منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم و مهندسی محیط زیست

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
یکی از مهم ترین بخش های آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد علوم و مهندسی محیط زیست 1400 ، شناسایی منابع مناسب و مفیدی می باشد که اگر به درستی انتخاب شده باشد ، داوطلبان را به کسب رتبه قبولی در رشته مورد نظرشان نزدیک می کند . از این رو به داوطلبان توصیه می شود با برنامه ریزی حساب شده و دقیقی برای مطالعه آن ها اقدام نمایید .




علوم و مهندسی محیط زیست یکی از رشته های امتحانی گروه کشاورزی و منابع طبیعی است . داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد این رشته را به عنوان مجموعه امتحانی خود انتخاب می کنند ، می توانند در یکی از رشته گرایش های آن در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل بپردازند .

مجموعه علوم و مهندسی محیط زیست شامل گرایش هایی است که در 1 کد ضریب دسته بندی شده اند . متقاضیان می بایست به ضرایب دروس هر رشته گرایش که در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد درج شده توجه نموده و بر اساس آن برنامه ریزی خود را انجام دهند تا به نتیجه مطلوب یعنی قبولی در آزمون ارشد دست یابند . به عبارت دیگر باید پس از انتخاب رشته گرایش مورد علاقه خود ، دروسی که ضرایب بالاتری دارند را بیش تر مورد توجه قرار داده و منابع کارشناسی ارشد مربوط به آن دروس را با دقت بیشتری مطالعه نمایند .

با توجه به این که متقاضیان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز در همان آزمون جامعی که سازمان سنجش برگزار می کند ، شرکت می نمایند این منابع برای این داوطلبان نیز مفید و قابل استفاده خواهد بود .











منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم و مهندسی محیط زیست 1400
مجموعه علوم و مهندسی محیط زیست در کنکور کارشناسی ارشد شامل گرایش های زیر در هر کد ضریب می باشد .


کد ضریب 1 : رشته علوم و مهندسی محیط زیست گرایش های مدیریت و حفاظت تنوع زیستی ، ارزیابی و آمایش سرزمین و آلودگی های محیط زیست



کلیه علاقه مندان به ادامه تحصیل در هر یک از این رشته گرایش ها بدون توجه به عنوان رشته کارشناسی خود می توانند منابع کارشناسی ارشد علوم و مهندسی محیط زیست را مطالعه کرده و در کنکور کارشناسی ارشد این رشته شرکت نمایند . در ادامه به معرفی منابع ارشد علوم و مهندسی محیط زیست می پردازیم . متقاضیان می بایست قبل از تهیه منابع بر اساس دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 دروس امتحانی مربوط به هر گرایش و ضرایب آن ها را بررسی نمایند .



عناوین دروس امتحانی منابع 
زبان عمومی و تخصصی ( انگلیسی ) عمومی : 1 - کتاب گرامر کاربردی زبان انگلیسی، شهاب اناری و همکاران، انتشارات مبتکران. 2 - کتاب گرامر زبان انگلیسی، عباس فرزام، انتشارات باستان. 3 - کتاب تافل رهنما، ابراهیم نظری تیموری، انتشارات رهنما. 4 - کتاب 504 واژه ضروری تافل، انتشارات جنگل.

تخصصی : 1 - انگلیسی تخصصی و فرهنگ لغات محیط زیست، دکتر جعفر نوری 2 - فرهنگ 2 سویه علوم محیط زیست، دکتر منوری
آلودگی های محیط زیست 1 - مهندسی محیط زیست، دکتر عباسپور 2 - آلودگی های محیط زیست، دکتر مینو دبیری 3 - آلودگی آب و خاك و هوا دکتر افیونی 4 - آلودگی های محیط زیست ، دکتر حسن هویدی
اکولوژی حیات وحش 1 - بوم شناسی کربس ترجمه دکتر عبدالحسین وهاب زاده 2 - بوم شناسی و مدیریت حیات وحش، دکتر منصور مصداقی
3 - Ecological Methodology Charles Krebs
شناخت و حمایت محیط زیست 1 - شناخت محیط زیست، عبدالحسین وهاب زاده 2 - مبانی محیط زیست، عبدالحسین وهاب زاده 3 - اکولوژی، دکتر اردکانی 4 - اکولوژی عمومی، دکتر نیشابوری 5 - اکولوژی عمومی، دکتر رضا قربانی
ارزیابی محیط زیست 1 - شالوده آمایش سرزمین، دکتر مجید مخدوم 2 - مقدمه ای بر ارزیابی زیست محیطی، دکتر منوری و دکتر شریعت 3 - ارزیابی و برنامه ریزی محیط زیست با استفاده از سامانه های اطلاعات جغرافیایی (GIS)
بیولوژی و شناخت حیوانات شکاری 1 - راهنمای صحرایی پستانداران ایران، هوشنگ ضیایی 2 - پرنده شناسی، دکتر منصور مصداقی 3 - راهنمای پرندگان ایران، جمشید منصوری




مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز آماده اند از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 1400 را به بهترین شکل ممکن برای داوطلبان انجام داده و آنها را در تهیه بهترین منابع کارشناسی ارشد یاری نمایند .

در ادامه بخوانید: دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور کارشناسی ارشد











سوالات متداول


1- مهمترین منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم و مهندسی محیط زیست چیست ؟
تمامی منابع کنکور ارشد این رشته در متن مقاله ارائه شده است .




2- نحوه ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد 1400 چگونه است ؟
برای ثبت نام آزمون ارشد که راهنمای آن در متن مقاله نیز موجود است باید از طریق سایت سازمان سنجش و در موعد مقرر اقدام نمایید .




3- زیر گروه های رشته علوم و مهندسی محیط زیست برای کارشناسی ارشد چیست ؟
بعضی از رشته های امتحانی دارای گرایش های متفاوتی در کنکور ارشد هستند که در متن مقاله به آن ها اشاره شده است .

منبع : منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم و مهندسی محیط زیست
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/AV0l
نظرتان را بنویسید