سئوی تکنیکال یا سئو فنی چیست؟ آموزش سئو تکنیکال

سئوی تکنیکال یا سئو فنی چیست؟ آموزش سئو تکنیکال
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Majid

سئوی تکنیکال مهم‌ترین بخش سئوی سایت به شمار می‌رود و هدف سئو تکنیکال این است که صفحات سایت برای موتورهای جستجو قابل شناسایی، خزیدن و ایندکس شدن شوند. در این صورت ابتدایی‌ترین پیش‌نیاز سئوی سایت تامین می‌شود و شانس کسب رتبه بیشتر می‌شود. سئو تکنیکال یکی از تکه‌های پازل سئو بصورت کلی است.

اغلب متخصصین سئو و صاحبان سایت از سئو تکنیکال یا سئو فنی برای بهبود رتبه در صفحات نتایج جستجو استفاده می‌کنند. در این مقاله به تعریف سئو تکنیکال خواهیم پرداخت و پاسخ سئوال سئو تکنیکال چیست را خواهیم داد. در ادامه یک چک لیست از نکات مهم در بررسی سئو تکنیکال سایت را با هم مرور خواهیم کرد.

سئوی تکنیکال چیست؟

شما می‌توانید بهترین و مفیدترین محتوا برای کاربرانتان تولید کنید. از آن محتواهایی که اغلب کاربران خوششان خواهد آمد و موجب جلب اعتماد و افزایش فروش شما خواهد شد. اما اگر موتورهای جستجو امکان دیدن صفحه و ایندکس کردن آن را نداشته باشند تمام وقت، انرژی و سرمایه‌گذاری شما در تولید محتوا به هدر خواهد رفت. اهمیت سئو تکنیکال اینجا مشخص می‌شود.

سئو تکنیکال (Technical SEO) در واقع فرآیند بهینه‌سازی یک صفحه یا سایت است به طوری که ربات موتورهای جستجوگر مانند گوگل بتوانند آن صفحه را شناسایی، درک و ایندکس کنند. هدف اصلی این است که صفحه مورد نظر توسط موتورهای جستجو دیده شود و بتواند رتبه بگیرد.

سئو تکنیکال مربوط به جنبه‌های پشت پرده سایت است و موتور رشد سایت در صفحات جستجو است.مواردی از جمله: معماری سایت، بهینه سازی برای موبایل و ریسپانسیو بودن سایت و سرعت سایت از بخش‌های مختلف سئو فنی هستند. بهبود سایت از جنبه سئو فنی پیچیده‌ترین حوزه از بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است و دارای اهمیت فراوانی است.

اولین قدم در سئو تکنیکال بررسی سایت و آگاهی از وضعیت سئو تکنیکال سایت است. سپس در گام دوم هدف برنامه ریزی برای بهبود نقاط ضعف سایت از نظر سئو تکنیکال است.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/jG05
نظرتان را بنویسید