راهنمای کامل قایق بادی

راهنمای کامل قایق بادی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mina

قایق بادی سخت‌تنه به انگلیسی: Rigid-hulled inflatable boat یا به گونه مختصر شده‌ي (RHIB)) گونه‌ای قایق بادی سبک با کارآیی و ظرفیت بالاست که دارای تنه (قایق) ی بسیار مستحکم و بالاکنار (قایق)‌های انعطاف‌پذیری می‌باشد. هوایی که درون جلد تنهٔ قایق موجود است به شناوری قایق حتی در شرایط طوفانی که ممکن است آب بسیاری به درون قایق بریزد کمک می‌کند. قایق‌های بادی سخت‌تنه استفاده‌های گوناگونی در زمینه‌های مختلفی چون نظامی، تفریحی، دانش، تجارت و غیره دارند. نخستین قایق بادی سخت‌تنه در سال ۱۹۶۷، در کالج آتلانتیک و در استان ولز جنوبی انگلستان توسط دانش آموزان تونی و ادوارد لی الیوت ابداع گشت و پس از آن در سال ۱۹۷۰ به مناطق دیگری چون کانادا و آمریکای شمالی معرفی گشت.

قایق بادی اینتکس و بست وی و خصوصیات آنها :

سایت اینتکس و نمایندگی محصولات بادی اینتکس و بست وی انواع قایقهای بادی را در طرح ها و مدلهای متفاوت با ضخامت جنس بالا و تاریخ تولید جدید با لوازم مخصوص قایق بادی با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در ایران عرضه میکند. قایق بادی تولید و ساخت دو کمپانی بزرگ به نامهای intex و bestway است که این محصولات را در نقاط مختلف جهان ارائه میکنند. قایق بادی اینتکس برای تفریح و سرگرمی , ماهیگیری و شکار , ورزش و مسابقه با خانواده و دوستانتان محصول کاربردی و مقرون بصرفه میباشد. قایق بادی در رنگها و اشکال گوناگونی ساخته شده و با نامهایی مثل قایق بادی سیهاوک , قایق بادی چلنجر , قایق بادی اکسکروشن ع قایق بادی ویجر , قایق بادی رافت , قایق بادی مارینر کف فایبر گلاس , قایق بادی جیمینی , قایق بادی پدل , قایق بادی کایاک , قایق بادی نوا , قایق بادی اکسپلورر , قایق بادی برزنتی و غیره … در تعداد نفرات ۱ نفره تا ۶ نفره شناخته میشود. برای خرید جکوزی بادی اینتکس بر روی لینک کلیک نمائید. 

جنس و لوازم قایق بادی 

جنس بدنه و ساختار اصلی قایق بادی همگی از مواد مرغوب pvc الیافدار و ضخامت بالا ساخته شده است. در برخی از قایقهای بادی از فایبر گلاس تخته ای و در برخی دیگر از کف آلومینیومی استفاده شده که همین امر باعث ثبات بیشتر قایق بر روی آب میشود. لوازم قایق بادی شامل ۲ عدد پاروی آلومینیومی یا پلاستیک فشرده , طناب دور قایق برای نجات , کیف لوازم , جای لنسر یا قلاب ماهیگیری , برچسب مخصوص پنچر گیری , پمپ باد پدالی یا دستی و کیف مخصوص حمل و نقل میباشد.

روش استفاده از قایق بادی 

برای استفاده از قایق بادی ابتدا محصول را باز کرده و بر روی مکانی صاف و بدون اشیاء تیز و برنده قرار دهید , سپس دریچه های پلاستیکی و پیچی شکل را باز کرده ونازل پمپ باد اینتکس مخصوص قایق بادی را به دریچه ورودی هوا متصل کنید و عمل باد زدن را تا پر شدن قایق انجام دهید. قایق بادی دارای چند محفظه مجزا برای باد زدن است که این امر موجب امنیت بیشتر آن میشود. پارو و طناب نجات را بر روی قایق توسط کاتالوگ نصب کنید و سپس قایق را بر روی آب قرار داده و از آن لذت ببرید.

قدرت و تحمل وزن قایق بادی 

تمامی قایقهای بادی اینتکس و بست وی دارای تحمل وزن خاصی هستند که میبایست به آن عمل کرد و از وزن بالاتر از حد مجاز بیشتر نباشد چرا که امکان فشار زیاد و آسیب دیدن به آن میشود. بر روی پک بسته بندی همه قایقهای بادی تحمل وزن و تعداد نفرات مشخص شده و در موقع خرید قایق بادی باید به آن توجه کرد. توجه داشته باشید که هر قایقی برای استفاده در آبهای مختلفی است در برخی از آنها نسبت به جنس و تحمل وزن آن میبایست فقط در آبهای آرام و ساکن استفاده شود و بدلیل همین موضوع لطفا قبل از خرید قایق بادی حتما اطلاعات فنی آن را از کارشناسان سایت اینتکس و مشاوران محصولات بادی دریافت نمایید.

بر روی قایق‌های بادی می‌توان موتور سوار کرد؟

بله، روی اکثر قایق‌های بادی می‌توان موتور سوار کرد. فقط باید مطمئن شوید که موتور مناسب قایق هست یا خیر. موتورها نیز دو دسته‌اند: موتور سوختی و موتور برقی. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد «موتورهای قایق‌های بادی» هستید، می‌توانید به این مقاله رجوع کنید.

سرعت قایق‌های بادی چقدر است؟

سرعت قایق ها با هم متفاوت است و عوامل زیادی بر آن تاثیر می‌گذارند. هنگام بررسی حداکثر سرعت، باید متغیرهای زیادی از جمله نوع قایق، حداکثر سرعت ایمن و اندازه و وزن موتور را هم در نظر بگیرید. یک قایق بادی کوچک چیزی بین ۱۶ تا ۶۴ کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد. بیشترین میزان سرعت قایق، مربوط به RIB با عملکرد بالاست که تا ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

آیا می توان قایق‌های بادی را داخل هواپیما برد؟

این به اندازه و وزن قایق بستگی دارد. بعضی قایق‌های موقعی که جمع می‌شوند، آنقدر کوچک و کم‌جا می‌شوند که به راحتی داخل یک کیف سامسونت جا می‌گیرند. اگر قایق جمع‌شده، در کیف‌ سامسونت جا نمی‌شود آن را داخل یک کیف دیگر بگذارید؛ فقط قبلش همه جای آن را محکم کنید که هنگام قرار گرفتن در بار هواپیما به آن آسیبی نرسد.

باد قایق‌های بادی را چگونه می توان خالی کرد؟

اول از همه سوراخ باد را باز کنید تا باد از آن خارج شود. با پمپ برقی یا جاروبرقی هم می‌شود باد قایق را خالی کرد. وقتی باد قایق خالی شد، سوراخ هوا را ببندید.

بادی قایق را به طور کامل خالی نکنید و اجازه دهید کمی فضا داخل قایق بماند. این کار باعث می‌شود وقتی از قایق استفاده تنی‌کنید به آن آسیبی وارد نشود.

چطور بفهمیم قایق از کجا سوراخ شده است؟

اول قایق را کامل باد کنید، سپس محلول آب و صابون درست کنید و آن را روی تمام قسمت‌های قایق بزنید. محلی که سوراخ ایجاد شده، حباب درست می‌شود و یا صدای خارج شدن باد می‌آید. به این ترتیب می‌توانید محل سوراخ‌شدگی را پیدا کنید. حالا باید سوراخ را ببندید. برای اینکه بدانید چطور، مقاله ما با عنوان «تعمیرات قایق» را مطالعه کنید.

چطور از سوراخ شدن و آسیب دیدن قایق جلوگیری کنیم؟

بهترین راه برای جلوگیری از سوراخ شدن و آسیب دیدن قایق، این است که طبق دستورالعمل‌های تولیدکننده از آن استفاده کنید.

راه دیگر این است که قایق را درست و صحیح باید کنید. موقع باد کردن قایق، آن را کامل باز کنید که هیچ چروکی روی آن نیفتد، چون باعث وارده آمدن فشاری زیادی می‌شود.

قایق را حتما در دمای مناسب نگه دارید. دمای بالا، فشار هوا را بالا می‌برد که باعث ترکیدن قایق می‌شود. هرچند وقت یکبار قایق را چک کنید که سوراخ یا پاره نشده باشد. سوراخ هوا را نیز مرتبا چک کنید، زیرا باعث آسیب دیدن قایق می‌شود. به طور کلی مراقب قایق‌تان باشید و درست از آن استفاده کنید تا بتواند سالیان سال جوابگوی شما باشد.

نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر