نحوه تجدید نظرخواهی از رای دادگاه های کیفری

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
در این مقاله به بررسی نحوه تجدیدنظرخواهی از رای دادگاه کیفری می پردازیم .





بعد از طی مراحل دادرسی بعد از اینکه قاضی دادگاه رای را صادر می نماید افراد به می توانند به دلایل مشخص در قانون به رای صادره از دادگاه کیفری اعتراض نمایند . یعنی در واقع تجدیدنظر بدین معناست که رای دادگاه بدوی دوباره مورد رسیدگی قرار بگیرد . تجدیدنظر از آراء دادگاه های کیفری یکی از روش های اعتراض به آراء صادره از دادگاه کیفری می باشد .  اشخاصی که حق درخواست تجدیدنظر یا فرجام را دارند و دلایلی که با استناد به آن می توان درخواست تجدیدنظر داد ، در قانون آیین دادرسی کیفری بیان شده است . در این مقاله به بررسی نحوه تجدیدنظر خواهی از رای دادگاه کیفری و موارد قانونی درمورد تجدیدنظر خواهی کیفری می پردازیم . 




نحوه تجدیدنظرخواهی
نحوه تجدیدنظرخواهی به این صورت است که : 
تجدیدنظرخواه درخواست یا دادخواست خود را به دفتر دادگاه صادر کننده رای نخستین یا تجدیدنظر و یا دفتر زندان تسلیم کند . دفتر دادگاه یا زندان باید بلافاصله آن را ثبت کند و رسیدی مشتمل بر نام تجدیدنظرخواه یا فرجام خواه و طرف دعوای او ، تاریخ تسلیم و شماره ثبت به تقدیم کننده بدهد و همان شماره و تاریخ را در دادخواست یا درخواست تجدیدنظر و فرجام درج کند . تاریخ مزبور تاریخ تجدیدنظر یا فرجام خواهی محسوب می شود . دفتر دادگاه تجدیدنظر استان یا زندان مکلف است پس از ثبت تقاضای تجدیدنظر یا فرجام ، بلافاصله آن را به دادگاه صادرکننده رای نخستین ارسال کند .  





نکات قانونی درمورد تجدیدنظر خواهی کیفری
نکات قانونی درمورد تجدیدنظر خواهی کیفری که در قانون بیان گردیده عبارتند از : 

آرای که در دادگاه های کیفری صادر می گردد قطعی است . 


لازم به ذکر است در صورتی که تجدیدنظر خواهی یا فرجام خواهی در مهلت مقرر صورت گیرد ، دفتر دادگاه صادر کننده رای نخستین بلافاصله یا پس از رفع نقص ، پرونده را حسب مورد به دادگاه تجدیدنظر استان یا دیوان عالی کشور ارسال می کند . 



برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تجدیدنظرخواهی از رای دادگاه های کیفری ​به کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا مراجعه کنید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نحوه تجدیدنظرخواهی از رای دادگاه های کیفری​​ پاسخ دهند .

منبع : نحوه تجدید نظرخواهی از رای دادگاه های کیفری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/DyRB
نظرتان را بنویسید