نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی

نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
پذیرفته شدگان دانشگاه ها به منظور ثبت نام در دانشگاه قبولی باید تاییدیه تحصیلی ارائه کنند . تاییدیه تحصیلی در واقع استعلام مدرک تحصیلی است که توسط آموزش و پرورش منطقه تحصیل فرد به دانشگاه مورد قبولی ارسال می شود .




یکی از مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه های سراسر کشور ارائه تاییدیه تحصیلی است که به منظور اطمینان از صحت مدرک تحصیلی توسط دانشجو به دانشگاه ارائه می شود . به طوریکه مسئولان دانشگاه در مراحل اولیه ثبت نام از پذیرفته شدگان درخواست مدرک تاییدیه تحصیلی را دارند و خیلی از پذیرفته شدگان به دلیل عدم اطلاعات کافی از نحوه دریافت آن نتواسته اند ثبت نام خود را در دانشگاه انجام دهند .

اما تاییدیه تحصیلی چیست و چگونه می توان آن را دریافت کرد ؟ این دو سوالی است که ذهن اغلب پذیرفته شدگان را به خود مشغول کرده است . با توجه به اینکه ارائه این مدرک به دانشگاه محل قبولی الزامیست و عدم تحویل آن به منزله ثبت نام ناقص بوده ، در ادامه این مقاله به سوال پذیرفته شدگان در خصوص اینکه تاییدیه مدرک تحصیلی چیست و چگونه باید دریافت شود پاسخ داده شده است .



تاییدیه تحصیلی چیست ؟
داوطلبانی که قصد ترجمه مدرک تحصیلی یا ثبت نام در دانشگاه محل قبولی خود را دارند ابتدا باید صحت مدرک تحصیلی خود را با دریافت تاییدیه تحصیلی به دانشگاه و یا سازمان مربوطه اثبات کنند . 

تاییدیه تحصیلی عبارت است از پاسخی که در جواب استعلام از مدرک تحصیلی ( دیپلم ، پیش دانشگاهی ) فرد فارغ التحصیل ارائه می شود ، که بصورت یک نامه محرمانه توسط پیشخوان دولت از اداره آموزش و پرورش منطقه ای که فرد در آن تحصیل نموده گرفته شده و به دانشگاه محل قبولی دانشجو و یا دارالترجمه رسمی و یا سازمان استعلام گیرنده ارسال می گردد .

بنابراین پس از اعلام نتایج کنکور سراسری ، هر دانشجو برای ثبت نام در مقاطع بالاتر ، ترجمه مدرک تحصیلی و یا استخدام در یک ارگان خاص در صورت نیاز باید ، نامه تاییدیه تحصیلی مقطع قبلی که در آن دانش آموخته شده را اراده دهد .





 بنابراین افراد زیر باید نسبت به دریافت تاییدیه مدرک تحصیلی اقدام و آن را به سازمان مربوطه ارائه کنند :



  دانشجویان جدیدالورود 

  افرادی که جهت ترجمه رسمی مدرک تحصیلی دیپلم و یا پیش دانشگاهی خود به دارالترجمه های رسمی مراجعه می کنند ، زیرا بدون دریافت تاییدیه تحصیلی ، تایید ترجمه توسط دادگستری و وزارت خارجه غیر ممکن است .

افرادی که به استخدام سازمان ها و ارگان های دولتی در می آیند .

بیشتر بخوانید: گرفتن تاییدیه تحصیلی اینترنتی






مراحل و مدارک لازم برای دریافت تاییدیه تحصیلی
همانطور که گفته شد متقاضیانی که از طریق کنکور و یا ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری در دانگاهی پذیرفته می شوند ، برای دریافت و درخواست تاییدیه تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی باید به دفاتر پیشخوان محل سکونت و یا محل دریافت مدرک تحصیلی خود مراجعه کنند ، این عمل سبب تسریع در فرآیند ارسال تاییدیه تحصیلی به محل مورد درخواست فرد متقاضی می شود .

دفاتر پیش خوان دولت به منظور استعلام مدرک تحصیلی یک سری مدارک را مد نظر دارند که فرد به هنگام مراجعه و درخواست باید نسبت به ارائه این مدارک اقدام کند . در این بخش به بررسی مدارک لازم برای تاییدیه تحصیلی پرداخته شده است : 



 مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت

ارائه کپی کارت ملی

ارائه کپی مدرک دیپلم

ارائه کپی مدرک پیش دانشگاهی

ارائه فیش واریز مبلغ کارمزد تعیین شده از طرف پیشخوان دولت

ارائه تلفن همراه برای دریافت کد پیگیری

پر کردن فرم درخواست تاییدیه که توسط پیشخوان دولت در اختیار شما قرار می گیرد .



چنانچه نسبت به ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی در دفاتر پیشخوان دولت اقدام کرده اید می توانید از طریق سامانه زیر پیگیر استعلام تاییدیه تحصیلی خود باشید .

حتما بخوانید: inq.epishkhan.org












برخی از داوطلبان مرد که می بایست در خدمت نظام وظیفه شرکت کنند ولی قصد ادامه تحصیل دارند می توانند با مطالعه مقاله زیر از نحوه ارائه درخواست برای دریافت گواهی اینترنتی معافیت تحصیلی اقدام نمایند .

در نظر داشته باشید متقاضیان برای پاسخ پرسش های خود در زمینه تاییدیه تحصیلی و مدارک و نحوه دریافت آن می توانند با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا تماس حاصل نمایند .

در ادامه بخوانید: دریافت اینترنتی معافیت تحصیلی










سوالات متداول


1- تاییدیه تحصیلی چیست ؟
تاییدیه تحصیلی جواب اعتبار سنجی مدرک تحصیلی متقاضی از آموزش و پرورش محل تحصیل است .




2- نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی به چه منوال است ؟
مطابق متن مقاله تاییدیه تحصیلی توسط دفاتر پیشخوان دولت پیگیری و ارسال می شود که برای اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید به متن مقاله مراجعه نمایید .




3- برای دریافت تاییدیه تحصیلی به چه مدارکی نیاز است ؟
مطابق متن مقاله ، کپی کارت ملی ، شناسنامه ، مدرک تحصیلی و فیش پرداختی و... برای درخواست تاییدیه تحصیلی مورد نیاز می باشد .

منبع : نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/yL9E
نظرتان را بنویسید