نحوه اتصال دو فنس به هم؛ چطور فنس را وصل کنیم؟

نحوه اتصال دو فنس به هم؛ چطور فنس را وصل کنیم؟
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
فولاد توفیقی

از آنجا که فنس‌ها به صورت رولی با طول محدود به بازار عرضه می‌شوند، جهت حصارکشی اطراف یک باغ چندصد متری باید هر رول فنس را به رول دیگر متصل نمود. به عنوان مثال اکثر فنس‌ها 15 متر طول دارند؛ بنابراین برای حصارکشی زمینی به محیط 1500 متر باید تعداد 100 عدد فنس را به هم وصل کرد! آیا می‌دانید اتصال فنس ها به چه شکل است؟
اگر با روش اتصال دو فنس آشنایی ندارید، راهنمای اتصال دو فنس به دردتان خواهد خورد. در این راهنما به دنبال پاسخ به این سوال هستیم که چطور دو فنس رو بهم وصل کنیم؟ با ما همراه باشید.

روش اتصال دو فنس به هم به صورت کامل

اگر برای فنس کشی زمینی به محیط چندصد متر یا حتی چندهزار متر به بازار آهن مراجعه کنید، متوجه می‌شوید توری حصاری طول محدودی دارد (لازم به ذکر است بیشتر توری‌های فلزی 15 متری هستند). بنابراین در طول فنس کشی باید هر رول توری به رول دیگر متصل گردد. در این مواقع این سوال مطرح می‌شود که نحوه اتصال دو فنس به همدیگر چطور است؟
بدیهی است اتصال چند فنس به همدیگر اصلا استحکام کافی ندارد و با کوچکترین ضربه سرنگون می‌گردد. از همین بابت در طول مسیر حصارکشی ابزاری به نام پایه فنس کاشته می‌شود. بارگذاری پایه فنس ضمن آسان کردن فرآیند اتصال توری حصاری دو به دو به یکدیگر، به سرپا ماندن فنس‌های به هم متصل شده کمک می‌کند.

آیا اتصال دو فنس به یکدیگر در متراژ بالا امکان پذیر است؟

کاملا مشخص است فنس به دلیل عرض کم روی زمین نمی‌ایستد و فورا سرنگون می‌شود. حال اگر بحث اتصال چند فنس به همدیگر مطرح باشد، قضیه سخت‌تر و پیچیده‌تر هم خواهد شد. هرچه متراژ بالاتر می‌رود، شما ناچارا باید تعداد بیشتری از فنس‌ها را به هم متصل کنید. اما نیازی به نگرانی نیست! چنانچه پایه فنس‌ها را به صورت اصولی نصب کرده باشید، اتصال هزاران فنس به یکدیگر هم امکان پذیر خواهد بود.

آموزش مرحله به مرحله؛ نحوه اتصال دو فنس به هم

زمان آن رسیده تا به سوال اصلی این راهنما پاسخ دهیم: "اتصال فنس ها به چه شکل است؟" در این بخش روش اتصال دو فنس را به صورت مرحله به مرحله آموزش می‌دهیم. با مطالعه این بخش یاد می‌گیرید که چگونه باید دو به دو فنس‌ها را به همدیگر وصل نمود تا پروژه حصارکشی تکمیل شود یا حداقل از نحوه انجام آن مطلع خواهید شد.

"جهت درک هرچه بهتر آموزش اتصال دو فنس به هم فرض کنید قصد حصارکشی زمینی به محیط 1000 متر را داریم؛ با این دید آموزش را پیش می‌بریم."

  1. محاسبه محیط زمین
  2. خرید فنس و پایه فنس
  3. تعیین محل کاشت فنس
  4. حفر چاله جهت بارگذاری پایه فنس
  5. بارگذاری لوله فنس
  6. اتصال دو فنس به یکدیگر

محاسبه محیط زمین

در اولین گام باید متراژ زمین مدنظر برای حصارکشی را محاسبه کنید. این کار از دو منظر اهمیت دارد. اول اینکه با محاسبه محیط زمین می‌توان میزان فنس و تعداد پایه فنس‌های مورد نیاز را به دست آورد. از طرفی به دست آوردن محیط زمین در زمان حفر چاه برای کاشت پایه فنس بسیار مهم است.
از آنجا که محیط زمین مدنظر ما 1000 متر است، ما نیاز به 1000 متر فنس داریم. از طرفی طبق استاندارد می‌بایست در هر 2، 3 یا 4 متر یک پایه فنس نصب شود. برای کاهش بودجه ما به ازای هر 4 متر یک پایه فنس نصب خواهیم کرد. با تقسیم 1000 بر 4 می‌توان فهمید ما به 250 پایه فنس هم نیاز خواهیم داشت.

خرید فنس و پایه فنس

در این مرحله باید برای خرید فنس و خرید پایه فنس دست به کار شویم. چنانچه به دنبال یک مرجع خوب برای خرید توری حصاری هستید، می‌توانید به آدرس اینترنتی زیر مراجعه کنید:

https://fouladtofighi.com/%D8%AA%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AD%D8%B5%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%81%D9%86%D8%B3-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA/

این وبسایت فنس و پایه فنس را با قیمت ایده آل به فروش می‌رساند.

فراموش نکنید فنس‌ها انواع مختلفی دارند، برای مثال اگر قصد جلوگیری از ورود حیوانات وحشی به داخل باغ را دارید، می‌بایست توری‌های ریزبافت را خریداری کنید. این فنس‌ها از سایز چشمه کوچکتری برخوردار هستند. یا اگر امنیت برایتان بسیار مهم است، باید دست روی فنس‌هایی با ضخامت بیشتر و ارتفاع بلندتر بگذارید. 

طبق محاسبات قبلی متوجه شده‌ایم نیاز به 1000 متر فنس و 250 عدد لوله فنس داریم. 

تعیین محل کاشت فنس

در این مرحله باید محل کاشت فنس را مشخص نمایید. معمولا برای اینکه اتصال فنس‌ها به بهترین نحو انجام شود، می‌بایست فاصله پایه فنس‌ها از هم 2 متر باشد. البته این کار نیاز به صرف بودجه زیادی دارد. پس چنانچه بودجه پروژه برایتان اولویت محسوب می‌شود، بهتر است طبق راهنما هر چهار متر یک لوله فنس بارگذاری کنید.

شما می‌توانید با یک متر ساده هر 4 متر از زمین را علامت گذاری کنید. به این ترتیب محل کاشت هر پایه فنس مشخص خواهد شد.

حفر چاله جهت بارگذاری پایه فنس

در قدم بعدی جهت اتصال فنس به هم باید مناطق علامت گذاری شده را به اندازه نیم متر بکَنید. برای این کار می‌توانید از ابزارهایی نظیر بیل و کلنگ استفاده کنید، اما انرژی زیادی از شما خواهد گرفت. پس بهتر است از ابزارهای بهتر نظیر چاله کن موتوری کمک بگیرید.

بارگذاری لوله فنس

در این مرحله از متصل کردن فنس‌ها باید پایه فنس‌ها را در محل چاله‌ها جاگذاری کنید. سپس آنها را با استفاده از بتن ریزی سر جای خود نگه دارید. بهترین مصالح برای بتن ریزی لوله فنس‌ها بتن با عیار 150 است. البته دقت کنید که در زمان بتن ریزی لوله فنس کاملا صاف باشد. چنانچه در زمان بتن ریزی لوله کج شده باشد، بعدا نمی‌توان هیچ اقدامی برای صاف کردن آن انجام داد. پس از بتن ریزی باید چند روزی منتظر بمانید تا بتن کاملا خشک شود.

اتصال دو فنس به یکدیگر

در آخرین مرحله از راهنمای اتصال دو فنس به هم باید توری خریداری شده را باز کنید. اکنون می‌بایست با استفاده از سیم مفتولی توری را به پایه اول متصل نمایید. سپس توری را کشیده و در مسیر هر زمان به پایه فنس بعدی رسیدید، مجددا با استفاده از سیم مفتول توری را به پایه متصل نمایید.

 

گاهی اوقات رول فنس قبل از رسیدن به پایه بعدی به پایان می‌رسد. در این مواقع باید فنس را با استفاده از سیم مفتول به رول فنس بعدی متصل نمایید.
به همین سادگی شما توانستید با 1000 متر فنس و 250 عدد پایه فنس، زمینی به محیط 1000 متر را حصارکشی کنید.

تهیه فنس و پایه فنس با کیفیت عالی و استاندارد

فکر می‌کنم راهنمای اتصال دو فنس به هم برایتان مفید و کاربردی بوده باشد. اکنون شما می‌دانید روش اتصال دو فنس به هم چگونه است. اما یک سوال بسیار مهم وجود دارد: فنس و پایه فنس با کیفیت را از کجا تهیه کنیم؟ اگر دقت کرده باشید در دومین گام از آموزش خود سایتی را برای خرید فنس و لوله فنس معرفی کردیم. نام این سایت فولاد توفیقی است. علت نام بردن از صنایع فولاد توفیقی به عنوان مرجع خرید بی ربط نبود...
ما از افراد زیادی پیرامون مرجع خرید توری حصاری و لوله فنس پرس و جو کردیم که بسیاری از افراد این سایت را معرفی کردند. فولاد توفیقی محصولات خود را به صورت مستقیم از کارخانه به دست مشتری می‌رساند، در نتیجه قیمت محصولات آن بسیار مناسب و به صرفه است. همچنین در زمان خرید به مشتری مشاوره تخصصی می‌دهد. از طرفی محصولات فولاد توفیقی کیفیت فوق العاده‌ای دارند. بنابراین خرید از این سایت به تمام افراد توصیه می‌شود.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/3o8Q
نظرتان را بنویسید