مهندسی کامپیوتر چیست؟

مهندسی کامپیوتر چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

شرایط ورود به رشته مهندسی کامپیوتر
تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر از راه های مختلفی امکان پذیر است. علاقه مندان می توانند از طریق شرکت در آزمون های سراسری و یا بر اساس سوابق تحصیلی یعنی بدون شرکت در هیچ آزمونی ، وارد این رشته شوند.

رشته مهندسی کامپیوتر در مقاطع کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته ارائه می شود و شرایط تحصیل هم در دوره فوق دیپلم و هم در دوره لیسانس برای متقاضیان فراهم است.

مرتبط بخوانید : رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور دانشگاه آزاد

با توجه به اینکه شرایط ورود به رشته مهندسی کامپیوتر از طریق آزمون سراسری و یا به صورت بدون آزمون متفاوت است ، در ادامه هر یک از روش ها را به تفکیک بررسی کرده ایم :

شرایط ورود به رشته مهندسی کامپیوتر از طریق کنکور ریاضی
اولین راه ورود به رشته مهندسی کامپیوتر ، شرکت در کنکور ریاضی است که هر ساله توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود. داوطلبان با شرکت در آزمون سراسری این گروه آزمایشی و کسب رتبه و تراز مناسب ، به دانشگاه های روزانه ، شبانه و غیرانتفاعی راه می یابند و اگر رتبه عالی نیز به دست آورند ، در دانشگاه های سطح یک کشور یعنی دانشگاه تهران ، صنعتی شریف ، امیرکبیر و … امکان پذیرش خواهند داشت.

احتمالا این را هم بپسندید  مهندسی کامپیوتر بدون کنکور با دیپلم انسانی - راهنمای کامل
اما در صورت عدم کسب رتبه مناسب ، شانس پذیرش در دانشگاه های روزانه و نوبت دوم کمتر شده و در دانشگاه غیرانتفاعی احتمال قبولی بیشتری وجود خواهد داشت.

ورود به رشته مهندسی کامپیوتر از طریق آزمون کاردانی فنی حرفه ای
داوطلبانی که مدرک دیپلم نظام جدید یا نظام قدیم رشته های فنی حرفه ای را دارند ، می توانند در کنکور کاردانی فنی حرفه ای شرکت نمایند که این آزمون نیز توسط سازمان سنجش برگزار می گردد.

شرایط ورود به رشته مهندسی کامپیوتر از طریق شرکت در آزمون کاردانی فنی حرفه ای نیز فراهم است و دانشگاه های فنی حرفه ای روزانه و همچنین نوبت دوم ، غیرانتفاعی و … برای این رشته از طریق آزمون مذکور ، دانشجو پذیرش می کنند.

شرایط ورود به رشته مهندسی کامپیوتر بر اساس سوابق تحصیلی
آسان ترین روش پذیرش در رشته مهندسی کامپیوتر ، ثبت نام بدون کنکور این رشته است که در بسیاری از دانشگاه ها ارائه می گردد. دانشگاه آزاد ، دانشگاه علمی کاربردی ، دانشگاه پیام نور ، دانشگاه غیرانتفاعی و … از جمله دانشگاه هایی هستند که شرایط ورود به رشته مهندسی کامپیوتر را به صورت بدون کنکور و تنها بر اساس سوابق تحصیلی فراهم کرده اند.

هر یک از دانشگاه های ارائه دهنده رشته مهندسی کامپیوتر ، دو بار در سال ثبت نام انجام می دهند که فرصت اول در مهرماه و فرصت دوم در بهمن ماه است. تمام دانشگاه ها به جزء دانشگاه آزاد ، از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org ثبت نام را انجام می دهند و سایت ثبت نام دانشگاه آزاد نیز به نشانی azmoon.org می باشد.

مرتبط بخوانید : رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور دانشگاه دولتی

مدارک لازم برای ثبت نام رشته مهندسی کامپیوتر
شرایط ورود به رشته مهندسی کامپیوتر

با توجه به اینکه رشته مهندسی کامپیوتر در چند مقطع تحصیلی متفاوت ارائه می شود ، مدرک تحصیلی لازم برای ثبت نام در هر مقطع متفاوت بوده و به شرح زیر می باشد :

کاردانی پیوسته : مدرک دیپلم نظام جدید یا نظام قدیم رشته های فنی حرفه ای و کاردانش
کاردانی ناپیوسته : مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم رشته های نظری یا مدرک دیپلم نظام جدید رشته های نظری
کارشناسی پیوسته : مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم رشته های نظری یا مدرک دیپلم نظام جدید رشته های نظری
کارشناسی ناپیوسته : مدرک فوق دیپلم
مرتبط بخوانید : دانشگاه های آزاد تهران رشته کامپیوتر

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/K0Vl
نظرتان را بنویسید