بهترین روش جمع بندی شیمی کنکور سراسری

بهترین روش جمع بندی شیمی کنکور سراسری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو

اهمیت جمع بندی مباحث کنکور سراسری، برای همه داوطلبا مشخصه. شیمی به خاطر ساختار مفهومی-محاسباتی که داره لازمه تا تمام مطالب خونده شده در بازه های زمانی مشخصی با استفاده از روش های اصولی مثل آزمون و تحلیل آزمون مرور و طبقه بندی بشه.

 

 

به خاطر زیاد بودن حجم مطالب و تایم کمی که داوطلبای کنکوری دارن، ممکنه در دوران آمادگی برای کنکور مطالعه خیلی پراکنده ای داشته باشن و ندونن در این روزای آخر باقی مونده به کنکور چه جوری می تونن این مباحث رو به درستی در ذهنشون جمع بندی کنن.

مرحله جمع بندی مهم ترین مرحله آمادگی برای کنکور سراسریه، جمع بندی درست و اصولی فاکتور مهمی برای موفقیت در کنکور سراسری محسوب میشه. شیمی یکی از درسای مهم در کنکور تجربی و ریاضی محسوب میشه. شیمی درسیه که به خاطر زیاد بودن فرمول و راه حلاش احتیاج به مرور در زمانای مشخصی داره و اگه به خوبی مباحث مرور بشن می تونه تاثیر خیلی خوبی رو رتبه و ترازتون داشته باشه.

 

صفر تا صد جمع بندی شیمی از نظر رتبه های برتر

از نظر سطح علمی در کنکور سراسری سه دسته داوطلب داریم که در همه درسا نحوه جمع بندی برای این داوطلبا با هم متفاوته و با توجه به سطح علمی هر داوطلبی تعیین میشه. اما مراحل جمع بندی به طور کاملا یکسان انجام میشه.

 

مراحل جمع بندی درس شیمی

 

مشخص کردن وضعیت خودتون در تمام مباحث

 

جدولی مطابق جدول زیر آماده کرده و تمام مباحث شیمی کنکور سراسری رو نوشته و وضعیت خودتون رو در هر مبحثی مشخص می کنین. هدف از انجام این کار دونستن شرایط واقعیتونه چون هر شخصی با دیدن شرایط خودش در تمام مباحث درسی، برنامه ای که باعث بهتر کردن وضعیت خودش میشه به ذهنش میرسه و باعث میشه تا بدونه برای مرور هر مبحث چه قدر زمان بذاره و چه کارایی انجام بده تا راندمان کارش بالاتر بره.

 

نام درسمبحثوضعیت مطالعهوضعیت تستمیانگین درصد
شیمیقدر هدایای زمینی را بدانیمخوبکم70
آسایش و رفاه در سایه شیمیضعیفزیاد10
پوشاک، نیازی پایان نا پذیرمتوسطمتوسط20

 

همون طور که می دونین شیمی یکی از دروس تخصصی در کنکور رشته ریاضی و تجربیه. این درس بالاترین ضریب رو در زیر گروه 2 تجربی داره که رشته دارو سازی در این زیر گروه هست داوطلبایی که علاقه به قبولی در این رشته دارن با استفاده از کارنامه قبولی داوطلبا در این رشته و مقایسه با وضعیت خودشون میزان تلاشی که باید برای رسیدن این رشته داشته باشن رو به دست بیارن.

بیشتر بخوانید : کارنامه قبولی رشته داروسازی دولتی

 

تهیه منبع متناسب با دوره جمع بندی

 

از اونجایی که زمان جمع بندی خیلی محدوده و هدف از این بازه زمانی (مرور، تسلط و دسته بندی مطالب برای دسترسی راحت تر سر جلسه آزمون و...) هستش، لازمه تا همه داوطلبا با توجه به شرایطشون اقدام به تهیه منبع مناسب با سطح علمیشون برای مرور و طبقه بندی این مطالب تهیه کنن. انتهای همین مقاله منابع مناسب جمع بندی معرفی شده که می تونین با توجه به شرایطتون مناسب ترین کتاب رو انتخاب کنین.

 

تورق سریع کتاب

 

شیمی درسیه که تمام شکل ها، حاشیه نویسی ها و... از نظر طراح سوال مهم تلقی میشه پس لازمه تا همه داوطلبا اقدام به خوندن کامل مطالب کتاب درسی کنن. به خاطر زیاد بودن حجم مباحث امکان فراموشی در این درس خیلی زیاده مرور، جمع بندی و تورق سریع هفته آخر این مطالب در زمان های مناسب باعث جلوگیری از فراموشی میشه.

 

بین درسای تخصصی رشته ریاضی و تجربی درس فیزیک اهمیت زیادی داره و جزو دروس محاسباتی محسوب میشه، این درس مباحث زیادی داره و لازمه تا همه متقاضیای کنکور تجربی و ریاضی حتما قبل از کنکور این درس رو حداقل یک بار مرور کنن و مطالب و فرمولایی که خوندن رو در ذهنشون دسته بندی کنن. روش های متفاوتی برای جمع بندی درس فیزیک وجود داره، اما بهتره تا داوطلبا با اطلاع از روش های جمع بندی این درس، بهترین روش جمع بندی فیزیک کنکور رو انتخاب کنن.

 

آزمون شبیه ساز

 

آزمون شبیه ساز به آزمونی گفته میشه که بتونه تمام شرایط کنکور رو براتون تداعی کنه. در این مرحله در بازه های کوتاه مدت (به طور مثال 2 روز یک بار) مباحثی که مرور کردین رو انتخاب کرده و تعداد سوالا و زمان پاسخ گویی به این سوالا مثل شرایط کنکور سراسریه یعنی برای درس شیمی 35 سوال و 35 دقیقه زمان پاسخ گویی در نظر می گیرین.

 

تحلیل آزمون شبیه ساز

 

بعد از به پایان آزمون شبیه سازتون، شروع به تحلیل سوالای آزمون می کنین. در تحلیل آزمونتون حتما باید سوالا رو دونه دونه بررسی کرده حتی سوالایی که به جواب درست رسیده بودین. دلیل غلط بودن گزینه ها در هر سوال رو هم بررسی کنین حتما نکاتی که باعث اشتباهاتتون در هر آزمون شده رو یادداشت کنین تا این مشکلات رو برطرف کنین تا باعث پایین اومدن راندمانتون نشه. این آزمون ها براتون مثل آزمایشی می مونه و با کامل ترین روش تحلیل آزمون های آزمایشی می تونین خیلی از اشتباهاتتون رو برطرف کرده و بازدهیتون رو در این درس بالاتر ببرین.

بیشتر بخوانید: کامل ترین روش تحلیل آزمون های آزمایشی

 

 

 

 

 

بهترین زمان شروع جمع بندی شیمی کنکور

شهریور ماه: به خاطر حجم زیاد درس شیمی متقاضیای کنکور سراسری از تابستون شروع به برنامه ریزی کنکور و مطالعه این درس میکنن تا بتونن در تابستون حداقل 1/3 مطالب این درس رو جمع کنن و وقتی برای مرور دوباره کتاب درسی داشته باشن. انتهای شهریور ماه حدود 1 هفته برای جمع بندی مبحث شیمی وقت بزارین و تمام مطالب رو یک بار جمع بندی کنین.

 

داوطلبایی که در کنکور سراسری شرکت می کنن زمان اعلام نتایج، در سهیه انتخابیشون سنجیده میشن و قبولی بر اساس وضعیتشون در سهمیه خودشون براشون مشخص میشه داوطلبایی که دارای سهمیه ایثارگران هستن با استفاده از نرم افزار تخمین رتبه ایثارگران می تونن وضعیت خودشون رو در سهمیه ایثارگران بسنجن.

 

دی ماه بعد از امتحانات نیم سال اول: با اتمام امتحانات نوبت اول پایه دوازدهم، حجم دروس پایه و سال دوازدهم به نصف رسیده و دوباره جمع بندی مطالب به همون شیوه جمع بندی اولیه انجام می شه چون حجم مطالب هنوز کمه جمع بندی حدود یک هفته زمان میبره تا تمام مطالب مربوط به شیمی رو یک بار دیگه مرور کنین.

 

اردیبهشت ماه: این مرحله از جمع بندی مهم ترین و طلایی ترین فرصت برای همه دانش آموزاست چون تقریبا تمام مطالب درسی تموم شده و حالا تثبیت نهایی مطالب انجام می شه. چیزی که در جمع بندی نهایی متفاوته نحوه انجام این کار با دو مرحله قبل و تاثیر گذاریش در نتیجه آزمونه.

 

درس ریاضی یکی از درسای خیلی تاثیر گذار در کنکور سراسریه و می تونین با یه برنامه ریزی درست در این بازه زمانی یه نتیجه خیلی خوبی از این درس بگیرین. اگه می خواین با بهترین روش جمع بندی درس ریاضی آشنا بشین پیشنهاد می کنیم مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید : بهترین روش جمع بندی ریاضی کنکور سراسری

 

منابع جمع بندی شیمی کنکور

با نزدیک شدن به دوران جمع بندی و زمان برگزاری کنکور سراسری، سوالی که ذهن اکثر داوطلبا رو به خودش مشغول کرده انتخاب منبع مناسب برای جمع بندی اصولیه تا بتونن بیشترین بازدهی رو داشته باشن. با انتخاب درست منبع جمع بندی و برنامه ریزی درست می تونین امکان جمع بندی مباحث کنکور رو تا چندین بار برای خودتون فراهم کنین. شیمی، درس مفهومی-محاسباتیه که برای نتیجه گیری مثبت از این درس در کنکور حتما باید به همه این قسمت ها توجه داشته باشیم.

 

بهترین منبع جمع بندی درس شیمی، به منبعی گفته میشه که زبان ساده ای در بیان مطالب داشته باشه و تمام مطالب مهم، نکات و عکسای کتاب رو پوشش بده. یعنی در عین کامل بودن، کاملا منطبق با بودجه بندی شیمی کنکور و کتاب درسی باشه و با زبون ساده و قابل فهمی توضیح داده باشه تا با مطالعه اون منبع تسلط کافی روی این درس داشته باشین. منبعی که همه این شرایط رو داشته باشه دست نوشته ها، خلاصه نویسی ها و حاشیه نویسی هاییه که در طول سال تحصیلی برای این درس کردین.

 

در دوران جمع بندی، مجموعه سوالای کنکور سالای پیش خیلی می تونه به داوطلبا کمک کنه. در صورتی که به سوالای کنکور سال گذشته تمام گروه های آزمایشی دسترسی ندارین پیشنهاد می کنیم مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید : دانلود دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور

 

بهترین منبع برای جمع بندی شیمی کنکور, که دارای تمام شرایط گفته شده باشه، خلاصه نویسی های هر داوطلبه ولی اگه خلاصه خوب و کاملی ندارین بهتره به فکر تهیه منبع مناسب برای جمع بندی درس شیمی باشین. کارشناسای تحصیلیکو با جمع آوری بهترین منابع جمع بندی تونستن در این قضیه خیلی کمکتون کنن.

 

نام کتابانتشاراتسریدانلود نمونه کتاب
موج آزمون شیمی پایهنشر الگوموج آزمونکلیک کنید
کلیک کنید
موج آزمون شیمی دوازدهم + آزمون‌های جامع کنکوریکلیک کنید
جمع بندی شیمی جامعخیلی سبزجمع بندیکلیک کنید

 

اگه بعد از خوندن این مقاله سوال و یا ابهامی در مورد نحوه جمع بندی شیمی کنکور سراسری داشتین، می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با مشاورای این مرکز در ارتباط باشین و سوالای خودتون رو بپرسین. پیشنهاد می کنیم با عضویت در کانال کنکور سراسری تحصیلیکو از تموم اخبار مرتبط با کنکور سراسری مطلع بشین.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص درس دینی در کنکور سراسری پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را مطالعه کنین.

در ادامه بخوانید: صفر تا صد دینی کنکور

 

 

 

 


 

سوالات متداول


 

1- ✔️ استفاده از سوالای کنکور سالای گذشته در دوران جمع بندی اجباریه؟

✔️ چون شبیه ترین سوالا به کنکور، سوالای کنکور سنوالای گذشتس حل این تستا پیشنهاد میشه اما در صورت عدم دسترسی به این سوالا می تونین از راهکار های داده شده در متن مقاله استفاده کنین.

 

2- ✔️ همه منابع گفته شده در مقاله رو به عنوان منبع جمع بندی لازمه تهیه کنیم؟

✔️ خیر، همون طور که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده تهیه یکی از منابع جمع بندی با توجه به شرایط علمی هر داوطلب کافیه.

 

3- ✔️ بهترین زمان جمع بندی مطالب درسی کیه؟

✔️ همون طور که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده تابستون و بازه های انتهایی هر ترم بهترین فرصت جمع بندی مطالب درسیه.

منبع : بهترین روش جمع بندی شیمی کنکور سراسری

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/8G6m
نظرتان را بنویسید