سایت انتخاب رشته کنکور 1400

سایت انتخاب رشته کنکور 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
انتخاب رشته دانشگاه های سراسری به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. علاقه مندان برای ورود به این سایت باید آدرس sanjesh.org را در گوگل وارد نموده و بعد از ورود از بخش سراسری، انتخاب رشته خود را انجام دهند .




پس از اعلام نتایج اولیه کنکور 1400 داوطلبان نمره و تراز مندرج در کارنامه خود را بررسی کرده و بر اساس آن برای انتخاب رشته محل های مورد علاقه اقدام می کنند. سازمان سنجش رشته محل های ارائه شده دوره های مختلف روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان را در دفترچه انتخاب رشته کنکور 1400 منتشر کرده و بر روی سایت خود قرار می دهد.

از این رو داوطلبان می بایست پس از بررسی وضعیت مجاز بودن خود در موعد مقرر به سایت انتخاب رشته کنکوز سراسری به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و ضمن مطالعه شرایط و ضوابط نسبت به انتخاب رشته محل های متناسب با گروه آزمایشی امتحانی خود اقدام نمایند. متقاضیان در این مرحله مجاز به انتخاب 150 کد رشته محل می باشند که بدون پرداخت هزینه انتخاب رشته می توانند انتخاب های خود را در فرم اینترنتی مربوطه درج نمایند.

با توجه به اینترنتی بودن مرحله انتخاب رشته باید خاطر نشان کرد که این مرحله فقط از طریق سایت سازمان سنجش انجام شده و داوطلبان باید از طریق این سایت بعد از وارد نمودن اطلاعات ثبت نامی خود ( شماره پرونده، کد پیگیری ثبت نام، شماره داوطلبی )، رشته محل های خود را در فرم اینترنتی سازمان سنجش ثبت کرده و پس از پایان مراحل انتخاب رشته نسبت به ثبت نهایی کد رشته محل های انتخابی در سایت و  پرینت آن اقدام نمایند.



لینک دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 در سایت سازمان سنجش
متقاضیان انتخاب رشته، باید برای دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، پرداخت هزینه و تکمیل فرم انتخاب رشته به سایت انتخاب رشته کنکور سراسری مراجعه نمایند. آدرس سایت انتخاب رشته sanjesh.org می باشد و تمامی مراحل بعدی این آزمون همانند اعلام نتایج نهایی، انتشار کارنامه سبز از طریق همین سایت صورت می پذیرد.



لینک خرید کارت اعتباری انتخاب رشته دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی همزمان با آغاز فرآیند انتخاب رشته بر روی سایت مذکور قرار خواهد گرفت و داوطلبان می توانند در صورت عدم اعلام علاقمندی در زمان ثبت نام، همزمان با آغاز انتخاب رشته نسبت به خرید کارت علاقمندی به این دانشگاهها اقدام نمایند.





به محض اعلام انتشار دفترچه انتخاب رشته این مقاله بروز رسانی خواهد شد و لینک دانلود دفترچه در اینجا قرار خواهد گرفت.



داوطلبان می توانند از طریق لینک زیر مقاله مربوط به دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری را مطالعه و از اقدامات لازم  برای دریافت آن آگاهی کافی را به دست آورند. 



بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری





لینک انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 در سایت سازمان سنجش
انتخاب رشته کنکور سراسری هر ساله در نیمه دوم مرداد ماه انجام می شده است که به دلیل تعویق کنکور در سال گذشته انتخاب رشته کنکور سراسری در مهر ماه برگزار شد. از آنجایی که زمان برگزاری کنکور سراسری 1400 در تیر ماه است، پیش بینی می شود که زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 نیز طبق روال همیشگی سازمان سنجش در نیمه دوم مرداد ماه باشد.





زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 در سایت سازمان سنجش در این مقاله اعلام خواهد شد.



همچنین با توجه به اینکه هنوز زمان دقیقی برای انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 اعلام نگردیده، داوطلبان کنکور سراسری می توانند با عضویت در کانال تلگرامی و یا صفحه اینستاگرامی هیوا از آخرین اخبار مرتبط با این موضوع مطلع گردند.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری










راهنمای ورود به سایت انتخاب رشته کنکور سراسری 1400
انتخاب رشته کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود و تمام داوطلبانی که در این آزمون شرکت کرده و با توجه به کارنامه اولیه، مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند نسبت به تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته اقدام کنند.



مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری 1400



جست و جو آدرس sanjesh.org



دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 و مطالعه دقیق آن



استخراج رشته محل های مرتبط با گروه آزمایشی امتحانی



اولویت بندی انتخاب ها بر اساس علاقه



تکمیل فرم انتخاب رشته



دریافت کد رهگیری



راهنمای تصویری نحوه مراجعه به سایت انتخاب رشته کنکور سراسری 1400



اولین مرحله برای ورود به سایت انتخاب رشته وارد کردن آدرس سایت sanjesh.org در گوگل است.







داوطلبان به منظور انتخاب رشته می بایست وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوند . بعد از ورود به سایت مذکور بر روی لینک دفترچه و انتخاب رشته سامانه های آزمون سراسری سال 1400( رشته های با آزمون - صرفا براساس سوابق تحصیلی ) کلیک کنید.







در این بخش پس از مطالعه نکات ذکر شده در این صفحه کلید اطلاعیه های اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1400 را مطالعه نموده ام را تایید کنید.







همانطور که در تصویر زیر می بینید با استفاده از سه روش می توانید وارد مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 شوید.








در این بخش یک فرم برای داوطلبان به نمایش در می آید که در آن می بایست نسبت به درج معدل دیپلم و سوابق تحصیلی اقدام نمایند و پس از تکمیل نمودن فرم مذکور بر روی دکمه تایید و ادامه کلیک کنند.







به داوطلبان توصیه می کنیم قبل از مراجعه به سایت سازمان سنجش، اولویت های انتخابی خود را در فرم پیش نویس ثبت نام وارد کنند و پس از بررسی انتخاب ها، آن را وارد سامانه اینترنتی سنجش کنند.





به محض فعال شدن لینک دریافت فرم پیش نویس در این مقاله قرار خواهد گرفت.



داوطلبان علاقه مند به شرکت در آزمون های دانشگاهی می بایست از نحوه دریافت کارنامه قبولی کنکور سراسری خود اطلاعات کسب کنند. بنابراین می توانند مقاله زیر را مطالعه و از مندرجات کارنامه خود آگاه شوند.

بیشتر بخوانید: کارنامه قبولی کنکور سراسری 1400








در صورتی که برای انتخاب رشته محل های خود نیاز به کارشناسانی مجرب در این زمینه دارید، می توانید از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا کمک بگیرید. برای برقراری ارتباط با این کارشناسان می بایست از سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده نمایید. همچنین برای اطلاع ا آخرین اخبار کنکور سراسری 1400 می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره کنکور سراسری هیوا باشید.

در ادامه بخوانید: ت د



سوالات متداول


1- لینک انتخاب رشته کنکور سراسری در چه سایتی فعال می شود ؟
لینک انتخاب رشته این آزمون در سایت سازمان سنجش فعال می شود که به محض آغاز این مرحله لینک آن در متن مقاله قرار داده خواهد شد .




2- داوطلبان برای انتخاب رشته کنکور سراسری به چه سایتی باید مراجعه کنند ؟
تمامی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دوره های روزانه و غیر روانه باید در سایت سازمان سنجش انتخاب رشته نمایند که آدرس اینترنتی آن در مقاله قرار داده شده است .




3- برای مشاهده لیست رشته های کنکور سراسری به چه سایتی باید مراجعه شود ؟
 لیست رشته های انتخاب رشته کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش فعال می شود که البته لینک دسترسی به دفترچه انتخاب رشته کنکور در این مقاله قرار داده شده است .

منبع : سایت انتخاب رشته کنکور 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qKkr
نظرتان را بنویسید