روش های ذخیره سازی پالت

روش های ذخیره سازی پالت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
takinplast

روش های مختلفی برای ذخیره سازی پالت های پلاستیکی وجود دارد که ادامه به رایج ترین آنها پرداخته می شود :

رایج ترین روش های ذخیره پالت

چیدمان بلوک: در طبقه انبار، خطوط با چیدن پالت ها با بارهای واحد روی هم ایجاد می شود. فاصله ارتفاعی که در آن بارهای مختلف نگهداری می شود به وضعیت پالت، وزن آن و توانایی لیفتراک بستگی دارد.

از عرشه ها و پست ها برای ساخت قاب های انباشته استفاده می شود. این ها از یک مکان به مکان دیگر قابل حمل هستند. بارهای غیر قابل انباشته با استفاده از این قاب های انباشته ذخیره می شوند. این قاب ها امکان قرار گرفتن در ارتفاعات بسیار زیاد را فراهم می کنند. در زمان‌های شلوغ، کسب‌وکارها نیز از آنها به‌عنوان قفسه موقت استفاده می‌کنند.

قفسه پالت تک عمیق: این چیدمان دسترسی به هر پالت را به طور جداگانه آسان می کند. در نتیجه، پرسنل می توانند بلافاصله هر پالت را در محل خود تعویض کنند. این قفسه را می توان به روش های مختلفی راه اندازی کرد و هر پالت در ارتفاع متفاوتی قرار گرفت. بسیاری از افراد از این تکنیک استفاده می کنند. تنها عیب چنین سیستمی این است که به فضای زیادی نیاز دارد.

قفسه پالت دوتایی: این یک نسخه دو پشته ای از سیستم قفسه تک عمقی است. به حداقل رساندن نیاز به راهروهای متعدد کمک می کند. پالت ها را باید با استفاده از یک لیفتراک دوبل مخصوص از قفسه جدا کرد.

درایو-این Rack: هر یک از اینها پنج تا ده بار پالت را نگه می دارد. دارای خطوط ورودی است که دسترسی لیفتراک به پشته را برای قرار دادن و برداشتن بارهای پالت در شمع آسان می کند. این امر حمل بارها را راحت تر می کند. با این حال، استفاده از لیفتراک کاری پر زحمت و وقت گیر می شود زیرا فضای کمتری ارائه می شود زیرا کار با آن چالش برانگیز می شود.

مزایای ذخیره سازی پالت 

پالت ها به کسب و کارهای ذخیره سازی مزیت استراتژیک و رقابتی می دهند. ذخیره سازی دستی یک گزینه در غیاب پالت سازی است، اما می تواند فضای بیشتری را اشغال کند. بنابراین، استفاده از پالت ها به بهبود دشواری جابجایی اقلام کمک می کند.

مزایای پالت

برخی از مزایای استفاده از پالت به شرح زیر است

حمل و نقل بهتر و رسیدن یا ارسال به موقع محصولات با تخلیه و بارگیری سریعتر امکان پذیر می شود. مدیریت کامیون‌های تحویل سازمان‌دهی‌شده‌تر و ساده‌تر است.

پالت سازی به مکانیزه کردن فرآیندهای ذخیره سازی و حمل و نقل کمک می کند و نیاز به نیروی کار را کاهش می دهد. در نتیجه، کار دستی و مشکلات آن تا حد زیادی کاهش می یابد.

محصولات حساس به دما بهتر محافظت می شوند - کالاهای فاسد شدنی که در انبارها بدون کنترل دما نگهداری می شوند، در هنگام نگهداری در پالت ها خطر فاسد شدن کمتری دارند.

احتمال آسیب کمتر - پالت ها به عنوان ابزار محافظ عمل می کنند و اقلام را ایمن نگه می دارند. آنها نمی توانند بیفتند یا کوبیده شوند زیرا در هنگام نگهداری و حمل و نقل به طور مناسب روی هم چیده شده اند.

کارگران ایمن تر هستند - با اشتغال کمتر، خطر آسیب کارگران کاهش می یابد. این کار از افتادن اقلام روی کارگران یا آسیب سایشی ناشی از لبه های تیز جلوگیری می کند.

انباشتن پالت ها را می توان قبل از حمل و نقل یا حتی در حین حمل و نقل بهتر برنامه ریزی کرد زیرا عملاً همه پالت ها اندازه های از پیش تعریف شده ای دارند که با معیارهای تعیین شده تعیین شده است.

لینک مرجع https://takinplast.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/26YM
نظرتان را بنویسید