آموزش برنامه نویسی تحت وب:بخش بندی صفحه با Div

آموزش برنامه نویسی تحت وب:بخش بندی صفحه با Div
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mrjamal

تگ div چیست
تگ div از از ۳ حرف اول کلمه Division به معنی بخش یا قسمت گرفته شده، که در فارسی به تگ دایو یا دیو مشهور است. این تگ یکی از تگ های پرکاربرد در طراحی صفحات وب می باشد که با استفاده از آن می توان صفحات وب سایت را به بخش های مختلف تقسیم کرد.

شیوه استفاده از این تگ به شکل <div> </div> است. در بین این تگ باز و بسته می توان گروهی از تگ ها که هر کدام شامل محتوا، فایل های صوتی و تصویری گوناگون می باشند قرار بگیرد.

قبل از اینکه تگ div به پروتکل html اضافه شود، طراحان وب سایت برای ایجاد قسمت های مختلف سایت مثل هدر، فوتر، ساید بار و از جدول یا همان تگ table استفاده می کردند. اما تگ div با روی کار آمدنش این وظیفه برعهده گرفته و کار را بسیار ساده تر کرد.

البته همانطور که در مقاله تگ header در html توضیح دادیم در ورژن جدید html یعنی html5 با روی کار آمدن تگ های مثل تگ header، nav، main و. کار بخش بندی وب سایت های تخصصی تر شده. اما با اینحال استفاده از تگ div باز هم بسیار زیاد است.

فراموش نکنید که مطابق با قوانین جدید، حتما از تگ های مرتبط با بخش بندی مثل تگ div ,header ,section ,footer و.. استفاده نمایید. چرا که استفاده بی مورد از سایر تگ ها مثل تگ table قطعا تاثیر منفی در سئوی وب سایت شما خواهد داشت.

اگر به یادگیری html و css علاقمند هستید حتما از فیلم رایگان آموزش html پروژه محور رایگان استفاده کنید
من محمد جواد جمالیزاده هستم من را در اینترنت و اینستاگرام دنبال کنید
#div
#web
#html
#برنامه نویسی
#وب
#صفحه_وب
#بخش_بندی_وب

لینک مرجع https://aparat.com/v/uzgtr
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/nL24
نظرتان را بنویسید