آموزش روتوش عکس با فتوشاپ

آموزش روتوش عکس با فتوشاپ
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
emad

در این مقاله ابتدا کمی به معرفی روتوش عکس می پردازیم و از مزایای آن می گوییم و در نهایت از آموزش روتوش عکس در فتوشاپ گفته می شود که از این طریق می توان درآمد زایی خوبی کرد.

 

در پایان مقاله نیز منابع بسیار ارزشمندی از فیلم های آموزشی قرار می دهم که با تماشای آنها بتوانید رایگان این هنر را بیاموزید.

 

آموزش روتوش عکس با فتوشاپ


امروزه یکی از نیاز های بازار، ادیت عکس ، هنر روتوش و ویرایش تصاویر است.

روتوش از کلمه ی انگلیسی retouch یا ریتاچ گرفته می شود که در زبان فارسی به روتوش معروف شده. این موضوع تنها به عصر عکاسی و تصویر برداری دیجیتال محدود نمی شود و در گذشته در هنر نقاشی هم کاربرد داشته.

 

در طول تاریخ هم چنین بود که نقاشانی که معروف تر بودند هزینه های بیشتری می گرفتند تا چهره ی مشتری را زیبا تر از واقعیت طراحی کنند که به نوعی می توان گفت همین طور روتوش و دستکاری تصاویر پایه گذاری شد. در عکاسی دیجیتال امروزه، روتوش در معنای حذف و ترمیم نقص های خاص تصویر است که در دوربین قابل حذف نیست.

 

بعد از اینکه دوربین های عکاسی اختراع شدند تمام این نقص ها در این عکس های طبیعی و واقعی از چهره نمایان می شد در نتیجه دوباره روتوش به یک نیاز تبدیل شد. امروزه بسیاری به آموزش روتوش عکس در فتوشاپ می پردازند و این موضوع خواهان و طرفدار زیادی دارد.

 

ادیت عکس و حذف ایرادات عکس ممکن است بسیار جزیی باشد مثلا گرد و غباری که روی لنز دوربین هنگام عکاسی نشسته را حذف کنند و یا یک بخش از تصویر را که زیبایی آن را خدشه دار می کند حذف کنند.

برای مثال حذف یک سطل زباله از عکس. در روتوش چهره برای انسان هم تغییرات متعددی روی ویژگی های کلی چهره یا پوست انجام می شود.

 

امروزه کمتر کسی را می توان دید که نامی از فتوشاپ نشنیده باشد. این نرم افزار یک برنامه ی حرفه ای شناخته شده برای روتوش و ویرایش حرفه ای عکس است که کسانی که قصد انجام ادیت حرفه ای عکس دارند عموما از این نرم افزار استفاده می کنند.

 

کاملا مشخص است که این شهرت به این علت است که تصویری که با فتوشاپ و به شکل حرفه ای روتوش و ویرایش شود خروجی تصویر آن یک تصویر بی نقص و کاملا حرفه ای است.

 

 

آیا روتوش عکس با ادیت عکس تفاوت دارد؟
کسانی که هنوز کار حرفه ای با عکس را آغاز نکرده اند و اطلاعات کافی به دست نیاورده اند امکان دارد این دو اصطلاح را یکسان بدانند و اشتباه به کار ببرند. اما تفاوت این دو در چیست؟

 

ویرایش عکس در واقع همان مراحل تقریبا ساده ای است که پس از آنکه عکس ثبت شد روی آن انجام می دهیم مثل از بین بردن نویز، تنظیم نور، رنگ، وایت بالانس، کادر بندی و مواردی دیگر.

 

اما روتوش عکس زمان ی است که با وجود ویرایش های اولیه ای که روی عکس صورت گرفته باز هم عکس دارای نواقص است. افزایش کیفیت کلی تصویر و حذف عامل های ناخوشایند می تواند در این حیطه باشد.

 

در آموزش روتوش عکس در فتوشاپ به شما می آموزیم که چگونه مانند یک فرد متخصص یا اصطلاحا روتوشر عکس ها و پرتره را تغییر دهید.

 

برخی از این تغییرات را که در دوره آموزش روتوش عکس در فتوشاپ آموزش داده می شود می توان چنین نام برد:

• کار کردن بر روی چین و چروک پوست و لکه های پوستی و رفع آنها

• تغییر رنگ مو

• متعادل کردن اجزای صورت

• حذف انعکاس و برق فلاش دوربین از پوست

• اصطلاح چشم سوژه در صورت بسته یا نیمه باز بودن

• حذف موهای اضافه و خطوط پررنگ

 

 

کاربرد های روتوش عکس در فتوشاپ
آموزش روتوش عکس در فتوشاپ به این دلیل مورد توجه است که روتوش کاربرد های فراوانی دارد. از کاربرد های شخصی گرفته تا کاربرد های حرفه ای و مشاغل.

آموزش روتوش عکس در فتوشاپ مخاطبان گسترده ای دارد که شیوه ای از دسته بندی این افراد چنین است.

 

 

دسته اول آن دسته از اشخاص هستند که قصد استفاده ی شخصی دارند و می خواهند با استفاده از یادگیری روتوش عکس در فتوشاپ، عکس های خود را روتوش کنند و این عکس های زیبا تر شده را چاپ و یا در شبکه های اجتماعی مختلف منتشر کنند.

 

 

لینک مرجع https://rotoosher.ir/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qOqp
نظرتان را بنویسید