تاریخ آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد

تاریخ آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد 1400 با هدف سنجش توانایی های علمی دانشجویان پیش از شروع رساله دکتری در دو نوبت در سال برگزار می شود. طبق اطلاعیه منتشر شده از طرف دانشگاه آزاد، آزمون جامع دکتری سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ در 13 آذر تا 3 دی ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

 

 

دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد که واحدهای درسی نظری خود را گذرانده و در آستانه وارد شدن به مرحله پژوهشی دوره دکتری و شروع رساله خود هستند ، می بایست خود را برای شرکت در آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد 1400 آماده نمایند . در این آزمون میزان توانایی علمی دانشجویان سنجیده شده و تنها در صورت کسب نمره قبولی می توانند تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد را ادامه دهند .

 

 

زمان برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد 1400 از 13 آذر لغایت 3 دی می باشد.

 

دانشجویان دکتری در زمان برگزاری آزمون جامع به دو شیوه کتبی و شفاهی مورد ارزیابی قرار گرفته که آزمون کتبی 70 درصد و آزمون شفاهی 30 درصد از نمره نهایی دانشجویان را به خود اختصاص می دهد . دانشجویان می توانند با اطلاع دقیق از تاریخ برگزاری این آزمون در اسرع وقت خود را برای شرکت در آن آماده نمایند ، از این رو در ادامه زمان برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ اطلاع رسانی شده است .

 

زمان برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد 1400

دانشگاه آزاد آزمون جامع دکتری را در دو نوبت در سال برای داوطلبانی که واجد تمام شرایط تعیین شده برای شرکت در آزمون بوده ، برگزار می کند . در سال جاری به علت شیوع ویروس کرونا تاریخ برگزاری آزمون جامع دانشگاه آزاد دستخوش تغییر شده بود.

 

طبق آخرین اطلاعیه دانشگاه آزاد، زمان برگزاری آزمون جامع این دانشگاه با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی از 13 آذر لغایت 3 دی ماه سال جاری می باشد.

 

 

زمان برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد از 13 آذر لغایت 3 دی می باشد.

 

بر اساس بندهای شیوه نامه آزمون جامع دکتری، بخش کتبی (طرح سوال) آزمون جامع در تمام رشته ها استانی بوده (به استثنای واحدهای ویژه مستقل) و به صورت حضوری و در قالب طرح تعاون (در مرکز استان یا سایر واحدهای استان مجری دوره دکتری تخصصی) با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

بخش شفاهی آزمون جامع با توجه به شرایط اعلامی از سوی ستاد مقابله با کرونا به صورت حضوری در واحد دانشگاهی یا غیر حضوری از طریق سامانه های آموزشی مورد تایید دانشگاه برگزار شود.

 

بیشتر بخوانید: آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد

 

 

مشاوره برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد 1400

داوطلبان شرکت در آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد 1400 می بایست همانند داوطلبان آزمون جامع دکتری سراسری ، از پیش مدارک مورد نیاز را آماده کرده و فرم درخواست شرکت در این آزمون را تحویل واحد آموزشی دانشگاه خود دهند.

 

از جمله مدارک لازم برای شرکت در آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد، می توان به مدرک آزمون زبان معتبری مثل آزمون EPT که توسط دانشگاه آزاد برگزار می شود ، اشاره کرد.

 

همچنین شرکت آن دسته از دانشجویان که به دلیل تاخیر در برگزاری آزمون زبان موفق به اخذ گواهی قابل قبول نشده اند، در آزمون جامع نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ بلامانع است.

 

لازم به ذکر است که زمان برگزاری آزمون جامع دکتری آزاد از واحدی به واحد دیگر متفاوت است، بنابراین واحدهای مختلف دانشگاه آزاد می توانند در یکی از بازه های زمانی 13 آذر تا 3 دی ماه برای برگزاری آزمون جامع دکتری اقدام کنند.

 

داوطلبانی که قصد دریافت مدرک زبان EPT دانشگاه آزاد اسلامی را دارند می توانند در مهلت معین در این ازمون ثبت نام کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر به مطالعه متن مقاله زیر بپردازید.

 

در ادامه بخوانید: راهنمای آزمون EPT

 

 

 

 

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد 1400 را توضیح داده و داوطلبان را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا آماده نمایند. همچنین از طرق عضویت در کانال تلگرامی و اینستاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار مربوط به تاریخ برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ را دریافت نمایید.

 

 

 

 

 

 

آخرین اخبار آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد 1400

 

17 آبان ۱۴۰۰

 

زمان برگزاری آزمون جامع دکتری 1400 دانشگاه آزاد از 13 آذر لغایت 3 دی ماه می باشد.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد چه زمانی برگزار می شود ؟

✔️ آزمون جامع دکتری آزاد در دو نوبت در سال برگزار می شود که زمان آخرین نوبت برگزاری آن در متن مقاله اطلاع رسانی شده است .



 

2- ✔️ آیا آزمون جامع دکتری برای همه واحدهای دانشگاه آزاد در یک تاریخ برگزار می شود ؟

✔️ خیر . دانشگاه آزاد یک بازه زمانی را برای برگزاری آن تعیین کرده که هر کدام از واحدهای دانشگاهی می توانند با توجه به شرایط ، آزمون را در این بازه برگزار کنند .



 

3- ✔️ آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد در چند مرحله برگزار می شود ؟

✔️ آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می شود که زمان برگزاری آن در متن مقاله ارائه شده است .

منبع : تاریخ آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/6QNz
نظرتان را بنویسید