راهنمای خرید انواع شیرآلات آشپزخانه و سرویس بهداشتی

راهنمای خرید انواع شیرآلات آشپزخانه و سرویس بهداشتی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مستر وبگرد
از دیرباز شیرآلات نقش اساسی در بخش های مختلف خانه ایفا می‌کند. شیرآلات علاوه بر وظیفه توزیع آب سرد و گرم، در ظاهر آشپزخانه یا سرویس بهداشتی خانه نقش بسزایی دارند. همواره انتخاب بهترین شیرآلات با توجه به طرح و نوع اتصالات دغدغه افراد بوده و هست.

جنس بدنه شیرآلات
تمام شیرآلاتی که در بازار موجود هستند از دو آلیاژ برنج و سرب خشک ساخته می‌شوند. به‌ طور حتم شیرآلات برنجی بهتر از شیرآلاتی هستند که از سرب ساخته می‌شوند. با استفاده مداوم از شیرآلات، به‌ مرور سرب وارد آب مصرفی شده و اثرات زیان‌بخش خود را به‌ طور طولانی مدت نشان می‌دهند. بدنه این شیرآلات زودتر پوسیده و شکسته می‌شوند. شیرآلات سربی معمولاً با قیمت پایین‌تری در بازار عرضه می‌شوند.

آبکاری شیرآلات
مهم‌ترین مورد بعد از جنس بدنه آبکاری شیرآلات است که اهمیت بسزایی در بالا بردن دوام آن دارد. روکش آبکاری شیرآلات از جنس برنج، مس، برنز و استیل می‌باشد. آبکاری استیل بخصوص استیل استایلنس از سایر آبکاری‌ها بهتر است. آبکاری استیل هم دوام بیشتری به شیر می‌دهد و هم برای مصرف‌کنندگانی که نسبت به لکه‌های آب روی شیر حساس هستند بسیار مناسب است.

همچنین یکی از بهترین نوع آبکاری موجود در بازار آبکاری معروف به PVD است که در برابر زنگ‌زدگی، ساییدگی و خوردگی مقاوم است. سایر آبکاری‌ها بیشتر جهت تنوع در رنگ و ظاهر شیرآلات استفاده می‌شوند. حداقل ضخامت آبکاری برای نیکل 10 میکرون و کروم 0/3 میکرون است. توجه نمایید که بهترین آبکاری، آبکاری استیل با 25 میکرون است.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/r0EK
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر