انتخاب رشته علوم و معارف اسلامی پایه نهم

انتخاب رشته علوم و معارف اسلامی پایه نهم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مشاور گروپ

رشته علوم و معارف اسلامی، از رشته هایی است که دانش آموزان پایه نهم در صورتی که علاقه مند باشند می توانند مانند سایر رشته های ریاضی، تجربی و انسانی، در آن ثبت نام کنند. طبیعتا ثبت نام و  انتخاب رشته علوم و معارف اسلامی پایه نهم مانند سایر رشته ها، شرایط خاص خودش را دارد.

دبیرستان های رشته علوم و معارف اسلامی، مدارسی خاص هستند که در آنها فقط رشته علوم و معارف اسلامی، تدریس می شود. و مانند سایر مدارس در دو گروه مدارس ولتی و مدارس غیر دولتی، تقسیم می شوند.

مشاوره انتخاب رشته علوم و معارف اسلامی پایه نهم
 

رشته علوم و معارف اسلامی، از رشته هایی است که دانش آموزان پایه نهم در صورتی که علاقه مند باشند می توانند مانند سایر رشته های ریاضی، تجربی و انسانی، در آن ثبت نام کنند.

رشته علوم و معارف اسلامی فقطدر مدارس خاص خود به صورت اختصاصی تدریس می شود. به این معنا که در این مدارس رشته دیگری مانند ریاضی یا ... وجود نخواهد داشت. این رشته دروس مشترکی با رشته علوم انسانی دارد، اما درس های اختصاصی خودش هم در آن تدریس خواهدشد.

جالب است بدانید، دانش آموزانی که در این رشته تحصیل می کنند، طلبه محسوب می شوند. موضوع مباحث تدریس شده در این رشته، پیرامون آموزه های دینی و مذهبی و تعدادی از آزموزه های انسانی می شود.

برای مشاوره انتخاب رشته علوم و معارف اسلامی پایه نهم می توانید با کارشناسان ما در مشاور گروپ تماس بگیرید و مشاوره تخصصی در این زمینه دریافت کنید.

شرایط انتخاب رشته علوم و معارف اسلامی پایه نهم
 

طبیعتا ثبت نام و انتخاب رشته علوم و معارف اسلامی پایه نهم مانند سایر رشته ها، شرایط خاص خودش را دارد. در ادامه شرایط انتخاب رشته علوم و معارف اسلامی را بررسی خواهیم کرد:

  • مجموع سه نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریور هر یک از درس های معارف اسلامی، عربی، زبان و ادبیات فارسی، در سه پایه دوره متوسطه اول، بدون ضریب، کمتر از 42 نباشد.
  • نمره درس معارف اسلامی در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب 4 محاسبه می شود.
  • نمره درس عربی در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب 3 محاسبه می شود.
  • نمره درس زبان و ادبیات فارسی در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب 2 محاسبه می شود.
  • مجموع نمرات دروس مرتبط با رشته در سه سال دوره متوسطه اول با در نظر گرفتن ضریب هر یک از دروس حداقل 378 باشد. همچنین اگر نمرات هر درس را بدون ضریب آن جمع نماییم و حاصل جمع را بر تعداد دروس مرتبط با رشته تقسیم نماییم معدل رشته باید حداقل 12 باشد.

به طور کلی و بر طبق آیین نامه هدایت تحصیلی، ملاک هدایت تحصیلی دانش آموزان برای انتخاب رشته درست و کارآمد ، سه فاکتور استعداد، علاقه و ویژگی های تحصیلی است.

اگر قدرت تجزیه و تحلیل مباحث به همراه حافظه قوی را دارید، برای این رشته مناسب هستید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هدایت تحصیلی، می توانید، آیین نامه هدایت تخصیلی برای انتخاب رشته پایه نهم را مطالعه بفرمایید:

آیین نامه هدایت تحصیلی

کارشناسان ما در مجموعه مشاور گروپ، آماده  اند تا به تمامی سوالات شما برای انتخاب رشته پایه نهم پاسخ دهند.

دروس انتخاب رشته علوم و معارف اسلامی پایه نهم
 

دروسی که در این رشته طبقه بندی می شوند، و هنگام انتخاب رشته علوم و معارف اسلامی پایه نهم باید به آنها دقت کنید، شامل دروس تخصصی و و دروس عمومی خواهند بود. در ادامه به بررسی دروس رشته علوم و معارف اسلامی خواهیم پرداخت.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/mKAA
نظرتان را بنویسید