باید و نبایدهای بارداری سالم

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
بارداری دوران حساسی است که مادر باید موارد زیادی را در این دوران رعایت نماید زیرا سلامت جسمی و روانی فرزندش در این دوران شکل می گیرد . بارداری ناخواسته ، مصرف دخانیات در بارداری ، مصرف الکل در بارداری ، رابطه جنسی بدون مراقبت و پرخطر در بارداری همگی از مواردی هستند که سلامت مادر و جنین را به خطر می اندازند . در این مقاله باید و نباید های بارداری سالم می پردازیم که مادران باردار باید رعایت کنند را بیان می کنیم تا حاملگی سالمی را پشت سر بگذارند . 




نکات بارداری سالم
برای داشتن حاملگی سالم موارد زیر را رعایت کنید ، در صورتی که بدانید چه انتظاری باید داشته باشید نه ماه بارداری می تواند یکی از بهترین دوران های زندگی شما باشد :

قبل از اینکه باردار شوید اطمینان حاصل کنید که در برابر بیماری های عفونی که برای جنین خطرناک هستند مانند سرخک و سرخچه واکسینه شده اید . 
به محض اینکه حدس زدید حامله هستید به دکتر مراجعه کنید و در طول بارداری به معاینات منظم ادامه دهید . 
غذای متعادلی بخورید و در طول حاملگی و قبل از آن مکمل های ویتامین – مواد معدنی که دکتر تجویز می کند مصرف کنید و به تدریج 10 کیلوگرم وزن کسب کنید . 
از طریق ورزش ملایم تناسب جسمانی خود را حفظ کنید در صورت امکان به کلاس های ورزشی مخصوص زنان حامله بروید .
یک از نکات مهم بارداری سالم دور بودن از استرس است . در طول بارداری از استرس هیجانی اجتناب کنید و دوست و خویشاندی داشته باشید که بتوانید روی حمایت عاطفی او حساب کنید . 
 خوب استراحت کنید . مادری که بیش از حد خسته است در معرض عوارض زایمان قرار دارد . 
درباره رشد پیش از تولد کتاب تهیه کنید و درباره هر چیزی که شما را نگران می کند اطلاعات علمی کسب کنید یا از دکترتان سوال کنید . 
با همسر خود در کلاس های مخصوص آموزش پیش از تولد و زایمان شرکت کنید و اگر می خواهید زایمان طبیعی داشته باشید حتما آموزش ببینید و نحوه زایمان و تنف در حین زایمان و .. را تمرین کنید . 


حتما بخوانید : ورزش در دوران بارداری


کارهایی که در بارداری نباید انجام دهید
کارهای زیر را در بارداری نباید انجام دهید تا فرزند سالمی داشته باشید :

 بدون مشورت با دکتر از مصرف هر گونه دارویی اجتناب کنید .
سیگار نکشید ، اگر سیگاری هستید آن را کم کنید یا بهتر است آن را ترک کنید . از دود دست دوم نیز اجتناب کنید اگر سایر اعضای خانواده شما سیگاری هستند از آنها بخواهید آن را ترک کنند یا بیرون از خانه سیگار بکشند . 
از لحظه ای که تصمیم گرفتید باردار شوید الکل مصرف نکنید . زیرا مصرف الکل در بارداری عوارض جبران ناپذیری دارد .
فعالیت هایی که ممکن است ارگانیزم در حال رشد را با عوامل محیطی مخاطره انگیز مواجه سازد مانند تشعشع یا مواد آلاینده انجام ندهید .
گوشت نپخته نخورید ، از حمل کردن ظرف آشغال گربه پرهیز کنید یا از مکان هایی که گربه ها هستند دوری جویید . این کارها خطر توکسوپلاسموز را افزایش می دهند . 
زمانی که در حالت رژیم هستید تصمیم به حامله شدن نگیرید . 
در مدت حاملگی وزن خود را بالا نبرید وزن بیش از حد با عوارض زایمان ارتباط دارد . 
در ادامه بخوانید : خطرات مصرف الکل در بارداری



سوالات متداول


1- برای داشتن بارداری سالم چه کارهایی باید انجام داد ؟
از جمله کار هایی که برای بارداری سالم می توان انجام داد عبارتند از مراجعه به دکتر ، رژیم غذایی سالم ، ورزش ملایم و دیگر مواردی که در متن مقاله به طور کامل بیان شده اند .




2- برای داشتن بارداری سالم چه کارهایی را نباید انجام داد ؟
برای داشتن بارداری سالم باید از مصرف سیگار و الکل و غیره خودداری کرد . برای آگاهی از تمامی کارهایی که نباید در بارداری انجام دهید می توانید به متن مقاله مراجعه کنید .




3- نگهداری گربه در دوره بارداری چه خطری دارد ؟
در دوره بارداری نباید گربه نگهداری کنید زیرا خطر بیماری توکسوپلاسموز را بالا می برد . در متن مقاله به کارهای دیگری که نباید در دوره بارداری انجام دهید اشاره شده است که می توانید آن ها را مطالعه کنید .

منبع : باید و نبایدهای بارداری سالم
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/oLwN
نظرتان را بنویسید