دادگستری 1400
آزمون کارشناس رسمی دادگستری، به منظور استخدام افراد متخصص در رشته های مختلفی مانند عمران، تاسیسات، آتش نشانی، حسابداری و ... برگزار می شود. واجدین شرایط شرکت در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری پس از قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی می بایست دوره کارآموزی خود را نیز با موفقیت پشت سر بگذارند تا موفق به اخذ پروانه کارشناس رسمی شوند.



کارشناسان رسمی دادگستری پس از دریافت این پروانه می توانند در پرونده هایی که در حوزه تخصص قاضی نیست، اظهار نظر نموده و بدین صورت در تسریع روند جلسه دادگاه سهیم باشند. یکی از مهم ترین مراحل موفقیت در این آزمون انتخاب منابع درست جهت کسب آمادگی در آزمون کارشناس رسمی دادگستری می باشد. منابع آزمون کارشناسان رسمی دادگستری دارای دو بخش مشترک و اختصاصی است و داوطلبان این آزمون برای کسب نمره قبولی، لازم است تا هر دو بخش را به صورت کامل مطالعه کنند.



منابع مشترک آزمون کارشناسان رسمی دادگستری 1400



این منابع بین تمامی رشته های ارائه شده در آزمون کارشناس رسمی دادگستری، مشترک می باشد. منابع مشترک شامل قوانین و مقرراتی است که کارشناسان دادگستری باید در مورد آن ها اطلاعات کافی داشته باشند که شامل موارد زیر هستند:



ماده 187 مربوط به قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی

آیین نامه اجرایی مربوط به ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی که در تاریخ 27 بهمن ماه 1397 به تصویب قوه قضاییه رسیده است.

مواد قانونی مربوط به حرفه کارشناسی در قوانین آیین دادرسی کیفری و مدنی

قوانین مربوط به کانون کارشناسان دادگستری که در تاریخ 18 فروردین 1381 به تصویب رسیده است.

آیین نامه اجرایی قانون مربوط به کارشناسان رسمی دادگستری



منابع اختصاصی آزمون کارشناسان رسمی دادگستری 1400



منابع تخصصی آزمون کارشناسان رسمی دادگستری برای هر رشته متفاوت می باشد که در جدول زیر مهم ترین دروس برای هر رشته ارائه شده است. برای موفقیت در این آزمون لازم است تا سایر دروس تخصصی هر رشته در کنار مواد امتحانی مذکور در جدول مطالعه شود.



رشته دروس مهم
کارشناس رسمی امور بیمه اصول بیمه - بیمه اموال، اشخاص، مسئولیت و مهندسی
کارشناس رسمی راه و ساختمان دروس سازه ای، انواع جوش، قوانین مربوط به بیمه مهندسی و احداث بنا
کارشناس رسمی نقشه برداری نقشه برداری، فتوگرامتری 
کارشناس رسمی امور ثبتی آیین نامه های ثبتی، مباحث حقوقی ثبت 
کارشناس رسمی امور بانکی اصول بانکداری، بانکداری داخلی
کارشناس رسمی امور مالیاتی قوانین مالیاتی و انواع مالیات ها و حسابرسی مالیاتی
کارشناس رسمی امور بورس و اوراق بهادار بورس داخلی و بین الملل، سیاست های پولی و مالی مرتبط با بورس
کارشناس رسمی امور حسابداری و حسابرسی حسابداری صنعتی و محاسباتی
کارشناس رسمی نفقه مباحث حقوقی مرتبط با انواع نفقه و مهریه
کارشناس رسمی امور وسائل نقلیه موتوری زمینی و تصادفات قوانین راهنمایی رانندگی، مباحث مکانیکی موتورهای خودرو
کارشناس رسمی امور آتش نشانی و آتش سوزی فیزیک حریق، شناخت مواد آتش زا و مدیریت بحران
کارشناس رسمی امور فیلمسازی عکاسی سینما مباحث تخصصی مرتبط با عکس، اصول فیلمبرداری و تجهیزات سینمایی
کارشناس رسمی عمران مقررات ملی ساختمان، شناخت سازه های ساختمانی
کارشناس رسمی معماری و شهرسازی مبانی شهرسازی، اقتصاد شهری 
کارشناس رسمی روابط کار و کارگری دروس مرتبط رشته بیمه و حقوق با مباحث کار 
کارشناس رسمی بررسی اسناد و مدارک شناخت انواع اسناد، جعل مدرک و مباحث حقوقی مربوطه 
کارشناس رسمی تشخیص اصالت خط امضاء اثر انگشت خط شناسی، شناسایی انواع امضاها و مباحث مربوط به تعیین قدمت خط
کارشناس رسمی امور آب مباحث مربوط به مهندسی آب
کارشناس رسمی امور گمرک قوانین و اصطلاحات مربوط به گمرک و صادرات و واردات
کارشناس رسمی اشیاء عتیقه و موزه‌ باستان شناسی، سکه شناسی، توانایی خوانده کتیبه برای تعیین قدمت
کارشناس رسمی صنایع نفت و پتروشیمی مهندسی حفاری، مخازن و اصول حفاری


تمامی جزئیات ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری، از جمله شرایط و مدارک ثبت نام از طریق دفترچه ثبت نام این آزمون اطلاع رسانی می گردد. برای مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون کارشناس رسمی دادگستری مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

بیشتر بخوانید: دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی رسمی دادگستری





منابع پیشنهادی آزمون کارشناسان رسمی دادگستری 1400
تنوع منابع آزمون کارشناسان رسمی دادگستری برای داوطلبان این آزمون زیاد نیست اما توجه ویژه به مطالعه دقیق این منابع در کنار منابع کمک آموزشی و کمک درسی مانند کتاب های چاپ شده در هر یک از رشته های این آزمون و جزوات کمک آموزشی می تواند برای تضمین قبولی داوطلبان و راهیابی به مرحله دوم آزمون که مصاحبه حضوری است، مفید باشد.



دقت داشته باشید این منابع باید در کنار منابع آزمون کارشناسان رسمی دادگستری 1400 مطالعه شوند و نباید آن ها را جایگزین منابع اصلی این آزمون نمود. این کتاب ها و جزوات کمک آموزشی، باید شامل تمامی مباحث اصلی که در آزمون کارشناسان دادگستری از آن ها سوال طرح می شوند، باشند. علاوه بر این، لازم است تا نمونه سوالات مربوط به هر یک از دروس مورد امتحان نیز در این کتاب ها و یا جزوات وجود داشته باشد.



دقت داشته باشید که مطالب موجود در این کتاب ها، باید در مهلت شروع مطالعه تا زمان برگزاری آزمون کارشناسان رسمی دادگستری به شما در درک و یادگیری بهتر مطالب کمک کنند. بنابراین لازم است تا این مطالب به صورت کم حجم و ترجیحا دارای خلاصه نویسی های مفید برای مرور سریع باشند. از این رو از خرید کتاب های پرحجم یا دارای مطالب غیر مفید خودداری کنید.



از بین ناشرانی که در زمینه چاپ کتاب های کمک آموزشی برای مطالعه در کنار منابع آزمون کارشناسان رسمی دادگستری فعالیت دارند، کتاب های آزمون اختصاصی هر رشته و کتاب های تک درس از نشر نوآور، کتاب های ویژه آزمون کارشناسان دادگستری از نشر سری عمران و کتاب های آزمون از نشر حرفه، از کتاب های مفید برای مطالعه در کنار منابع اصلی این آزمون می باشند.



دقت داشته باشید که برای نتیجه گیری بهتر از مطالعه این کتاب ها، بهتر است تا تهیه هر منبع کمک آموزشی در هنگام تصمیم گیری برای شروع مطالعه به منظور شرکت در این آزمون انجام شود و به ماه های انتهایی نزدیک به آزمون موکول نشود.

بیشتر بخوانید: سایت آزمون کارشناسان رسمی دادگستری









مشاوره منابع آزمون کارشناسان رسمی دادگستری 1400
در کنار تهیه منابع آزمون کارشناسان رسمی دادگستری، شیوه مطالعه برای این آزمون نیز به اندازه انتخاب منابع درست دارای اهمیت است. قدم اول در راه رسیدن به موفقیت در این آزمون، داشتن برنامه ریزی منظم، قابل انعطاف و مهم تر از همه قابل اجرا است. تقریبا بیشتر داوطلبان این آزمون، در زمانی که خود را برای شرکت در این آزمون آماده می کنند، شاغل هستند و این موضوع اهمیت برنامه ریزی صحیح را دو چندان می کند.



موضوع دیگری که لازم است تا به آن توجه داشته باشید، اولویت بندی مطالعه منابع آزمون کارشناسان رسمی دادگستری است. در این اولویت بندی باید ابتدا منابع با ضریب بالاتر مطالعه شوند، زیرا پاسخ صحیح به سوالات این منابع در مقایسه با سایر منابع، در ارتقا امتیاز کل شما تاثیر بیشتری خواهد داشت. این منابع باید به شکل منظم و همراه با منابع کمک آموزشی و جزوات مربوطه، چندین بار مطالعه شوند.



مطالعه و مرور مکرر این منابع تا روز پیش از آزمون باعث تثبیت مطالب و عدم فراموشی و افزایش تسلط داوطلبان خواهد شد. نکته حائز اهمیت دیگر در رابطه با مطالعه منابع آزمون کارشناسان رسمی دادگستری، تهیه خلاصه نویسی و یا حاشیه نویسی از این مطالب است. این خلاصه نویسی و یا حاشیه نویسی ها می تواند در کتاب یا منبع مورد مطالعه و یا به صورت جداگانه در برگه نوشته شود.



دقت داشته باشید که این مطالب نوشته شده باید علاوه بر کم حجم بودن، دربرگیرنده کل مطالبی باشند که شما برای شرکت در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری مطالعه کرده اید و بتوانید پس از خواندن آن ها در فاصله چند روز پیش از آزمون، مباحث مطالعه شده را به یاد آورید و برای شرکت در آزمون آمادگی کافی را داشته باشید. در پایان ذکر این نکته ضروری است که در تهیه منابع کمک آموزشی افراط نکنید. تهیه یک منبع استاندارد و با کیفیت و مطالعه کامل آن در کنار منابع اصلی، برای کسب نمره قبولی در این آزمون کافی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج آزمون کارشناسان رسمی دادگستری







کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص منابع آزمون کارشناسان رسمی دادگستری و قبولی در آن را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفن هیوا در اختیار متقاضیان این آزمون قرار دهند. پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام استخدام هیوا باشید تا از تمامی اخبار مرتبط با آزمون کارشناسان رسمی دادگستری و قوه قضاییه مطلع گردید.

در ادامه بخوانید: ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه



سوالات متداول


1- منابع آزمون کارشناسان رسمی دادگستری چیست ؟
منابع آزمون کارشناسان رسمی دادگستری به دو دسته منابع مشترک و اختصاصی تقسیم می شود که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.




2- از چه طریقی می توان منابع آزمون کارشناسان رسمی دادگستری را دریافت کرد؟
منابع این آزمون برخلاف سایر آزمون ها به شکل رسمی اعلام نمی شود و داوطلبان با تحقیق از می توانند از منابع این آزمون مطلع گردند البته منابع این آزمون در متن مقاله نیز قرار داده شده است.




3- منابع مشترک آزمون کارشناسان رسمی دادگستری شامل چه مواردی می باشد؟
این منابع شامل قوانین و مقرراتی است که کارشناسان دادگستری باید در مورد آن ها اطلاعات کافی داشته باشند که به طور کامل در متن مقاله معرفی شده است.

منبع : منابع آزمون کارشناسان رسمی دادگستری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/GBzK
نظرتان را بنویسید