مزایا و معایب کابینت پی وی سی

مزایا و معایب کابینت پی وی سی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
sara zamani

کابینت آشپزخانه پی وی سی و چوبی

 

آشپزخانه قلب خانه است. خانواده‌ها در آشپزخانه شلوغ می‌شوند، از پختن غذا، تغذیه بدن، یادگیری نان‌پزی گرفته تا میزبانی و پذیرایی از دوستان و استفاده از آن به‌عنوان مکانی برای گفتگو بر روی یک فنجان قهوه داغ. آشپزخانه مطمئناً فضایی با کاربرد بالاست. برای داشتن همه چیز، آشپزخانه باید از نظر زیبایی و مبلمان آن، به ویژه کابینت آشپزخانه، از دوام بالایی برخوردار باشد.

 

با افزایش آشپزخانه مدولار، کابینت های آشپزخانه به طور قابل توجهی به ظاهر کلی آشپزخانه کمک می کنند. اما چه نوع موادی برای کابینت آشپزخانه قوی، بادوام و درست است که تمام نیازها را برآورده کند؟ در حالی که طیف گسترده ای از مواد موجود است، در این مقاله، ما در مورد محبوب ترین گزینه های مواد کابینت آشپزخانه - پلی وینیل کلراید (PVC) و چوب بحث می کنیم.

 

مواد پلی وینیل کلراید (PVC) برای کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه پی وی سی

مواد پلی وینیل کلراید یا پی وی سی صفحاتی از کامپوزیت پلاستیکی هستند. قابل درک است که وقتی در مورد مواد پلی وینیل کلراید یا PVC صحبت می شود، اولین چیزی که در ذهن چشمک می زند لوله ها، حمام یا مواد لوله کشی است. اما امروزه پی وی سی به دلیل دوام و سهولت در دسترس بودن کاربردهای فراوان دیگری نیز دارد. با توجه به تقاضای آشپزخانه های مدولار، PVC به عنوان مواد کابینت آشپزخانه نیز محبوبیت پیدا کرده است.

 

تخته پی وی سی کابینت آشپزخانه دو نوع است: بردهای توخالی پی وی سی و بردهای فوم پی وی سی. همانطور که از نام آن پیداست، تخته های توخالی PVC در داخل توخالی هستند در حالی که تخته های فوم PVC ضخیم تر و محکم تر از تخته های توخالی هستند. در حالی که هر دو نوع مواد پی وی سی می توانند ظاهری براق/مات یکسان داشته باشند، تخته های توخالی PVC مقاومت حرارتی کمی دارند و اغلب به دلیل عدم استحکام، برخلاف تخته های فوم پی وی سی، می توانند خیلی زود افت کنند.

 

قبل از اینکه پی وی سی را به عنوان متریال مورد علاقه خود برای کابینت آشپزخانه انتخاب کنید، در اینجا مزایا و معایب موادی که باید از آنها آگاه باشید آورده شده است.

 

مزایای مواد PVC برای کابینت آشپزخانه:

پی وی سی یکی از بهترین مواد برای کابینت های مدولار آشپزخانه است. در اینجا دلایل وجود دارد.

مقرون به صرفه:

مواد پی وی سی مقرون به صرفه هستند و در مقایسه با کابینت های چوبی ارزان تر هستند. تخته های توخالی PVC ارزان تر از تخته های فوم پی وی سی هستند. اما تخته های توخالی PVC فاقد استحکام هستند و فقط برای کابینت های آشپزخانه کوتاه مدت توصیه می شوند.

 

سهولت نصب:

مواد پی وی سی برای کابینت های آشپزخانه با مجموعه ای از رنگ ها و در تخته های آماده و بدون هیچ گونه تثبیت اضافی عرضه می شود. این تخته های آماده سبک وزن هستند و به راحتی در آشپزخانه شما نصب می شوند. شما حتی نیازی به نگرانی در مورد لمینیت های اضافی یا طرح های متناسب با آنها ندارید.

 

نگهداری صفر:

با توجه به پلاستیکی بودن مواد، کابینت های پی وی سی بسیار آسان تمیز می شوند و هیچ نوع لکه ای را حفظ نمی کنند. این بدان معنی است که PVC تقریباً به هیچ تعمیر و نگهداری نیاز ندارد.

 

مقاوم در برابر موریانه:

با استفاده از پی وی سی، لازم نیست نگران باشید که موریانه ها، سوراخ های چوب و سایر حشرات کابینت های شما را از بین می برند. این مواد فاقد موریانه، ضد آب، ضد روغن و ضد خوردگی هستند. پس از نصب، مواد به همان شکلی که هستند باقی می مانند.

 

سهولت در تامین / جایگزینی:

مواد پی وی سی به راحتی در بازار موجود است. بنابراین در هر زمان معینی، می‌توانید تخته‌ها یا ورق‌های PVC را بدون دردسر تعویض کنید.

 

ماندگاری:

صفحات فوم پی وی سی نسبت به سایر انواع پی وی سی محکم تر و بادوام تر هستند. علاوه بر این، مواد پی وی سی ضد پوسیدگی هستند و بنابراین بدون ایجاد آسیب عمده، ماندگاری بیشتری دارند.

معایب مواد پی وی سی برای کابینت آشپزخانه

در حالی که کابینت های آشپزخانه پی وی سی دارای مزایای بسیاری هستند، معایبی نیز دارند.

 

سازگاری کم سخت افزاری:

در حالی که نصب و استفاده از بردهای پی وی سی آسان است، بخش سخت آن سخت افزار آنهاست. پیچ ها و لولاهای مورد استفاده در اتصال این تخته های پی وی سی به مرور زمان شل می شوند و در نتیجه آویزان می شوند. بنابراین در مقایسه با سایر مواد مانند تخته سه لا یا چوب طبیعی، قدرت نگهداری صفحات PVC ضعیف است.

 

مقاومت کم در برابر آتش:

آشپزخانه مکانی است که مبلمان در معرض گرما، روغن و آب قرار می گیرند. کابینت های آشپزخانه تخته پی وی سی دارای مقاومت حرارتی و مقاومت در برابر آتش پایین هستند. بنابراین، هنگام افزودن کابینت های PVC به آشپزخانه خود باید بسیار مراقب باشید.

 

مستعد خراشیدگی:

با توجه به پلاستیکی بودن کابینت های پی وی سی، با گذشت زمان ممکن است مواد دچار خراش یا بریدگی شوند که متأسفانه قابل پوشاندن نیست. باید اطمینان حاصل کنید که از مواد تیز مستقیماً روی تخته های کابینت خود استفاده نکنید.

 

خرید پارکت و ورق ام دی اف و همچنین خرید ورق pvc از سایت پومونوکس امکان پذیر است.

لینک مرجع https://www.zadinteriors.com
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/8kqW
نظرتان را بنویسید