حاضر جوابی نوجوان

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
حاضر جوابی نوجوان معمولاً رویکرد بی ادبی دارد و آزاردهنده است! شرایط به این صورت است که نوجوان شما بابت هر حرف ساده ای از خود واکنش نشان می دهد. دقت داشته باشید که نوجوانان در سنی هستند که معمولاً دوست دارند خودی نشان دهند و برای این کار از روش اشتباه حاضر جوابی کمک می گیرند.

در خصوص حاضر جوابی نوجوان باید ریشه یابی صورت بگیرد، به طوری که مشخص شود دلیل زبان درازی در انها چیست و از کجا نشات گرفته است. در دنیای امروزه نوجوانان مانند قبل نیستند و دیگر نمی تواند با تنبیه و روش های خشونت آور با آنها رفتار کرد و باید روش های درست مشاوره ای به کار گرفته شود.



علت حاضر جوابی نوجوانان
در خصوص دلایل حاضر جوابی نوجوانان تحقیقات بسیار زیادی صورت گرفته است و یک سری عوامل خانوادگی، محیطی و اجتماعی مطرح است که با هم بررسی می کنیم:

1محیط خانوادگی ناسالم:

وقتی پدر و مادر در منزل احترامی برای هم قائل نباشند، کودک نیز در همین مسیر رشد می کند و رشد او در جهت منفی است. یعنی او نمی تواند خود را در مسیر درستی قرار دهد و همیشه ناراحت و نگران است. گاه کودک در محیط خانوادگی که پدر یا مادر درگیر هستند و یا اعتیاد دارند بزرگ می شود و این موضوع ذهن او را درگیر می کند.

2دوستان ناسالم:

معمولاً مهمترین عامل حاضر جوابی نوجوان، دوستان ناسالم است، دوستانی که پرخاشگر هستند و یا بی ادبی می کنند این طرز تصور به صورتی است که شخص دوست دارد مانند دوستان خود رفتار کند و رفتار پرخاشگرانه ای از خود داشته باشد. در پاسخ به سوال علت حاضر جوابی نوجوانان چیست؟ دوستان ناباب یکی از موارد پر اهمیت است.

3محیط اجتماعی ناسالم:

محیط اجتماعی ناسالم یکی از موضوعاتی است که شاید برای شما عجیب باشد اما بسیار روی نوجوان حاضر جواب تاثیرگذار است. مثلاً اینکه شما در محله بدی زندگی کنید و یا محیط مدرسه فرزند شما چندان جالب نباشد. این مورد سبب می شود که فرزند شما به سمت حرفهای نادرست کشیده شود و در نهایت روی ذهن او تاثیر بگذارد.

4تربیت نادرست:

در صورتی که زمان و وقت کافی برای تربیت فرزند خود نگذارید و همه چیز را با پرخاش حل کنید فرزند شما احساس خوبی به زندگی ندارد و این موضوع همیشه روی ذهن خود تاثیرات بد می گذارد. دقت کنید که موقعیت حاضرجوابی معمولاً شرایط مخصوص به خود را دارد یعنی نوجوان حاضر جواب به دنیا نمی آید به این ترتیب تربیت شما روی روند کار بسیار تاثیر می گذارد.

5موقعیت اقتصادی بد:

گاه شرایط زندگی فرد به قدری نامناسب است که کمبود مالی زیادی در زندگی خود احساس می کند و این کمبود مالی روی ذهن خود تاثیرات بد می گذارد دقت داشته باشید که موقعیت اقتصادی بد در افراد به صورتی است که همیشه خودشان را پایینتر از سایر افراد حس می کنند و این موضوع برایشان مشکل ساز می شود.

حتما بخوانید: تربیت فرزند دختر


برخورد درست با حاضر جوابی نوجوان
نحوه رفتار با نوجوان و حاضر جوابی وی در جلوگیری از این رفتار تاثیر داشته اما باید دقت کنیم که برخورد درست با حاضر جوابی نوجوان راه و رسم خود را دارد:

قوانینی مشخص کنید تا "احترام" در اولویت قرار بگیرد:

در واقع در این روش شما قوانین مشخص می کنید تا مشخص شود که کدام رفتارها قابل قبول هستند و کدام یک غیر قابل قبول هستند و باید کنار گذاشته شوند. در این زمینه باید شفاف سازی صورت بگیرد مثلاً باید مشخص کنید که بالا بردن صدا، تهدید و یا سرکوفت بی احترامی محسوب می شود.

آرامش خود را حفظ کنید:

برای مقابله با حاضر جوابی نوجوان نمی توان پرخاش کرد چون کار را سخت تر می کند و لجبازی کودک را بیشتر و بیشتر می کند. مهم نیست که دقیقاً فرزند شما در حاضر جوابی از چه کلمه ای استفاده کرده است پس سعی کنید آرام باشید، نفس عمیق بکشید و اجازه دهید که کودک خود برای بهبود وضعیت خود تصمیم بگیرید و شما نقش کمک کننده داشته باشید در غیر این صورت مشکلات زیادی برای شما رخ می دهد و باید فکری به حال خود کنید.

نباید عصبانی شوید:

معمولاً برای درمان حاضر جوابی نوجوان باید دقت کنید که نباید عصبانی شوید. عصبانی شدن سبب می شود که به دام بیفتد و کار برایتان سخت تر شود. معمولاً نوجوانان زمانی بسیار عصبانی می شوند که با آنها مخالفت صورت می گیرد در این راستا بهتر است خودتان آماده کنید که رفتار خوبی از خود نشان دهید و صبور باشید در غیر این صورت به مشکلات زیادی بر می خورید.



تسلیم نشوید:

تسلیم شدن و نا امیدی نمی تواند مشکل حاضر جوابی نوجوان را برطرف سازد پس سعی کنید خودتان را از تسلیم شدن دور کنید و همه جوانب با بسنجید. دقت داشته باشید که تسلیم شدن یعنی شما به او اجازه ادامه دادم اشتباهش را داده اید و این رویکرد کار را برای شما دشوار می کند بهتر است که خودتان را آماده کنید تا با قدم به قدم با فرزندتان همراه باشید.

حتما بخوانید: تربیت فرزند پسر


برخورد غلط با حاضر جوابی نوجوان
هرگز نباید به سراغ روش غلط برخورد با حاضر جوابی نوجوانان بروید چون نتیجه عکس داشته و مشکلات زیادی ایجاد می کند:

فریاد زدن و تنبیه شدید:

شاید به محض اینکه فرزند شما به اشتباه به شما بی ادبی کرد به قدری عصبانی شوید که او را تنبیه و تهدید کنید در زمینه تنبیه کودک باید دقت داشته باشید که روش اشتباهی را پیش گرفته اید یا خیر و فرزند شما در این راستا به مشکلات زیادی بر می خورد و رفتارهای خود را شدیدتر می کند. همین که صدای شما بالا برود، خود سبب تحریک بیشتر فرزند شما برای بی ادبی می شود.

تهدید کردن ممنوع:

اینکه فکر کنید با تهدید کردن می توانید فرزند خود را از حاضر جوابی نجات دهید اشتباه می کنید. تهدید کردن روش درستی برای رهایی از حاضر جوابی نیست به طوری که فرزند شما برای دفعات بعد بیشتر بی ادبی می کند و به نوعی آب از سرش می گذرد.

از او در مقابل دیگران بد نگویید:

این که بخواهید با رفتار خود عزت نفس فرزندتان را بگیرید، اشتباه می کنید، سعی کنید دقت داشته باشید که فرزند شما دوست ندارد در مقابل دیگران سرزنش شود و چنین کاری باعث می شود که احساس سرشکستگی داشته باشد و بی ادبی او بیشتر و شدیدتر می شود.

نگذارید احساس تنهایی کند:

در صورتی که رفتاری از شما رخ دهد که کودک شما احساس تنهایی کند سبب می شود که با هم پرخاشگر تر شود و حاضر جوابی نوجوان بیشتر و بیشتر می شود پس همییشه باید در کنار او باشید.

بی خیالی اشتباه است:

برخی از افراد فکر می کنند هر چه بیخیال تر باشند مشکلات راحت تر حل می شود در صورتی که چنین تفکری به کل اشتباه است و نباید این تصور در ذهن شما وجود داشته باشد. به طور کلی بیخیالی سبب می شود که بی ادبی بیشتر شود.

حتما بخوانید: تحقیر نوجوانان



سوالات متداول


1- علت حاضر جوابی نوجوانان چیست؟
در خصوص دلایل حاضر جوابی نوجوانان تحقیقات بسیار زیادی صورت گرفته است و در متن مقاله برخی از آن ها مطرح شده است.




2- برخورد درست با حاضر جوابی نوجوان چیست؟
نحوه رفتار با نوجوان و حاضر جوابی وی در جلوگیری از این رفتار تاثیر داشته که در متن مقاله برخورد درست آن شرح داده شده است.




3- برخورد غلط با حاضر جوابی نوجوان چیست؟
برخی برخورد ها با حاضر جوابی نوجوانان نتایج عکس را به همراه خواهد داشت که در متن مقاله توضیحات آن ارائه شده است.

منبع : حاضر جوابی نوجوان
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/rLAL
نظرتان را بنویسید