آنچه که باید درباره دانشگاه فرهنگیان بدانیم؟

آنچه که باید درباره دانشگاه فرهنگیان بدانیم؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

طبق توافقی که میان سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش انجام گرفته شده است ، در سال 1401 نیز پذیرش دانشجو در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان از طریق برگزاری آزمون های سراسری صورت می پذیرد و داوطلبانی که علاقه مند به ورود در دانشگاه فرهنگیان هستند ، بایستی واجد شرایط لازم باشند.
اولین شرط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان ، شرکت در کنکور سراسری است و فرقی نمی کند که شما در کدام گروه آزمایشی ثبت نام کنید ، زیرا دانشگاه فرهنگیان برای هر 5 گروه آزمون سراسری رشته هایی را ارائه می دهد و البته تعداد رشته ها و ظرفیت ها در گروه های مختلف ، متفاوت است.
در ادامه این مطلب ، آخرین شرایط دانشگاه فرهنگیان 1401 را ارائه داده ایم و حتی اگر یکی از این شروط را نداشته باشید ، مجاز به تحصیل در دانشگاه مذکور نخواهید بود.
با توجه به اینکه شرایط دانشگاه فرهنگیان هر سال تغییر می کند ، شما عزیزان میتوانید برای پیگیری اخبار تغییر شرایط دانشگاه فرهنگیان ، با مشاوران ما در پاسخ با ما در ارتباط باشید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آنچه در این مطلب میخوانید :

1 شرایط معدل و تراز کنکور دانشگاه فرهنگیان 1401
2 شرایط بومی گزینی دانشگاه فرهنگیان 1401
3 شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان 1401
4 شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1401
5 سایر شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان
6 شرایط مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1401
7 قوانین پوشش در دانشگاه فرهنگیان
8 تاثیر سهمیه ایثارگران در قبولی دانشگاه فرهنگیان
8.1 پاسخ به سوالات پر تکرار
شرایط معدل و تراز کنکور دانشگاه فرهنگیان 1401
شرط معدل دانشگاه فرهنگیان ، اولین و اصلی ترین شرط برای ورود به این دانشگاه می باشد و داوطلبان باید حداقل معدل 14 کل دیپلم را در سه پایه دوره دوم متوسطه ، کسب کنند تا مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان شوند.
علاوه بر شرط معدل ، داوطلبان می بایست در آزمون سراسری نیز تراز 6500 و بالاتر را کسب کنند و داوطلبانی به کم تر از تراز 6500 ، مجاز به انتخاب رشته نخواهند بود.
ممکن است داوطلبی معدل بسیار خوبی داشته باشد ، اما تراز او در کارنامه کنکور کم تر از 6500 شود و یا بالعکس ، معدل بالا داشته باشد ولی تراز او پایین شود. در هر دو حالت شرایط دانشگاه فرهنگیان 1401 ندارد.
معدل در نظر گرفته شده برای دانشگاه فرهنگیان ، تحت هیچ شرایطی تغییر و یا خذف نخواهد شد و دانش آموزان با معدل پایین تر ، می توانند درخواست ترمیم معدل دهند. با کلیک بر روی لینک ترمیم معدل دیپلم برای دانشگاه فرهنگیان اطلاعات بیشتری را کسب کنید.
شرایط بومی گزینی دانشگاه فرهنگیان 1401
پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان به صورت بومی انجام می گیرد و ممکن است بسیاری از شما ندانید که منظور از شرط بومی گزینی دانشگاه فرهنگیان چیست.
استان بومی اکثر داوطلبان کنکوری ، استانی است که در آن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی شان را دریافت کرده اند ، برای مثال استان بومی داوطلبی که در تهران فارغ التحصیل شده اند ، استان تهران می باشد و تنها می تواند از رشته های دانشگاه فرهنگیان تهران انتخاب کند و در سایر استان ها نیز به همین ترتیب می باشد.
داوطلبانی که در زمان تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور در سایت سنجش ، رشته های دانشگاه فرهنگیان غیر از استان بومی خود را درج کنند اخطار سامانه را دریافت می نمایند و آن کد رشته یا کد رشته محل های انتخابی ، ثبت نمی شود.
شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان 1401
یکی دیگر از شرایط دانشگاه فرهنگیان 1401 برای پذیرش دانشجو ، دارا بودن حداکثر سن 24 سال تمام در زمان ورود به دانشگاه است و محاسبه سن هر داوطلب با توجه به مندرجات شناسنامه ای انجام می گیرد و در هر مرحله از پذیرش که مشخص شود  که داوطلب اقدام به تغییر سن شناسنامه ای خود کرده است ، پذیرش او لغو خواهد شد.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/yV8V
نظرتان را بنویسید