سایت سازمان سنجش کنکور سراسری sanjesh.org

سایت سازمان سنجش کنکور سراسری sanjesh.org
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبان کنکور سراسری 1400 ، در هر مرحله از آزمون از جمله ثبت نام ، انتخاب رشته ، اعلام نتایج با اطلاعات ثبت نامی خود وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و فرآیند مورد نظر خود را از طریق لینک مربوط به هر مرحله که در سایت مذکور قرار داده شده است ، انجام دهند .




سازمان سنجش به عنوان مجری برگزاری آزمون های سراسری از جمله کنکور سراسری ، بستری تحت عنوان سایت فراهم کرده تا متقاضیان بتوانند با استفاده از آن ، در هر مرحله از پذیرش ( از ثبت نام تا اعلام نتایج ) خود را برای ورود به رشته و دانشگاه های با آزمون آماده کنند . 

این سازمان با راه اندازی سایت sanjesh.org مقدمات لازم برای برگزاری مراحل مختلف آزمون شامل ثبت نام ، انتخاب رشته ، اعلام نتایج و ... را فراهم نموده و کلیه اطلاعیه های مربوط به مراحل مختلف کنکور سراسری از طریق همین سایت به عموم داوطلبان اطلاع رسانی می شود .

با توجه به اینترنتی بودن تمامی مراحل پذیرش کنکور سراسری 1400 و اهمیت اطلاع از سایت سنجش و نحوه استفاده از آن در هر مرحله از پذیرش ، در ادامه این مقاله به بررسی بخش های مختلف سایت از جمله ثبت نام ، انتخاب رشته و اعلام نتایج کنکور سراسری 1400 پرداخته شده است . با ما همراه باشید !







سایت ثبت نام کنکور سراسری 1400
اولین مرحله جهت شرکت در کنکور 1400 ، تکمیل فرم ثبت نام و درج اطلاعات فردی و تحصیلی داوطلب می باشد که به صورت اینترنتی و از طریق لینک ثبت نام کنکور سراسری که در سایت سنجش به آدرس sanjesh.org قرار گرفته است ، انجام می شود . داوطلبان پس از مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1400 در صورت داشتن شرایط لازم نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام نمایند .

 با توجه به ادغام ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد ، کلیه مراحل ثبت نام این دو دانشگاه همزمان با هم و از طریق لینک ثبت نام کنکور 1400 انجام می شود . از این رو کلیه داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد نیز می بایست به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و مطابق فرم پیش نویس ثبت نام کنکور سراسری که شامل سوابق تحصیلی ، معدل دیپلم ، مشخصات فردی شناسنامه ای و ... خود را ثبت نمایند .





به محض شروع ثبت نام کنکور سراسری 1400 ، در این مقاله اطلاع رسانی می کردد و لینک مستقیم جهت ثبت نام در این قسمت قرار داده می شود .​

بیشتر بخوانید: ثبت نام کنکور سراسری






سایت انتخاب رشته کنکور سراسری 1400
پس از اعلام نتایج اولیه کنکور 1400 ، داوطلبان باید کارنامه علمی خود را مورد بررسی قرار داده و در صورت مجاز بودن در دوره های روزانه و یا غیر روزانه نسبت به انتخاب رشته محل های مورد علاقه اقدام نمایند . در این کارنامه درصد دروس امتحانی ، رتبه ، تراز و وضعیت مجاز بودن داوطلب برای شرکت در انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد درج شده و راهنمای مناسبی برای اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه متقاضیان می باشد .

داوطلبان به منظور انتخاب رشته کنکور 1400 باید به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و چینش انتخاب های خود را به صورت اینترنتی وارد نمایند . حداکثر امکان انتخاب 150 کد رشته محل برای متقاضیان واجد شرایط امکانپذیر می باشد .



 توجه داشته باشید که انتخاب رشته چهار رشته پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد توسط سایت سنجش به نشانی sanjesh.org می شود لذا داوطلبانی که تصمیم به انتخاب رشته در این رشته های دانشگاه ازاد دارند ، میابیست از طریق لینک انتخاب رشته کنکور 1400 اقدام نمیاند .

​مراحل ورود به سایت انتخاب رشته کنکور سراسری 1400
 جست و جو سایت سنجش به آدرس sanjesh.org

 دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 و مطالعه دقیق آن

 استخراج رشته محل های مرتبط با گروه آزمایشی امتحانی

 اولویت بندی انتخاب ها بر اساس علاقه

 تکمیل فرم انتخاب رشته

  دریافت کد رهگیری

راهنمای تصویری نحوه مراجعه به سایت انتخاب رشته کنکور سراسری 1400
 جست و جو آدرس سایت sanjesh.org مطابق تصویر زیر







 داوطلبان پس از ورود به سایت سنجش باید بر روی لینک دفترچه و انتخاب رشته سامانه های آزمون سراسری سال 1400 ( رشته های با آزمون - صرفا براساس سوابق تحصیلی ) کلیک کنند .







 بعد از باز شدن صفحه مذکور ، مطایق شکل زیر بر روی لینک انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1400 کلیک کنند .







 داوطلب پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 و اطلاعیه های مربوط به اصلاحیه  ، در این قسمت گزینه کلیه " اطلاعیه های اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1400 را مطالعه نموده ام " را تایید می نمایند .








 همانطور که در تصویر زیر می بینید ، داوطلب با استفاده از یکی از سه روش گفته شده می تواند وارد مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 شود .

روش اول : سریال ثبت نام و شماره شناسنامه
شماره پرونده و کدملی
شماره رهگیری و کدملی






 در این بخش فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ، برای داوطلبان به نمایش در می آید که در آن می بایست نسبت به درج معدل دیپلم و سوابق تحصیلی اقدام کرده و پس از تکمیل نمودن فرم مذکور بر روی دکمه تایید و ادامه کلیک نمایند .









در نظر داشته باشید راهنمای تصویری بالا مربوط به انتخاب رشته کنکور سال گذشته می باشد ، به محض شروع فرآیند انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 این مقاله بروز رسانی شده و لینک ورود به سایت در این بخش قرار داده می شود .

حتما بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری









سایت اعلام نتایج کنکور سراسری 1400
بطورکلی نتایج کنکور سراسری طی دو مرحله اولیه و نهایی به صورت اینترنتی در بازه های زمانی مشخص از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود . لازم است تمامی داوطلبان جهت مشاهده و دریافت نتابج خود در هر مرحله از اعلام نتایج ، با در دست داشتن اطلاعات ثبت نامی به سایت مذکور مراجعه کرده و نتایج خود را دریافت نمایند .



  اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400

انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری ، اولین مرحله مشاهده نتیجه آزمون است که در آن وضعیت علمی متقاضیان ( میزان درصد دروس ، رتبه ، تراز ، کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، مجاز بودن در دوره های روزانه و غیر روزانه ) در قالب کارنامه ای تحت عنوان نتایج اولیه کنکور سراسری و از طریق سایت sanjesh.org منتشر می گردد . داوطلبانی که بر اساس مندرجات این کارنامه مجاز به شرکت در انتخاب رشته شدند ، می بایست نسبت به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند .

 مراحل ورود به سایت اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400
​جست و جوی سایت سنجش به آدرس sanjesh.org 
انتخاب گرینه سراسری از منوی سمت راست
کلیک روی لینک " اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400 "
وارد کردن اطلاعات خواسته شده
مشاهده نتیجه اولیه آزمون




به محض اعلام نتایج اولیه کنکور 1400 ، در این مقاله اطلاع رسانی می کردد و لینک مشاهده این نتیجه در این قسمت قرار داده می شود .

بیشتر بخوانید: راهنمای اعلام نتایج اولیه کنکور
 اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1400

نتایج نهایی کنکور سراسری را می توان آخرین مرحله از فرآیند پذیرش آزمون سراسری دانست . با اتمام مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ، وضعیت قبولی یا عدم قبولی ( مردود ) داوطلبان در سایت اعلام نتایج کنکور به آدرس sanjesh.org منتشر شده و در اختیار داوطلبان شرکت کننده در این مرحله از آزمون قرار می گیرد . داوطلبان می توانند با یکی از اطلاعات ثبت نامی خود ( شماره پرونده ، شماره داوطلبی ) نتایج خود را دریافت نمایند .





به محض اعلام نتایج نهایی کنکور 1400 ، در این مقاله اطلاع رسانی می کردد و لینک مشاهده این نتیجه در این قسمت قرار داده می شود .

در ادامه بخوانید : نحوه دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی








کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا در تمامی مراحل ثبت نام ، انتخاب رشته و اعلام نتایج کنکور سراسری 1400 پاسخگوی سوالات شما داوطلبان عزیز می باشد . سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پل ارتباطی میان شما و کارشناسان مجرب این مرکز مشاوره می باشد . همچنین پیشنهاد می کنیم با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا از تمامی اخبار مربوط به کنکور 1400 مطلع گردید .




سوالات متداول


1- لینک ثبت نام کنکور سراسری در چه سایتی فعال می شود ؟  
 لینک ثبت نام این آزمون در سایت سازمان سنجش فعال می شود که به محض آغاز این مرحله لینک آن در متن مقاله قرار داده خواهد شد .




2- داوطلبان برای انتخاب رشته کنکور سراسری به چه سایتی باید مراجعه کنند ؟
تمامی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دوره های روزانه و غیر روانه باید در سایت سازمان سنجش انتخاب رشته نمایند که آدرس اینترنتی آن در مقاله قرار داده شده است .




3- لینک اعلام نتایج دانشگاه های سراسری در چه سایتی فعال می شود ؟
مطابق متن مقاله لینک مشاهده نتایج بر روی سایت سنجش قرار می گیرد که ، آدرس مشاهده نتیجه در متن مقاله قرار داده شده است .

منبع : سایت سازمان سنجش کنکور سراسری sanjesh.org
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/8Qzl
نظرتان را بنویسید